Bardzo wiele osób zadaje sobie pytanie- jaki czas jest najlepszy na wykonanie audytu SEO? Niestety znaczna część właścicieli stron www decyduje się na audyt SEO dopiero wtedy, gdy witryna zajmuje niskie pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Kiedy najlepiej przeprowadzić audyt SEO? Zapraszamy do naszego poradnika!
Zastanawiasz się, kiedy przeprowadzić audyt SEO? Bardzo dobrym momentem będzie czas, kiedy witryna nie będzie jeszcze zaindeksowana, ale będzie już całkowicie skonstruowana. Warto zaznaczyć, iż audyt wykonany przed ostatecznym wdrożeniem strony internetowej umożliwi wprowadzenie odpowiedniej optymalizacji (przed weryfikacją strony przez roboty Google). To świetna opcja, dzięki której już na początku strona www będzie postrzegana przez algorytmy we właściwy sposób. Co więcej? Jest to o wiele łatwiejszy i szybszy sposób naprawa elementów strony w późniejszym czasie. Chwilą, która zawsze będzie odpowiednia na wykonanie audytu SEO, jest czas przed wdrożeniem strony internetowej. Mimo tego, w dalszym ciągu niewiele osób pamięta o pozycjonowaniu na początku. Większość właścicieli firm pragnie jak najszybszej publikacji strony w sieci, natomiast dopiero później zwracają uwagę na pozycjonowanie. Niestety, ale jest to poważny błąd- im dłuższy czas źle zoptymalizowana strona działa w internecie, tym gorzej dla nas!
Jeśli nie przeprowadziłeś audytu SEO przed wdrożeniem strony www, to nic straconego- jeszcze nie jest za późno! Pamiętaj, że audyt pozwala na precyzyjną i szczegółową analizę strony internetowej, która nie zajmuje wysokich lokat w wynikach wyszukiwania. To właśnie dzięki audytowi specjaliści są w stanie zweryfikować wszystkie elementy Twojej strony. Audyt pozwala więc stwierdzić, co jest przyczyną niskiej pozycji w Google. W wyniku audytu otrzymasz szczegółowy raport, który wskaże jakie obszary należy poprawić i udoskonalić. Co istotne? Regularne i systematyczne wdrażanie zmian sprawi, że Twoja witryna stanie się coraz lepiej widoczna w sieci! Prawdę mówiąc nie ma złej chwili na wykonanie audytu strony internetowej. Dzięki niemu specjaliści SEO będą mogli dokładnie zbadać wszystkie aspekty Twojej strony.
Zaleca się przeprowadzanie audytu SEO przed wdrażaniem zmian na stronie, aczkolwiek warto go również wykonywać okresowo. Takie zastosowanie pozwoli nie tylko weryfikować wszystkie zmiany, ale przede wszystkim jeszcze bardziej je udoskonalać! Audyt SEO to także doskonały sposób na zweryfikowanie przyczyn spadku pozycji witryny w wynikach Google.
Należy podkreślić, iż audyt SEO to proces składający się z wielu etapów. Profesjonalne agencje SEO sprawdzają również wszystkie elementy, które mają wpływ na UX. Kolejność wykonywanych czynności zależy w dużej mierze od sposobu pracy danej firmy. Jednak każdy audyt stanowi weryfikację m.in. budowy strony, linkowania wewnętrznego oraz zewnętrznego, ilości słów kluczowych oraz ich właściwego użycia a także oryginalności treści, błędów w kodzie oraz wielu innych elementów.
Niektórzy myślą, iż wraz z zamówieniem w agencji SEO audytu, otrzymają instrukcję, która pozwoli im zoptymalizować stronę www na własną rękę. Niestety, ale taka sytuacja jest niemożliwa! Dlaczego? Część zmian trzeba wprowadzać powoli, a w dodatku większość z nich wymaga wiedzy i dużego doświadczenia. Eksperci SEO posiadają szeroką wiedzę z zakresu struktury strony internetowej, UX, programowania a także wielu innych tematów. Choć audyt SEO stanowić będzie dla Ciebie informację na temat błędów, które trzeba poprawić- pamiętaj, aby powierzyć to zadanie profesjonalistom!
Audyt SEO można przeprowadzać na każdej stronie internetowej, jednak wygląda on inaczej w zależności od rodzaju danej witryny. Inną metodą przeprowadza się audyt bloga, a inną sklepu online. Warto dodać, iż bardzo duże znaczenie mają w tym przypadku priorytety strony oraz to, w jakim stopniu są realizowane. Oprócz czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie, audyt informuje również o tym, z jakiego powodu konwersja jest na niskim poziomie.
Najlepszym momentem na audyt strony www jest moment przed wdrożeniem i indeksacją strony. Jednak, nigdy nie jest za późno na jego wykonanie. Będzie niezwykle przydatnym narzędziem, gdy pozycja strony w wynikach Google zacznie spadać. Mimo tego, znajduje on najczęstsze zastosowanie, kiedy trzeba poprawić optymalizację oraz stale podnosić pozycję witryny.