Google Ads w 2023 – poznaj najnowsze trendy

Google Ads

Google Ads w 2023 – poznaj najnowsze trendy

Bieżący 2023 rok przyniósł spore zmiany w Google. Warto się z nimi zapoznać, aby móc prowadzić skuteczną kampanię reklamową!

Zmiany w Google Ads 2023

Poniżej prezentujemy przegląd najważniejszych zmian, jakie zaszły bądź zajdą w 2023 roku w Google Ads:

  • od maja 2023 r w nowych kampaniach nie będą już dostępne grupy podobnych odbiorców wprowadzone w Google Ads prawie 10 lat temu. Co istotne? Funkcja ta zniknie zupełnie w sierpniu dla tych, którzy już korzystają z tego rozwiązania
  • nową rekomendacją dla reklamodawców jest first-party data, które należy pozyskiwać przy pomocy Customer Match
  • kolejnym zaleceniem jest, aby zacząć stosować Smart Bidding a także kierowanie zoptymalizowane
  • wraz z końcem 2022 roku Google wprowadziło program do weryfikacji reklamodawców. W najbliższym czasie ma on zostać zaktualizowany, co ma zwiększyć transparentność treści sponsorowanych w wynikach wyszukiwania
  • internauci otrzymają możliwość zmiany oraz weryfikacji ustawień wyświetlania za pomocą My Ad Center

Ulepszenie rekomendacji typu „Usuń zbędne słowa kluczowe”

Do tej pory można było poprosić o wskazanie fraz i słów kluczowych, jakie związane są z określoną grupą docelową. Od 19 stycznia 2023 r Google Ads uwzględnia przy określaniu słów kluczowych typ ich dopasowania.

Przykładowo, jeżeli pojawi się fraza „spodnie męskie” pasująca do danej grupy reklam oraz słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym „spodnie dla panów”, Google Ads będzie zalecało usunięcie pierwszej opcji. Wynika to z faktu, iż opcja druga pozwala wyświetlić reklamy we wszystkich wynikach wyszukiwania frazy „spodnie męskie”.

Co warto wiedzieć o nowym wymiarze kampanii internetowych, czyli Performance Max?

Czy wiesz, że pod koniec 2023 roku ma zakończyć się automatyczne przekształcanie kampanii produktowych na kampanie Performance Max? Ponadto, wraz z tymi zmianami znikną również Smart Shopping Campaigns oraz kampanie lokalne. Głównym zadaniem Performance Max będzie realizacja określonych celów oraz umożliwianie reklamodawcom dostępu do wszystkich zasobów Google Ads w ramach jednej kampanii.

Nowe zmiany wynikające z aktualizacji pozwalają na dostarczanie treści sponsorowanych do określonych grup docelowych we właściwym czasie oraz przy użyciu odpowiedniego kanału komunikacji. Należy zaznaczyć, iż jest to rozwiązanie najbardziej dopasowane do potrzeb reklamodawców, którzy stawiają przede wszystkim na sprzedaż, dotarcie do potencjalnych Klientów, a także zachęcanie do odwiedzin w sklepach stacjonarnych. Performance Max umożliwia również skuteczne przedstawienie promocji.

Należy jednak pamiętać, iż aby można było osiągnąć dobre rezultaty wraz z Performance Max, konieczne jest zgromadzenie bardzo dużo first-party data. W związku z powyższym, agencje reklamowe muszą pomyśleć o zwiększeniu swojego budżetu na działania promocyjne.

 

Kampania w Google Ads czy w social mediach?

Zarówno Facebook Ads, jak i Google Ads stanowią wyjątkowo skuteczne narzędzie reklamowe, jednak nie zawsze oba kanały komunikacji będą odpowiednie dla Twojej firmy. Dlaczego? Przede wszystkim musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, czy dane rozwiązanie spełnia oczekiwania Twojego biznesu. Wiele zależy od tego, w jakiej branży działasz, jakie intencje zakupowe mają potencjalni Klienci oraz to, jaki jest wśród nich poziom świadomości Twojej marki. Jeśli posiadasz spore grono zdecydowanych Klientów, kampanie w Google Ads będą strzałem w 10, który pomoże Ci umocnić swoją pozycję. Jeżeli natomiast chcesz dotrzeć do nowych Klientów i zdobyć ich uwagę, Facebook Ads lepiej spełni te cele.
Nie wiesz, na które rozwiązanie się zdecydować? Skorzystaj z pomocy doświadczonej agencji marketingowej COOLONE! Najlepsi specjaliści od Google Ads chętnie służą kompleksową pomocą. Zapraszamy!

Darmowa konsultacja