Rich snippets – czym są i jak wyglądają?

Rich snippets – czym są i jak wyglądają

Rich snippets – czym są i jak wyglądają?

W obecnym czasie, w dobie ciągle rosnącej konkurencji w wynikach wyszukiwania coraz ważniejsze staje się wyróżnienie swojej strony internetowej na tle konkurencji. Jednym ze sprawdzonych sposobów na osiągnięcie tego celu są tzw. rich snippets, czyli rozszerzone fragmenty informacji wyświetlane przez Google.

To dzięki nim wyniki wyszukiwania stają się bardziej wartościowe i merytoryczne, a użytkownicy w łatwiejszy sposób znajdują interesujące ich informacje. W efekcie znacznie zwiększa się szansa pozyskania nowych Klientów oraz uzyskania ich lojalności. W poniższym artykule opowiemy, czym dokładnie są rich snippets oraz omówimy ich wpływ na efektywność strategii SEO. Zapraszamy!

Rich snippets – czym są i jak wyglądają?

Rich snippets to inaczej wyróżnione wyniki wyszukiwania w Google, które prezentują wzbogacony opis witryny. Są to elementy wyświetlane po standardowych wynikach organicznych. Zawierają dodatkowe informacje takie jak m.in.:

  • ceny produktów
  • opinie
  • zdjęcia produktów
  • godziny otwarcia
  • oraz wiele innych

Ponadto, rich snippets umożliwiają również wyróżnienie nawigacji strony internetowej (breadcrumbs), datę stworzenia publikacji bądź organizacji danego eventu.

Rich snippets w strategii marketingowej – dlaczego warto?

W obecnym czasie użytkownicy są często zalewani atrakcyjnymi wynikami wyszukiwania np. z Map Google lub Google Shopping. Poza tym, wpływ na decyzje zakupowe konsumentów mają również obrazy, filmy a także inne atrakcyjne formy wyświetlania treści. W związku z powyższym standardowe wyniki wyszukiwania stają się coraz mniej angażujące.
Aby móc wyróżnić się na tle całej obecnej konkurencji oraz zdobyć przewagę nad nią, należy postawić na wyniki rozszerzone, które umożliwiają precyzyjne przedstawienie internautom zawartości treści, redukując tym sposobem współczynnik odrzuceń. Jak tego dokonać? Wykorzystując rich snippets, które zmniejszają liczbę nietrafnych kliknięć oraz umożliwiają pozyskiwanie tylko i wyłącznie zdecydowanych i zainteresowanych produktem bądź usługą Klientów.

Rich snippets – najpopularniejsze formy

Breadcrumbs

Breadcrumbs

Breadcrumbs – prezentują ścieżkę nawigacji, co zdecydowanie ułatwia użytkownikom zrozumienie struktury strony internetowej oraz pozwala na szybsze dotarcie do poszukiwanych informacji.

Rating stars

Rating stars

Cieszące się dużym zainteresowaniem gwiazdki, czyli inaczej rating stars pomagają potencjalnym Klientom podjąć odpowiednią decyzję w kwestii zakupu produktu lub skorzystania z danej usługi. To świetne rozwiązanie nie tylko w branży e-commerce, ale również w przypadku branż, które świadczą różnego rodzaju usługi.

Karuzele wyników wyszukiwania

Karuzele wyników wyszukiwania

Karuzela wyników wyszukiwania jest jednym z najczęściej spotykanych fragmentów wyników rozszerzonych. Wykorzystywana jest przede wszystkim w celu zdobycia dogłębnych informacji na temat konkretnych eventów, czy wydarzeń ze świata sportu lub innych.

Przepisy kulinarne

Przepisy kulinarne

Rich snippets stanowią bardzo duże ułatwienie dla użytkowników. Dzięki nim mogą znaleźć najważniejsze i interesujące ich informacje m.in. na temat pieczenia danego ciasta, bez konieczności wchodzenia na stronę internetową.

FAQ

FAQ

FAQ, czyli inaczej sekcja najczęściej zadawanych pytań oraz udzielanych odpowiedzi stanowi rozwiązanie najważniejszych problemów użytkowników. Co istotne? Rich snippets w tym przypadku są bardzo pomocne w każdej branży, bez względu na ich specyfikę. Dzięki temu można rozwinąć tzw. long tail (długi ogon) słów kluczowych, który ułatwia pozycjonowanie strony internetowej.

Implementacja rich snippets

Aby móc skorzystać z licznych zalet, jakie płyną z zastosowania rich snippets, należy zaimplementować na swojej witrynie właściwe znaczniki strukturyzowane (schema.org). To specjalne fragmenty kodu HTML bądź JSON-LD, które opisują zawartość strony internetowej w zrozumiały dla wyszukiwarek sposób.

Implementacje rich snippets można zrealizować samodzielnie, wykorzystując narzędzia lub wtyczki dedykowane dla popularnych systemów do zarządzania treścią (CMS) jak np. WordPress czy Joomla. Najważniejsze jest jednak, aby przestrzegać wszystkich wytycznych oraz zaleceń wyszukiwarek, aby uniknąć ewentualnych problemów z indeksowaniem oraz wyświetlaniem informacji.

Wtyczki do WordPressa ułatwiające zarządzanie rich snippets

  • Schema – All In One Schema Rich Snippets – to wtyczka, która umożliwia dodawanie różnych rodzajów rich snippets takich jak np. opinie, wydarzenia, produkty, osoby, przepisy kulinarne oraz wiele innych
  • WP Reviev Pro – wtyczka, która skupia się przede wszystkim na dodawaniu rich snippets związanych z ocenami i opiniami. Oferuje nie tylko różne style wyświetlania, ale także wsparcie dla wielu systemów oceny
  • WP SEO Structured Data Schema – wtyczka oferująca prostą i łatwą obsługę różnych rodzajów rich snippets, w tym również organizacji, osób, produktów i usług, przepisów, opinii oraz wiele więcej

Wymierne korzyści płynące z zastosowania rich snippets

Należy zaznaczyć, iż implementacja rich snippets na witrynie przynosi wiele korzyści nie tylko dla właściciela strony internetowej, ale również dla internautów. Poniżej wymieniamy niektóre z nich:

  • wyróżnienie w wynikach wyszukiwania – dodatkowe dane, które zawarte są w rich snippets sprawiają, że wyniki wyszukiwania stają się bardziej atrakcyjne, wartościowe i merytoryczne dla użytkowników, co z kolei zwiększa szansę na kliknięcie oraz odwiedzenie strony
  • wzrost klikalności (CTR) – bardziej wartościowe wyniki wyszukiwania przyciągają znacznie większą liczbę kliknięć, co z kolei przekłada się na wyższy współczynnik klikalności oraz większy ruch na stronie internetowej
  • efektywniejsze pozycjonowanie – mimo, że samo zastosowanie rich snippets nie wpływa bezpośrednio na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, jednak wyższy wskaźnik klikalności stanowi jeden z czynników, które brane są pod uwagę przez algorytmy Google. A to może w pewnym stopniu wpłynąć na pozycjonowanie witryny
  • wzrost zaufania – przedstawianie informacji takich jak m.in. opinie Klientów, godziny otwarcia, oceny, może sukcesywnie budować zaufanie do marki oraz potwierdzać jej profesjonalizm i jakość
  • lepsze zrozumienie zawartości strony przez wyszukiwarki – rich snippets znacznie ułatwiają wyszukiwarkom indeksowanie oraz interpretowanie zawartości witryny, co może przyczynić się do lepszego dopasowania jej do właściwych zapytań użytkowników

Jeśli masz dodatkowe pytania bądź wątpliwości związane z rich snippets, skontaktuj się z naszą agencją. Specjaliści COOLONE zawsze i chętnie służą kompleksową pomocą i fachowym doradztwem. Zapraszamy!

Darmowa konsultacja