Szybkie efekty pozycjonowania – co na nie wpływa?

Szybkie efekty pozycjonowania – co na nie wpływa

Szybkie efekty pozycjonowania – co na nie wpływa?

Zastanawiasz się, jak długo trzeba czekać, aby pozycjonowanie przyniosło efekty w postaci nowych Klientów oraz większej sprzedaży? W poniższym artykule przedstawiamy najważniejsze informacje, które podpowiedzą Ci, ile trzeba czekać na rezultaty pozycjonowania, a tym samym kiedy zaczniesz zarabiać dzięki SEO. Zaczynajmy!

Od czego zależy szybkość pozycjonowania?

To w jakim czasie możesz spodziewać się efektów SEO, można określić podczas audytu strony internetowej oraz budowania odpowiedniej strategii, zwracając uwagę m.in. na:

  • wiek i autorytet strony – historia, przeszłość domeny itp.
  • linkowanie – ilość linków wychodzących oraz wewnętrznych, ich aktualność a także moc i autorytet stron internetowych, do których linkujesz
  • content na stronie, sposób jego przedstawiania, budowa, częstotliwość aktualizacji – ilość grafik, materiałów multimedialnych, stosowanie nagłówków H1, H2, H3 itp.
  • frazy i słowa kluczowe – ich odpowiedni dobór, miejsce gdzie zostaną umieszczone, jaka jest konkurencyjność określonych fraz itp.
  • architektura witryny, jej responsywność, szybkość oraz zabezpieczenie w postaci certyfikatu SSL – nawigacja, liczba podstron, intuicyjność, dostosowanie do urządzeń mobilnych a także czas ładowania się witryny
  • media społecznościowe – profile w social mediach, ilość opinii, ocen oraz głosów
  • budżet – ilość środków jakie możesz przeznaczyć na pozycjonowanie
  • działania konkurencji oraz specyfika branży – weryfikacja tego, jak zaawansowane działania wykorzystują konkurencyjne firmy
  • zmiany zachodzące w algorytmach Google – warto pamiętać, iż każdy pojawiający się nowy czynnik rankingowy, zmiany w algorytmach oraz nowe funkcje mogą wywrzeć wpływ na wyniki pozycjonowania

Szybkie rezultaty SEO – czy są w ogóle możliwe?

Prościej mówiąc, to jak szybkie efekty pozycjonowania może zaoferować wybrana agencja SEO jest zależne przede wszystkim od ilości pracy, która musi wykonać. Przykładowo, jeżeli dana strona internetowa jest już w pewnym stopniu zoptymalizowana oraz nie zawiera błędów, a podczas jej tworzenia zwrócono uwagę przynajmniej na kilka zasad SEO, można mówić o pewnych podstawach, w oparciu których będzie budowana dalsza strategia działań pozycjonerskich.

Bardziej skomplikowane okazują się w sytuacje, w których pozycjonowanie witryny zaczyna się od zera, a dodatkowo trzeba poprawiać wcześniejsze błędy, które wynikają np. z zastosowania przestarzałych metod. Jednak bez względu na to od czego się zaczyna, należy mieć świadomość, że szybkie efekty SEO nie istnieją.

Uśredniony czas oczekiwania na pierwsze zadawalające wyniki to około 4-6 miesięcy, jednak zdarza się również, iż są to 3 miesiące a nawet 12 i więcej. Powinieneś też zwrócić uwagę na popularność fraz i słów kluczowych, które Cię interesują.

Pozycjonowanie stron internetowych jest działaniem długofalowym, które będzie przynosiło zyski przez długi okres, nawet w przypadku zaprzestania działań związanych z pozycjonowaniem – mimo, iż oczywiście tych działań nie należy przerywać, jeśli oczekujesz nieprzerwanych, dobrych wyników. Trzeba mieć bowiem na uwadze, że konkurencja nigdy nie śpi i również będzie prowadziła działania w kierunku osiągnięcia jak najlepszych pozycji swoich stron w rankingu Google.

Czy szybkie pozycjonowanie jest skuteczne

Czy szybkie pozycjonowanie jest skuteczne?

Charakter współczesnego pozycjonowania strony internetowej opiera się przede wszystkim na tym, że nic nie jest dane raz na zawsze, a więc nie ma ostatecznego wyniku. Należy pamiętać, iż praca nad udoskonaleniem witryny wymaga stałego i regularnego zaangażowania, działań analitycznych, śledzenia konkurencji oraz najnowszych informacji w tej dziedzinie. Osiągnięcie sukcesu w postaci wyróżnienia się w sieci jest możliwe, gdy zrozumiesz, że nie powinieneś skupiać się na drobnych i szybkich poprawkach, lecz na budowaniu wartościowej i profesjonalnie zoptymalizowanej strony.

Reasumując, na cały proces pozycjonowania stron internetowych składa się wiele różnych, choć równie istotnych czynników. Pierwsze rezultaty pozycjonowania z pewnością nie pojawią się natychmiast. Co więcej? Stosowanie Black SEO może przynieść więcej problemów niż korzyści. Warto zatem uzbroić się w cierpliwość, dobrać odpowiednią strategię oraz zadbać o wszystkie ważne, nawet drobne szczegóły. Tym sposobem zyskasz pewność i gwarancję, że pozycjonowanie będzie dla Twojej strony procentować przez długi czas.
Szukasz sprawdzonej agencji marketingowej, która oferuje profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych? Koniecznie sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami. COOLONE to najlepsi specjaliści od SEO – gwarantujemy, że dzięki naszym działaniom Twoja strona zdobędzie najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Zapraszamy!

Darmowa konsultacja