W adresach URL każdy znak ma swoje określone znaczenie. Czy wiesz, jak współcześnie przeglądarki traktują ukośnik na końcu adresu, znanego jako trailing slash, i czy wpływa to na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach, takich jak Google? Szczegóły znajdziesz w dalszej części tego artykułu. Zapraszamy do lektury!
Trailing slash, czyli ukośnik na końcu adresu odgrywał kiedyś kluczową rolę. W czasach, gdy internet przypominał wielką bibliotekę folderów i plików, trailing slash wskazywał, że URL prowadzi do katalogu, a jego brak oznaczał pojedynczy plik. Obecnie, kiedy wiele stron internetowych działa na dynamicznych zasobach, znaczenie tego elementu dla przeglądarek internetowych zmniejszyło się, ale nie zniknęło całkowicie.
John Mueller z Google wyjaśnił kilka lat temu, że trailing slash nie wpływa bezpośrednio na ranking strony w wynikach wyszukiwania. Jednakże, niespójne używanie adresów URL z ukośnikiem i bez może prowadzić do problemów z indeksacją, gdzie takie same strony mogą być traktowane jako duplikaty, co wpływa na ich pozycję w wynikach wyszukiwania.
Inne problemy mogą pojawić się przy pozyskiwaniu linków zewnętrznych oraz przy tworzeniu przekierowań między stronami. Dwa różne URL-e prowadzące do tej samej strony mogą wprowadzać zamieszanie w link buildingu i komplikować przekierowania, co z kolei może negatywnie wpływać na SEO.
Chociaż trailing slash to pozornie mały detal, ma on znaczenie dla procesów SEO, zwłaszcza w kontekście indeksowania i link buildingu. Dbanie o szczegóły takie jak trailing slash może ułatwić agencjom marketingowym pracę nad optymalizacją Twojej strony. Przy planowaniu długoterminowej strategii SEO, warto zwrócić uwagę nawet na takie elementy.