Strona na WordPressie – ile kosztuje?

Strona na WordPressie – ile kosztuje

Strona na WordPressie – ile kosztuje?

Ostateczny koszt strony internetowej zaprojektowanej w oparciu o najpopularniejszy system do zarządzania treścią – CMS WordPress jest uzależniony od wielu różnych czynników m.in. złożoności projektu, wyboru poszczególnych motywów, wtyczek, a także kosztów hostingu czy nazwy domeny. Zatem, ile kosztują witryny przygotowane na WordPressie?

Od czego zależy koszt strony na CMS WordPress?

Na początku należy uwzględnić jakiego typu ma być dana strona internetowa:

  • strona landing page/ wizytówka – od ok. 1000 zł netto – nieskomplikowany projekt wizytówki lub tzw. strona landing page
  • strona filmowa lub Multipage – od 2000 zł netto – w tej cenie można otrzymać strony internetowe posiadające standardową liczbę podstron, wynoszącą maksymalnie 15-20
  • rozbudowane witryny www – od 3000 zł netto – jeżeli chodzi o rozbudowane strony internetowe, najczęściej bazują one na ok. 20 podstronach. Należy jednak zaznaczyć, iż są to strony bardzo złożone, które zazwyczaj należą do dużych korporacji świadczących różnego rodzaju usługi. Górnej granicy kosztów w tym przypadku nie ma, ponieważ ostateczna cena jest uzależniona od liczby dodatkowych wdrożeń, pluginów, integracji, czy ostatecznej ilości podstron.

Od czego zależy cena strony internetowej WordPress?

Powyższe ceny stron internetowych WordPress, które podaliśmy są kosztami standardowych serwisów, które nie posiadają dodatkowych funkcjonalności, integracji, wtyczek oraz innych tego typu rozwiązań. Poniżej prezentujemy jednak 5 najważniejszych składowych, na które agencje marketingowe oraz web deweloperzy zwracają szczególną uwagę podczas szacowania kosztów. Wśród nich znajdują się:

  • projekt strony internetowej – projekt witryny może zostać przygotowany nie tylko przez agencję SEO, ale również Klienta. Pamiętaj jednak, że jeżeli zdecydujesz się na indywidualny projekt dostosowany do Twoich preferencji oraz założeń projektowych, musisz mieć świadomość, że ostateczna cena będzie wyższa
  • wtyczka – ceny projektu strony www na WordPressie podnoszą również wtyczki płatne bądź programowane indywidualnie przez web developerów. Wówczas ceny są wyższe – od 100 do 1000 zł netto
  • integracje – jeżeli chcesz zintegrować swój serwis z systemami płatności takimi jak np. PayPal lub Przelewy24, musisz liczyć się z dopłatą w granicach 200-300 zł
  • wdrożenia – są najczęściej płatne i obejmują m.in. implementacje dodatkowych integracji z firmami kurierskimi. Z reguły tego typu wdrożenia oscylują w granicach od ok. 100 do 300 zł netto
  • hosting i nazwa domeny – jeżeli chodzi o cenę hostingu, wynosi ona najczęściej od 100 do 300 zł brutto rocznie. Z kolei, za nazwę domeny będziesz musiał zapłacić od 20 do 200 zł brutto, w zależności czy Twoja domena posiada końcówkę krajową, czy zagraniczną

Ważne! Na ostateczną cenę strony internetowej opartej o CMS WordPress mają wpływ również dodatkowe elementy, które mogą znaleźć się na stronie. Mowa tutaj o treściach na witrynie oraz elementach graficznych.

Content na stronę główną, który reprezentuje Twoją firmę to koszt zazwyczaj od ok. 500 do 1500 zł netto. Z kolei, jeżeli chodzi o dodatkowe podstrony, sporo zależy od ich złożoności. Mimo tego należy liczyć się z ceną ok. 300 zł netto za każdą dodatkową podstronę. Ponadto, podstrony zawierające kategorie usług bądź produkty mogą być droższe i kosztować ok. 400-500 zł netto. Jeżeli chodzi o elementy graficzne, zazwyczaj oznaczają mniejszą inwestycję niż treści. Wynika to z faktu, iż najczęściej znajduje się ich na stronie mniej – koszty tego typu to ok. 100-300 zł netto za grafikę.

Pozycjonowanie strony WordPress – stały koszt związany z prowadzeniem serwisu

Pozycjonowanie strony WordPress – stały koszt związany z prowadzeniem serwisu

Działania związane z pozycjonowaniem strony internetowej oznaczają stały koszt jaki ponoszą właściciele za prowadzenie serwisów. Mimo, iż nie jest to koniecznością, jednak jako doświadczona agencja SEO zdecydowanie rekomendujemy inwestycję w SEO, bowiem dzięki niemu pozyskasz wielu stałych i zdecydowanych Klientów, którzy będą korzystali z Twoich usług.

Inwestycja w pozycjonowanie potrafi przynieść wymierne korzyści. Najpopularniejsze i najbardziej realne z nich to:

  • dotarcie do nowych użytkowników – przygotowanie i wdrożenie właściwej strategii SEO pozwala wzbudzić zainteresowanie Klientów, którzy korzystają z Google oraz przyciągnąć ich na swoją witrynę
  • wzrost wiarygodności marki – pamiętaj, że im wyżej znajdziesz się w organicznych wynikach wyszukiwania, tym zdobędziesz większe zaufanie Klientów
  • mierzalność efektów – w SEO możesz w prosty sposób zmierzyć efekty np. w postaci konwersji
  • wsparcie innych kanałów marketingowych – należy zaznaczyć, że w odpowiedni sposób zoptymalizowana strona internetowa pod SEO jest bardzo użyteczna, szczególnie w przypadku kampanii Google Ads. Wykonując optymalizację pod kątem wyszukiwarek możesz uzyskać znacznie wyższy wynik jakości
  • przewaga nad konkurencją – uzyskanie przewagi nad konkurencją jest możliwe najczęściej w ciągu 6-12 miesięcy od wdrożenia odpowiedniej strategii SEO. Innymi słowy, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że nie tylko wyprzedzisz swoich rywali, ale staniesz się liderem i autorytetem w swojej branży

Reasumując, koszty stron na WordPress wahają się zazwyczaj w granicy od 1000 do 3000 zł netto (standardowe wersje stron, zawierające podstawowe dodatki, grafiki i wdrożenia). Jeżeli jednak zależy Ci na bardziej zaawansowanym rozwiązaniu, które uwzględni treść, Twój dedykowany projekt graficzny oraz sprecyzowane wymagania, musisz liczyć się z dopłatą. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, ile dokładnie kosztuje wybrana strona www – sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami. Specjaliści, web deweloperzy COOLONE są do Twojej dyspozycji – zapraszamy!

Darmowa konsultacja