Czy wiesz, że nie musisz wydawać więcej środków na marketing, aby podnieść sprzedaż? Wystarczy bowiem, że będziesz właściwie dysponować dostępnym budżetem stawiając na maksymalną efektywność. W dzisiejszym poradniku podpowiemy jak tego dokonać. Zapraszamy!
Na samym początku musisz wiedzieć, że twój marketing należy budować na podstawie danych, a nie tylko przeczuć. Dlaczego? W przeciwnym wypadku istnieje duże ryzyko, że niepotrzebnie zmarnujesz pokaźną część swojego budżetu marketingowego. W związku z powyższym, należy zbierać i odpowiednio wykorzystywać dane analityczne, które dostarczane są przez specjalistyczne narzędzia.
Zastanawiasz się, jak zapobiegać marnowaniu budżetu marketingowego? Przede wszystkim musisz postawić na rozwiązania odpowiednio dopasowane do Twojego biznesu. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze narzędzia analityczne, które warto wykorzystać w tym celu:
Wybór poszczególnych narzędzi zależy od tego, w jaki sposób budujesz swój marketing oraz co chcesz dzięki niemu osiągnąć. Nie oznacza to, że musisz korzystać ze wszystkich wyżej wymienionych rozwiązań. Warto skupić się na tym, aby analizować te informacje, które pomogą Ci budować lepszą strategię dla swojej marki oraz firmy.
Bez względu na to jakich informacji szukasz, koniecznością będzie poddanie analizie innego zestawu danych. Zaleca się, aby zwrócić szczególną uwagę na:
• niewykorzystane informacje – m.in. porzucone koszyki, strony zawierające wysoki współczynnik odrzuceń, strony z niskim współczynnikiem odrzuceń, pozycja słów i fraz kluczowych w Google poza TOP10
• elementy do optymalizacji – w szczególności optymalizacja budżetu na kampanie Google Ads oraz reklamy publikowane w mediach społecznościowych
• korelacje – występują pomiędzy różnymi zestawami danych. Mimo, iż stanowią świetne źródło informacji o zachowaniach użytkowników, jednak należy uważać, aby przez przypadek nie wystąpiło zjawisko tzw. nadinterpretacji. Wówczas zamiast zbudować lepszy marketing może nastąpić ponowne zmarnowanie Twojego budżetu
• anomalie – dane, które odbiegają od normy nigdy nie są przypadkowe. Pamiętaj, aby dokładnie zbadać dlaczego taka sytuacja miała miejsce. Może to być zarówno efekt ostatniego postu opublikowanego w social mediach, jak i wzmianki w sieci na temat Twojej marki, produktów bądź usług
Odpowiedni wybór kanałów marketingowych stanowi fundament. Jest on kluczowy w kontekście efektywności podejmowanych działań oraz ma znaczący wpływ na wyniki. Zastanów się z jakich konkretnych narzędzi chcesz korzystać oraz, które dokładnie dane są dla Ciebie kluczowe. To sprawdzony sposób na zbudowanie procesu analitycznego bez tracenia czasu.
Ponadto, do przeprowadzania audytów przydatne mogą być również:
Jeśli nie posiadasz odpowiednich umiejętności analitycznych bądź nie masz czasu, aby szczegółowo zapoznać się z danymi – skorzystaj z pomocy doświadczonych ekspertów. Gwarantujemy, że dzięki COOLONE zaczniesz realizować znacznie efektywniejszy marketing.