PrestaShop B2B

Zastanawiasz się, jaka platforma B2B jest najlepsza dla Twojego sklepu internetowego? Sprawdź jakie możliwości oferuje system PrestaShop!

PrestaShop B2B:

  • posiadamy wieloletnie doświadczenie we wdrożeniach platform B2B
  • PrestaShop dla B2B to idealny stosunek funkcjonalności do ceny
  • dokładnie znamy specyfikę sprzedaży B2B i wiemy jakie rozwiązania są w niej konieczne

Sklep internetowy PrestaShop B2B – profesjonalne i kompleksowe wykonanie:

Tworzenie sklepów online B2B na PrestaShop

Zarówno projektowanie sklepów internetowych B2B, jak i B2C to nasza specjalność. Na swoim koncie posiadamy wiele wdrożonych platform sprzedaży internetowej, oraz wiele tych, które stale rozwijamy. Zdobyta wiedza i doświadczenie pozwala nam dokładnie opracowywać procesy związane z wdrożeniem oraz serwisem sklepów internetowych. Kompleksowa opieka wdrożenia sklepu obejmuje m.in. podjęcie decyzji w kwestii tego, czy Twój sklep powinien być oparty właśnie na platformie Presta, pomoc w zidentyfikowaniu wymagań funkcjonalnych, projekt graficzny, kodowanie, testy sprawdzające poprawne działanie sklepu oraz uruchomienie sklepu.
Co istotne? Dzięki wielu udanym wdrożeniem większość e-commerce, które zaprojektowaliśmy korzysta z naszego stałego wsparcia technicznego, również w późniejszym etapie.

Projekt hurtowni internetowej PrestaShop

Potrzebujesz gotowego szablonu? To żaden problem – możemy go dla Ciebie w dowolny sposób zmodyfikować tak, aby dostosować go do Twoich własnych indywidualnych potrzeb. Co więcej? Możemy także zaprojektować wygląd Twojego sklepu praktycznie od zera. Doświadczeni eksperci programiści, designerzy, którzy z nami współpracują stworzą projekt graficzny Twojego sklepu dopasowany nie tylko do aktualnych trendów, ale również doskonały, jeżeli chodzi o doświadczenia użytkowników. Posiadamy doświadczenie we wdrażaniu hurtowni online oraz sklepów firmowych producentów. Doskonale wiemy, jaka jest specyfika Klientów B2B oraz ich ścieżka zakupowa, dzięki czemu nie musisz się obawiać niczego. Gwarantujemy, że wdrożymy właściwe do tego modelu sprzedaży rozwiązanie!

Migracja hurtowni online na PrestaShop

Jeśli chodzi o migrację hurtowni internetowej na Presta, na samym początku przeprowadzamy rozmowę z Klientem, aby dowiedzieć się oraz doradzić, czy takie przeniesienie będzie dobrą decyzją. Jeżeli po otrzymaniu niezbędnych danych oraz ich analizie stwierdzimy, że wybór tego oprogramowania jest odpowiedni, zaoferujemy Ci kompleksowe wsparcie włącznie z migracją danych. Gwarantujemy, iż cały proces migracji przeprowadzimy w taki sposób, abyś czuł się spokojny o swoją firmę. Dbamy o to, aby przepinanie sklepu trwało nie dłużej niż kilka godzin.

Odświeżenie designu sklepu B2B

Powinieneś wiedzieć, iż męczący proces dokonywania zakupów w Twoim sklepie online może wywołać negatywne emocje użytkowników. Jest to jak najbardziej normalne zachowanie, bowiem automatycznie unikamy tego co nas męczy i co jest nieprzyjemne. Aby uniknąć takich kłopotów, warto korzystać ze specjalnej specjalizacji takiej jak User Experience, której celem jest zaprojektowanie witryny tak, aby internauta nie męczył się na niej oraz poruszał po sklepie łatwo i wygodnie. Nowoczesny, funkcjonalny, responsywny i podążający za trendami na rynku sklep internetowy to jeden z głównych czynników sukcesu we współczesnym e-commerce, w tym także w modelu sprzedaży B2B.

Nasi specjaliści ocenią Twój sklep i doradzą Ci, czy jest to już odpowiedni moment na zmianę jego wyglądu. Jeśli okaże się, że tak – możesz na nas liczyć również w tej kwestii. Współpracujemy z doświadczonymi grafikami, designerami, którzy przygotują projekt graficzny i wdrożą go.

Wdrożenie PrestaShop B2B – jak wygląda proces?

Wdrożenie PrestaShop B2B – jak wygląda proces?

Studium wykonalności

To etap, w którym zbieramy wszystkie niezbędne informacje dotyczące Twojej firmy. Chcemy poznać jakie potrzeby biznesowe Tobą kierują, jaki posiadasz budżet oraz jaki jest planowany termin wdrożenia platformy. W ramach tego etapu:

  • przeprowadzimy co najmniej 5 wideo warsztatów
  • wysłuchamy Twoich potrzeb, oczekiwań, pomysłów a następnie doradzimy Ci pod każdym kątem, zarówno biznesowym, jak i technicznym
  • zaproponujemy wybór najlepszego dla Ciebie rozwiązania, zwracając uwagę na sytuację firmy, panującą sytuację na rynku oraz działania konkurencji
  • upewnimy się, że Twój sklep internetowy będzie wyposażony we wszystkie funkcjonalności, których potrzebujesz
  • sprawdzimy, jakie moduły będą potrzebne w Twojej hurtowni internetowej
  • przygotujemy strategię realizacji projektu oraz wycenę
  • efektem planu będzie studium wykonalności dostępne w formie obszernego dokumentu

Etapy realizacji platformy Prestasthop B2B

  • etap wdrożeniowy
  • projekt hurtowni internetowej PrestaShop
  • prace programistyczne
  • testy sprawdzające poprawne działanie sklepu internetowego
  • uruchomienie Twojej platformy sprzedażowej PrestaShop B2B
Etapy realizacji platformy Prestasthop B2B

Platforma B2B – co to jest?

B2B oznacza skrót od angielskich słów „business to business”, co z kolei oznacza relacje między dwoma firmami, w przeciwieństwie do B2C „business to client”, gdzie chodzi o relacje firmy z klientami indywidualnymi. Obecnie, w dobie szybkiego rozwoju internetu sprzedaż B2B rozwija się bardzo dynamicznie, w tym również w internecie. Prościej mówiąc, platforma B2B to hurtownia internetowa, czyli narzędzie, które dedykowane jest przede wszystkim do dokonywania transakcji handlowych między dwoma firmami, za pośrednictwem sieci.

B2B zdecydowanie wygrywa z klasycznymi formami sprzedaży wygodą nie tylko dla sprzedawcy, ale również dla kupującego. Jej bardzo dużą zaletą jest również możliwość automatyzacji procesów działań oraz dostępność 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, bez konieczności angażowania obsługi w tym czasie. Co więcej? Hurtownia internetowa pozwala też na częściowe zmniejszenie kosztów pracy ludzi do obsługi Klienta.

Jeśli chodzi o B2B, z reguły ma miejsce sprzedaż dla mniejszej ilości Klientów przy mniejszej ilości zamówień niż w przypadku B2C. Jednak każde zamówienie zawiera większą ilość produktów i posiada większą wartość. Sam handel B2B najczęściej oparty jest na powtarzalnych zamówieniach jakie składane są cyklicznie. Należy zaznaczyć, iż w przypadku B2B często dostęp do zakupów po cenach hurtowych bądź do zakupu ogólnego jest specjalnie ograniczony przez sprzedającego dla wybranych użytkowników m.in. dla firm lub użytkowników, którzy posiadają zarejestrowane i zatwierdzone konto.

Właśnie dlatego sprzedający musi mieć możliwość sprawdzania Klienta, zanim uzyska on pełen dostęp do hurtowni. Często klienci B2B zostają podzieleni na grupy – każda z tych grup może mieć prawo dokonywania zakupów na innych warunkach oraz w innej cenie. W związku z powyższym, platforma jaką jest B2B musi posiadać możliwość wyświetlania innej ceny produktów każdej z tych grup internautów. Ponadto, hurtownie często pokazują użytkownikom dwie ceny produktów, czyli netto i brutto.

Warto również zwrócić uwagę na proces zakupu, dostawy i płatności, bowiem w przypadku B2B z reguły wygląda on zupełnie odwrotnie i może być bardziej złożony, niż w przypadku transakcji zachodzących w modelu B2C. Hurtownie najczęściej pozwalają Klientom wyszukiwać oraz dodawać do koszyka produkty po ich kodzie. Należy zaznaczyć, iż wiele hurtowni internetowych wprowadza również limity kwotowe – innymi słowy, zamówienie musi posiadać jakąś ustaloną minimalną kwotę, aby mogło być złożone. Poza standardowym zakupem dostępnego towaru hurtownie internetowe umożliwiają również złożenie zamówienia na towary, które są niedostępne w danej chwili w magazynie.
Warunki dostawy w modelu B2B mogą zostać uzgadniane w sposób indywidualny, a cena dostarczenia każdego zamówienia do nabywcy może być inna. Co ciekawe, poza formami płatności jakie dostępne są w każdym sklepie online B2C, hurtownia internetowa daje swoim kontrahentom możliwość płatności po terminie dostawy.

Wyżej wymienione różnice sprawiają, że wybór platformy sprzedażowej dla B2B może zależeć od całkiem innych kryteriów, niż dla B2C. Prościej mówiąc, wydajna i skutecznie działająca hurtownia online często musi posiadać różnego rodzaju dodatkowe rozwiązania, które nie zawsze są potrzebne w przypadku sprzedaży detalicznej. Dlatego projektując taką hurtownię, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na sposób wyszukiwania dla Klientów B2B, dodawania produktów do koszyka oraz ich zamawiania. Czynniki takie jak efekty wizualne, czy atrakcyjna prezentacja produktów stają się mniej ważne.

Choć ostateczny wybór rozwiązań, które mają być wykorzystane w danej hurtowni internetowej musi być przede wszystkim dopasowany indywidualnie do branży oraz potrzeb biznesu, jednak istotne jest, aby wybrana platforma nie stanowiła hamulca dla rozwoju sprzedaży oraz potrafiła dostarczać niezbędne funkcjonalności.

Czy wiesz, że …..

  • PrestaShop jest jedną z najpopularniejszych platform sklepowych na świecie, która z powodzeniem działa już od kilkunastu lat
  • PrestaShop to nowoczesne oprogramowanie typu open source, czyli oprogramowanie z udostępnionym w pełni kodem, które nieustannie jest rozwijane przez dużą rzeszę specjalistów
  • w oparciu o system PrestaShop działa około 300 000 sklepów internetowych na świecie. W 2020 r wygenerowały one w sumie przychód w wysokości 22 mld euro
  • w Polsce istnieje ponad 20 000 sklepów internetowych działających na systemie PrestaShop
  • Duża zainteresowanie PrestaShop sprawia, że większość znanych firm działających w sieci m.in. platform płatności, czy systemów księgowych posiada przygotowane gotowe moduły do współpracy z platformą
  • PrestaShop jest wspierana przez milionową społeczność oraz obsługiwana przez setki software house’ów. Gwarantuje właścicielowi sklepu poczucie pełnego bezpieczeństwa oraz duży wybór na rynku
  • PrestaShop to system intuicyjny, łatwy i prosty w obsłudze
  • dzięki elastycznej i modułowej strukturze pozwala na łatwą rozbudowę oraz nowe funkcjonalności
Czy wiesz, że ….. PrestaShop
PrestaShop w liczbach:

PrestaShop w liczbach:

  • 300 tysięcy sklepów na PrestaShop na świecie
  • 22 mld EUR – to łączny przychód wygenerowany przez biznesy PrestaShop w 2020 roku
  • w Polsce działa 20 000 sklepów opartych na PrestaShop
  • społeczność PrestaShop liczy 1 mln osób

E-sklep B2B – dlaczego PrestaShop?

  • PrestaShop to rozwiązanie, które pozwala dopasować platformę do indywidualnych potrzeb, niezależnie od branży firmy. To bardzo istotne, szczególnie dla biznesu B2B, w którym praktycznie każdy sklep online posiada inne potrzeby i wymagania
  • zmiany te są możliwe do wykonania w łatwy sposób i przy stosunkowo niewielkim koszcie
  • wdrożenie platformy B2B na PrestaShop jest stosunkowo tanie w porównaniu do innych systemów, które oferują podobne możliwości
  • PrestaShop oferuje dobry stosunek funkcji do ceny
  • umożliwia łatwą integrację z wieloma systemami jakie są niezbędne w sprzedaży B2B m.in. systemy ERP
  • posiada w standardzie wiele funkcji, które często wykorzystywane są w modelu B2B
  • w PrestaShop dostępna jest duża ilość modułów dedykowanych sprzedaży B2B
E-sklep B2B – dlaczego PrestaShop?
Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić?

Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić?

  • stałe wsparcie programistyczne – możesz skorzystać z opcji abonamentu programistycznego, dzięki któremu Twoja platforma sprzedażowa będzie mogła działać bez zarzutu i konkurować z innymi na rynku
  • niezależny E-commerce Manager – możesz skorzystać z pomocy eksperta, którego doświadczenie poparte jest współpracą z wieloma biznesami z branży e-commerce. Możesz powierzyć mu m.in. przygotowanie strategii e-commerce oraz nadzór nad agencjami, które zajmują się realizacją Twoich kampanii
  • wdrożenie Google Analytics 4 – dzięki temu wdrożeniu możesz mieć stały dostęp do danych Twojego sklepu internetowego B2B, a co za tym idzie móc łatwiej podejmować odpowiednie decyzje

Omówione wyżej, oferowane przez nas rozwiązania są dostępne w ramach modułów B2B PrestaShop. Dzięki nim Twoi Klienci jeszcze łatwiej i szybciej będą mogli dokonywać zakupów w sklepie internetowym. Pamiętaj, że wygoda i możliwość zaoszczędzenia czasu to korzyści, dzięki którym zyskasz szerokie grono wiernych Klientów. Zapraszamy do skorzystania z oferty COOLONE!

Darmowa konsultacja