Pozycjonowanie stron internetowych – spektrum korzyści
Pozycjonowanie stron internetowych to proces, który ma na celu umieścić witrynę na wysokich miejscach w wynikach organicznych (bezpłatnych) wyszukiwarek, jak Google. Proces ten przynosi szereg korzyści dla witryny i marki. Współpracując z doświadczonymi specjalistami COOLONE możesz liczyć na takie korzyści jak:
- Poprawa widoczności marki
Dzięki pozycjonowaniu strony internetowej, marka zdobywa wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania na specyficzne zapytania. Strategia SEO obejmuje zarówno krótkie frazy kluczowe (złożone z 2-3 słów), jak i frazy z tzw. „długiego ogona” (więcej niż 3 słowa). Efektem tego jest zwiększenie frekwencji występowania witryny w wynikach wyszukiwania, co pozwala potencjalnym Klientom dowiedzieć się o marce, jej produktach i usługach
Google prezentuje na czołowych pozycjach te strony, które są najbardziej zgodne z wymaganiami wyszukiwarki i które mają największą wartość dla użytkowników. Tym samym, strona, która regularnie pojawia się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, buduje zaufanie do marki. Potencjalni Klienci, widząc markę częściej w wynikach wyszukiwania, są bardziej skłonni uwierzyć, że Twoja firma będzie w stanie odpowiedzieć na ich pytania, zaspokoić ich potrzeby i rozwiązać ewentualne problemy
- Napędzanie ruchu na stronie
Pozycjonowanie stron internetowych prowadzi do znacznego wzrostu ruchu na stronie. Użytkownicy internetu, którzy szukają określonych produktów, usług lub firm, otrzymują precyzyjne wyniki wyszukiwania. Co więcej? Skierowany ruch nie jest przypadkowy – może obejmować setki czy nawet tysiące potencjalnych Klientów, w zależności od popularności słów kluczowych. Gdy użytkownicy widzą stronę, która precyzyjnie odpowiada na ich zapytanie w Google, chętniej ją odwiedzają. Podobnie jest, gdy adres strony pojawia się na innych platformach jako część strategii budowania linków
- Zdobywanie przewagi konkurencyjnej
Bycie na czołowych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania zapewni Twojej firmie przewagę nad konkurencją w ich branży. Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu, strona jest prezentowana jako odpowiedź na konkretne zapytania użytkowników – potencjalnych Klientów poszukujących określonych produktów czy usług. To doskonałe rozwiązanie, które otwiera możliwość dominowania w konkretnej niszy w wyszukiwarce, stając się autorytetem w swojej branży
Czy wiesz, że wzrost ruchu na stronie, który generuje skuteczne pozycjonowanie, bezpośrednio przekłada się na zwiększenie zysków dla firmy? Gdy użytkownicy są kierowani do strony, poprzez organiczne wyniki wyszukiwania i zobaczą na stronie to, czego szukają, są skłonni do dokonywania zakupów. Co więcej? Nawet jeśli nie dokonają zakupu bezpośrednio przez stronę, mogą pozostawić swoje dane kontaktowe, co umożliwia dalszą komunikację i przedstawienie im oferty firmy. W efekcie zwiększa się liczba transakcji, co prowadzi do wzrostu zysków
- Budowa naturalnej bazy linków
W trakcie procesu pozycjonowania tworzymy naturalną bazę linków prowadzących do strony. Tworzenie treści, które są zgodne z zapytaniami użytkowników i stanowią dla nich wartościowe źródło informacji, sprzyja ich dalszemu udostępnianiu. W związku z powyższym, linki do strony są często udostępniane w mediach społecznościowych, na blogach, a także na forach dyskusyjnych