Dropshipping z roku na rok cieszy cię coraz większym zainteresowaniem. Jest to spowodowane nie tylko dużym wyborem hurtowni i szerokim dostępem do wielu platform e- commerce, ale również licznymi ułatwieniami oraz możliwością rozwinięcia biznesu nawet przypadku posiadania niewielu środków na inwestycję. Więcej wiedzieć więcej? Przeczytaj poniższy artykuł, a dowiesz się m.in. na czym polega ten rodzaj działalności e- commerce, jakie ma wady i zalety oraz wiele innych równie istotnych informacji. Zapraszamy.
Na samym początku należy jasno podkreślić, iż dropshipping to rodzaj działalności e-commerce, w której hurtowania dostarcza Klientom towar (a nie sklep). Jednak, aby mogło do tego dojść, należy podjąć współpracę z hurtownią oferującą tą formę e- commerce. Pamiętaj, iż to właśnie ci dostawcy zajmą się całą logistyką, począwszy od pakowania, wysyłki a kończąc na reklamacjach.
Zastanawiasz się jakie są Twoje obowiązki w tym zakresie? Przede wszystkim musisz zadbać o skuteczną promocję i dobry kontakt z Klientami. Twoim zadaniem jest również przesłanie do hurtowni informacji dotyczących kolejnych zamówień. Co więcej? Koniecznie musisz zająć się także regulowaniem płatności! Od hurtowni otrzymasz zbiorczą bądź pojedynczą fakturę, w zależności od warunków podpisanej umowy.
Warto zaznaczyć, dropshipping z roku na rok zyskuje coraz większe znaczenie na światowym rynku. Co ciekawe, w 2020 roku ten rodzaj e- commerce stanowił już 23% sprzedaży internetowej na całym świecie, co przekłada się na wartość aż 85 mld dolarów!
Ogólne zasady dropshippingu są następujące:
Wśród najważniejszych zalet dropshippingu można wymienić:
Natomiast, jeśli chodzi o największe wady dropshippingu, zalicza się do nich m.in.:
Zadajesz sobie pytanie- jak zacząć dropshipping? Ogromne znaczenie ma wybór właściwego asortymentu! Dzięki temu dowiesz się, jakie trudności mogą na Ciebie czekać. Dotyczy to szczególnie podjęcia efektywnych działań promocyjnych, czyli prościej mówiąc walki z obecną konkurencją. Dużym plusem hurtowni dropshippingowych jest fakt, iż zazwyczaj posiadają one liczne, różnorodne produkty, dlatego powinieneś w łatwy sposób znaleźć ciekawe rozwiązanie.
Ważne! Omijaj towary, które są często zwracane bądź narażone na różnego rodzaju awarie. Jedne z najczęściej zwracanych produktów to m.in. buty. Wybrałeś już odpowiednie produkty? Bardzo dobrze! Teraz pora na formalności, dzięki czemu dowiesz się, jak zacząć sprzedawać w modelu dropshipping. Oto 4 najważniejsze kroki:
Po pierwsze, przemyśl w jaki sposób chcesz działać. Co istotne? W dzisiejszych czasach nie musisz zakładać działalności gospodarczej, aby zacząć zarabiać. Z powodzeniem możesz wykorzystać do tego celu nierejestrowaną działalność. To świetne rozwiązanie, szczególnie dla osób ubezpieczonych w ramach etatu, uczących się lub chcących zarobić więcej pieniędzy. Należy jednak pamiętać o obowiązujących granicach finansowych- wysokość Twoich przychodów w jednym miesiącu nie może przekraczać 50% minimalnego wynagrodzenia. W bieżącym roku kwota ta wynosi 1400 zł. W przypadku uzyskania wyższych przychodów w ciągu miesiąca, jesteś zobowiązany założyć działalność gospodarczą.
Twoim obowiązkiem jest również wykazanie tego dochodu w rocznym zeznaniu podatkowym (PIT- 36), według skali podatkowej 17% lub 32%. Jeśli zależy Ci na sprzedaży wysokiej jakości produktów, od samego początku warto postawić na własną działalność gospodarczą.
Wybór i współpraca z hurtownią to niezwykle istotny element dropshippingu, zwłaszcza jeśli chcesz otrzymać w przyszłości rabaty, które wpłyną na wzrost Twojej marży. Zastanawiasz się, co powinieneś zrobić w tej sytuacji. Najlepszym rozwiązaniem jest wybór hurtowni z szerokim asortymentem i różnymi kategoriami.
Rzecz jasna, możesz sprzedawać produkty pochodzące od wielu dostawców w jednym sklepie, aczkolwiek musisz być przygotowany na droższą dostawę. Dlatego zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest stworzenie większej ilości sklepów internetowych, gdzie każdy będzie połączony z inną hurtownią- dzięki temu zyskasz znacznie więcej! Co dalej? Podczas wyboru hurtowni należy koniecznie zwrócić uwagę na warunki współpracy. Dobra hurtownia to taka, która zapewnia możliwość składania reklamacji, zwrotu towarów, wystawia zbiorcze faktury oraz gwarantuje szybką dostawę i daje dostęp zarówno do zdjęć, jak i opisów produktów.
E-sklep to niezbędny element w branży e- commerce, również wtedy, gdy decydujesz się na dropshipping. Możesz wybierać z pośród wielu możliwości, jednak największym zainteresowaniem cieszy się oprogramowanie w formie abonamentowej. To korzystne rozwiązanie, dzięki któremu nie musisz obawiać się wysokich kosztów związanych z inwestycją.
Możesz też skorzystać z darmowego okresu próbnego, aby sprawdzić, która platforma będzie dla Ciebie najlepszą opcją. Warto postawić na integrację wybranej hurtowni z bramką płatniczą. Istotny jest także indywidulany, osobisty wygląd sklepu internetowego, gdyż dzięki temu skutecznie zachęcisz Klientów do skorzystania z Twoich produktów lub usług.
Czy wiesz, że dropshipping daje Ci znacznie więcej możliwości? Możesz w łatwy sposób wykorzystać różne kanały dystrybucji. Idealnie sprawdzą się platformy e- commerce typu marketplace. Najbardziej popularne są m.in.:
Choć współpraca z hurtownią zwalnia Cię z licznych obowiązków, musisz pamiętać o promocji swojego sklepu online. Do najważniejszych zadań należą: optymalizacja witryny, zastosowanie odpowiednich fraz kluczowych, linkowanie wewnętrzne a także uzupełnienie mega tagów. Wykonanie wszystkich wyżej wymienionych zadań sprawi, że Twoja strona www będzie widoczna w wynikach wyszukiwania, co z kolei pomoże Ci dotrzeć do szerszego grona Klientów.
O czym warto pamiętać? Niezastąpionym sposobem na skuteczną promocję w internecie jest również pozycjonowanie! Chcesz szybko dotrzeć do Klientów przed świętami, sezonem lub innymi, ważnymi wydarzeniami? W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem będzie Google Ads- wówczas warto skupić się na produktach o największym potencjale. Google Ads to rodzaj płatnej reklamy, której koszt uzależniony jest od ilorazu CPC, czyli określonej kwoty za kliknięcie. Zawsze możesz jednak ustalić maksymalny limit, jaki chcesz przeznaczyć na tego typu kampanię. Skuteczną metodą promocji są także social media. Dzięki nim nie tylko dobrze przedstawisz swoją ofertę, ale skorzystasz też z płatnych reklam i zyskasz dodatkowy kanał dystrybucyjny.
To, ile zarobisz na określonych produktach zależy tak naprawdę wyłącznie od Ciebie! Musisz pamiętać, że dropshipping opiera się przede wszystkim na marży. To hurtownia ustala wartość towarów, natomiast Ty dodajesz do tego określoną kwotę. Podczas ustalania cen powinieneś zwrócić uwagę na oferty konkurencji, gdyż dzięki temu wzbudzisz większe zainteresowanie wśród odbiorców. Wiele osób stawiających na dropshipping, wybiera metody polegające na jak największym obniżeniu cen. Niestety to rozwiązanie sprawdza się wyłącznie wtedy, gdy stawiasz na tanie towary i masz świadomość tego, że możesz ich sporo sprzedać. Klienci nie oczekują najwyższej jakości, a wiec znacznie zmniejsza się ryzyko zwrotów (zwrot nie jest opłacalny, ponieważ koszt wysyłki jest wyższy od wartości produktu).
Jednak w wielu innych przypadkach owa strategia może okazać się niewłaściwa. Dlatego lepiej postawić na wysoką jakość obsługi Klientów, skuteczną reklamę oraz szeroki i bogaty asortyment. Dzięki temu odbiorcy bez wątpienia skorzystają z Twojej oferty, ponieważ zapewni im ona wszystko, czego potrzebują! To wszystko sprawi, że z pewnością wyróżnisz się na tle całej konkurencji.