Performance marketing – czym jest i jakie są jego cele?

Performance marketing - czym jest i jakie są jego cele

Performance marketing – czym jest i jakie są jego cele?

W obecnych czasach jedną z najlepszych i najskuteczniejszych metod reklamy online jest marketing efektywnościowy, znany również pod nazwą performance marketing. Jest to zestaw działań, którego celem jest zachęcanie odbiorców reklamy do wykonania określonych czynności jakie pożądane są przez reklamodawcę. Czym jest, jakie są jego cele i jakie niesie ze sobą korzyści. Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdziesz w poniższym poradniku – zapraszamy do lektury.

Czym jest performance marketing?

Najprościej mówiąc, performance marketing jest rodzajem reklamy cyfrowej, której celem jest skłonienie użytkowników do podjęcia określonych działań. Co istotne? Wbrew krążącym opiniom nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o samą sprzedaż. Mogą to być również:

  • przejście na witrynę/ landing page
  • przekazanie własnego adresu e-mail lub numeru telefonu
  • zapis do newslettera
  • pobranie aplikacji
  • rejestracja na event
  • kliknięcie w baner
  • wypełnienie ankiety
  • złożenie zamówienia

Ważne! Dla performance marketingu charakterystyczne są intensywne cykle reklamowe, które nastawione są na osiągnięcie jednoznacznego celu. Prowadzone kampanie powinny zawsze zamknąć się w określonym budżecie. Rodzaj prowadzonych akcji jest uzależniony od danej strategii marketingowej, zamierzonego celu i efektów, których oczekujesz.

Performance marketing – obszary

W ramach działań performance marketingowych wykorzystuje się różne narzędzia:

  • programy afiliacyjne – to narzędzie, które jest często stosowane w performance marketingu. Proces afiliacji polega na zarabianiu w modelu prowizyjnym, dzięki promowaniu konkretnych produktów lub usług na własnych kanałach np. na YouTube lub w social mediach
  • email marketing – czy wiesz, że kampanie e-mail marketing można wykorzystać na różne sposoby? Wysyłając wiadomości na skrzynki pocztowe może zachęcić nowych potencjalnych odbiorców do podejmowania różnych akcji takich jak m.in. skorzystanie z kodu rabatowego. Jednak e-mail marketing to nie tylko wiadomości ofertowe, ale również newsletter oraz inne materiały, które służą do stałej komunikacji z Klientem
  • remarketing – to jeden z najskuteczniejszych sposobów, jeżeli chodzi o zdobywanie Klientów. Narzędzie stosowane jest przede wszystkim w celu zwiększania współczynników konwersji i sprzedaży. Jego działanie polega na wyświetlaniu indywidualnych zpersonalizowanych reklam w internecie oraz mediach społecznościowych tym internautom, którzy wcześniej odwiedzili stronę internetową danej firmy lub skorzystali z aplikacji mobilnej
  • reklama Google Ads – Google Ads to tekstowe reklamy na stronach wyników wyszukiwania Google. Jeśli chodzi o skuteczność kampanii tego typu, zależy ona najczęściej od odpowiedniego doboru fraz i słów kluczowych oraz optymalizacji
  • reklamy w social mediach – portale społecznościowe najczęściej wykorzystywane w performance marketingu to: Facebook, Messenger, Instagram, TikTok, YouTube, Twitter, Pinterest oraz LinkedIn. Posty i reklamy, które publikowane są w mediach społecznościowych w skuteczny sposób wspierają szeroko zakrojone działania jakie realizowane są w ramach marketingu efektywnościowego. Warto przy tym zaznaczyć, iż wszystkie wyżej wymienione media społecznościowe zapewniają dokładne możliwości targetowania, rozliczenie za rezultat pracy oraz duże bazy użytkowników

Performance marketing obejmuje również inne obszary takie jak m.in.: kampanie display, kampanie inteligentne, reklamy natywne, oraz działania w porównywarkach cenowych.

Performance marketing – kampania marketingowa w 4 krokach

Działania związane z większością kampanii performance marketingowych sprowadzają się tylko do 4 kroków. Należą do nich:

  • planowanie – czyli dobór odpowiedniego kanału, formatu oraz grupy docelowej
  • realizacja działań reklamowych
  • wyciągnięcie wniosków oraz znalezieniu najlepszego rozwiązania (optymalizacja)
  • przygotowywanie raportów

Jakie korzyści niesie ze sobą performance marketing?

Kluczowe korzyści jakie płyną z zastosowania marketingu efektywnościowego to: mierzalność efektów, transparentność i elastyczność działań. Kampanie performance stanowią szczególnie duże znaczenie dla firm szybko rozwijających się. Wynika to ze sposobu rozliczenia w tego typu działaniach – czyli za osiągnięty efekt. Reklamodawca pozbywa się wszystkiego, co stanowi obciążenie dla jego budżetu, dzięki czemu ten rodzaj marketingu świetnie sprawdza się w sprzedaży.

Co więcej? Fundamentem marketingu performance jest precyzyjna i szczegółowa analityka internetowa, dzięki której możliwe jest stałe mierzenie kluczowych wskaźników wydajności w kwestii podejmowanych działań. Dzięki temu marketing efektywnościowy umożliwia również skuteczną optymalizację budżetu przeznaczonego na cele reklamowe. Takie zastosowanie pozwala kontrolować to, czy realnie znajdują odzwierciedlenie w określonych efektach biznesowych. To doskonałe rozwiązanie, które nie tylko zapobiega marnowaniu pieniędzy, ale pozwala też zaoszczędzić.

Performance marketing stanowi jeden z głównych obszarów działalności naszej agencji interaktywnej. Zatem, jeżeli potrzebujesz pomocy i wsparcia w tym zakresie bądź planujesz uruchomić inną kampanię efektywnością – koniecznie skontaktuj się z nami. Doświadczeni eksperci COOLONE zawsze i chętnie służą pomocą. Zapraszamy!

 

Darmowa konsultacja