W obecnych czasach jedną z najlepszych i najskuteczniejszych metod reklamy online jest marketing efektywnościowy, znany również pod nazwą performance marketing. Jest to zestaw działań, którego celem jest zachęcanie odbiorców reklamy do wykonania określonych czynności jakie pożądane są przez reklamodawcę. Czym jest, jakie są jego cele i jakie niesie ze sobą korzyści. Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdziesz w poniższym poradniku – zapraszamy do lektury.
Najprościej mówiąc, performance marketing jest rodzajem reklamy cyfrowej, której celem jest skłonienie użytkowników do podjęcia określonych działań. Co istotne? Wbrew krążącym opiniom nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o samą sprzedaż. Mogą to być również:
Ważne! Dla performance marketingu charakterystyczne są intensywne cykle reklamowe, które nastawione są na osiągnięcie jednoznacznego celu. Prowadzone kampanie powinny zawsze zamknąć się w określonym budżecie. Rodzaj prowadzonych akcji jest uzależniony od danej strategii marketingowej, zamierzonego celu i efektów, których oczekujesz.
W ramach działań performance marketingowych wykorzystuje się różne narzędzia:
Performance marketing obejmuje również inne obszary takie jak m.in.: kampanie display, kampanie inteligentne, reklamy natywne, oraz działania w porównywarkach cenowych.
Działania związane z większością kampanii performance marketingowych sprowadzają się tylko do 4 kroków. Należą do nich:
Kluczowe korzyści jakie płyną z zastosowania marketingu efektywnościowego to: mierzalność efektów, transparentność i elastyczność działań. Kampanie performance stanowią szczególnie duże znaczenie dla firm szybko rozwijających się. Wynika to ze sposobu rozliczenia w tego typu działaniach – czyli za osiągnięty efekt. Reklamodawca pozbywa się wszystkiego, co stanowi obciążenie dla jego budżetu, dzięki czemu ten rodzaj marketingu świetnie sprawdza się w sprzedaży.
Co więcej? Fundamentem marketingu performance jest precyzyjna i szczegółowa analityka internetowa, dzięki której możliwe jest stałe mierzenie kluczowych wskaźników wydajności w kwestii podejmowanych działań. Dzięki temu marketing efektywnościowy umożliwia również skuteczną optymalizację budżetu przeznaczonego na cele reklamowe. Takie zastosowanie pozwala kontrolować to, czy realnie znajdują odzwierciedlenie w określonych efektach biznesowych. To doskonałe rozwiązanie, które nie tylko zapobiega marnowaniu pieniędzy, ale pozwala też zaoszczędzić.
Performance marketing stanowi jeden z głównych obszarów działalności naszej agencji interaktywnej. Zatem, jeżeli potrzebujesz pomocy i wsparcia w tym zakresie bądź planujesz uruchomić inną kampanię efektywnością – koniecznie skontaktuj się z nami. Doświadczeni eksperci COOLONE zawsze i chętnie służą pomocą. Zapraszamy!