Zbudowanie lojalnej społeczności w e-commerce- dlaczego warto?

Zbudowanie lojalnej społeczności w e-commerce- dlaczego warto

Zbudowanie lojalnej społeczności w e-commerce- dlaczego warto?

Czy wiesz, że zbudowanie lojalnej społeczności związanej z firmą niesie ze sobą wiele korzyści? To rozwiązanie korzystne nie tylko jeśli chodzi o zwiększenie sprzedaży, zaufanie do firmy, ale także tworzenie jednego, spójnego wizerunku. To właśnie dzięki społeczności masz szansę osiągnąć bardzo dobre wyniki sprzedaży. Co więcej? Twoja marka i firma stanie się coraz bardziej popularna. Niestety budowanie społeczności nie jest łatwym zadaniem, wymaga sporej ilości czasu i poświęcenia. Czytając poniższy artykuł dowiesz się m.in. jak można zbudować społeczność wokół marki i firmy. Zapraszamy!

 Interesujące rozmowy, dyskusje

Ciekawe i interesujące dyskusje, które poszerzają wiedzę na temat danej marki to jedna z najlepszych metod na stworzenie zgranej społeczności. Masz możliwość tworzenia ich na wielu różnych platformach np. Facebook, Instagram czy fora internetowe. Pamiętaj, że skuteczne zachęcenie odbiorców do udziału w rozmowie oraz podzielenie się własnym doświadczeniem zawsze działa! Jedyne co musisz zrobić, to dopasować to do rodzaju swojej branży. Bardzo dobrym przykładem jest restauracja, która może wyjść z propozycją podzielenia się opowieściami o najśmieszniejszych wpadkach w kuchni. Tak naprawdę, jest bardzo wiele możliwości na wymyślenie ciekawego tematu, dzięki któremu wiele osób będzie chętnych na udział w dyskusji, udostępniać Twój post oraz dzielić się z innymi użytkownikami. Należy zaznaczyć, iż po tak przeprowadzonych akcjach firmy zawsze zyskują nowych odbiorców. Aczkolwiek to nie wszystko, ponieważ odbiorcom należy zapewnić przede wszystkim ciągły content, który sprawi, że zostaną na stałe. Właśnie z tego powodu przed wdrożeniem działań należy stworzyć odpowiednią strategię marketingową, która uwzględni każdy kanał komunikacji z odbiorcą.

Wskazówki i porady

Zarówno wskazówki, jak i porady cieszą się bardzo dużą popularnością. Powinieneś wiedzieć, że odbiorcy treści chętnie będą odwiedzali Twój blog, jeśli będziesz publikować interesujące i cenne wskazówki. Dobrym rozwiązaniem jest zadawanie pytań dotyczących sposobów radzenia sobie z różnymi sytuacjami Klientów. Przykładowo, jeśli posiadasz własny sklep ogrodniczy, możesz na umieszczać na blogu porady związane np. z uprawą i pielęgnacją roślin, drzewek, krzewów. Wykorzystując profil w social mediach m.in. na Facebooku możesz podlinkować wpis blogowy, a w treści poprosić o zdjęcia bądź opisy tego, w jaki sposób Klienci pielęgnują rośliny w swoim ogrodzie. Dzięki temu możesz pozyskać wiele komentarzy, a tym samym rozpocząć dyskusję. To świetny sposób na zbudowanie społeczności, która będzie sobie nawzajem pomagać, a dodatkowo zainteresuje się Twoją ofertą!

Newsletter

Dobrze spersonalizowany newsletter może stanowić idealną metodę nie tylko na przyciągnięcie, ale również zatrzymanie na dłużej społeczności. Dzięki niemu możesz np. przeprowadzać ankiety, informować o akcjach promocyjnych czy organizować konkursy. Tym sposobem mocno zaangażujesz społeczność, która z chęcią zapozna się z Twoimi produktami i usługami. Warto też pomyśleć o personalizacji e- maili.

Nagrody dla wybranych użytkowników- zniżki

Pamiętaj, aby zawsze wynagradzać aktywnych użytkowników m.in. zniżkami na wybrane produkty, które znajdują się w Twoim e- sklepie. Dzięki temu nie tylko skutecznie zwiększysz sprzedaż, ale znacznie więcej osób zainteresuje się Twoją marką i firmą. Oprócz tego, możesz również oferować specjalne zniżki dla Klientów, którzy podzielą się swoim doświadczeniem w określonej kategorii bądź wezmą udział w przygotowanej przez Ciebie ankiecie. Choć pomysłów jest naprawdę bardzo wiele, jednak bony zniżkowe działają najlepiej. Jeśli Twoja firma sprzedaje produkty wysokiej jakości i oferuje Klientom zniżki już po pierwszym zakupie, możesz być pewien, że taki Klient zostanie z Tobą na dłużej!

Budowanie społeczności w branży e- commerce odgrywa istotną rolę. Warto więc zwrócić uwagę na to, aby wokół marki skupiać osoby, które z czasem staną się stałymi Klientami. W ten sposób firma zyska nie tylko sławę, ale przede wszystkim zdecydowanie zwiększy sprzedaż. Opisane wyżej działanie to tylko jedno z wielu, jakie rekomendujemy. Jeśli chcesz poznać ich więcej, zapraszamy do zapoznania się z naszą bogatą ofertą!

Oceń artykuł