Jak wypromować nowy produkt w sieci?

Jak wypromować nowy produkt w sieci

Jak wypromować nowy produkt w sieci?

Zarówno wprowadzenie, jak i promowanie nowego produktu na rynku to spore wyzwanie. To proces, który wymaga nie tylko przygotowania, ale również posiadania odpowiedniej wiedzy w zakresie marketingu. Przeczytaj poniższy artykuł i poznaj sposoby, które pozwolą zaistnieć nowemu produktowi na rynku.

Przedsprzedaż nowego produktu

Przedsprzedaż znana również jako „pre-order” stanowi najpopularniejszy sposób na sprzedaż nowych produktów w sklepie internetowym. Polega na udostępnieniu możliwości zakupu, jeszcze przed wprowadzeniem produktu do oficjalnej sprzedaży. Innymi słowy, Klient opłaca dane zamówienie na kilka dni lub tygodni przed jego wejściem do dystrybucji, natomiast otrzymuje go w pierwszym dniu sprzedaży dla szerokiego grona odbiorców.

Co istotne? Przedsprzedaż wpływa korzystnie na poczucie ekskluzywności oferty z której korzystamy. Jednak, aby mogła być skuteczna zaleca się:

  • stosowanie promocji – informowanie o niższej cenie
  • informowanie, że prezentowana oferta to przedsprzedaż, a atrakcyjna, niższa cena jest zarezerwowana wyłącznie dla niej
  • poinformowanie, że ilość produktów znajdujących się w przedsprzedaży jest ograniczona, co wpłynie na szybsze podejmowanie decyzji zakupowej przez użytkowników
  • prezentacja nowych produktów na stronie głównej

Pamiętaj, że strona główna stanowi wizytówkę Twojego sklepu internetowego, w związku z czym na nią trafiają w pierwszej kolejności Klienci. Właśnie dlatego powinny na niej znajdować się, zarówno informacje o najważniejszych promocjach, jak i nowościach wprowadzanych do sprzedaży. W celu eksponowania nowych produktów, możesz wykorzystać m.in.:

  • slidery
  • wyskakujące okna pop-up
  • stałe elementy, które zamieszczane są na określony czas na górze, dole bądź z boku strony
  • oraz wyznaczoną sekcję nowości

Ważne! Zaleca się, aby podczas prezentacji nowego produktu postawić na unikalną, oryginalną i wyróżniającą się grafikę, która zwróci uwagę użytkowników. Z kolei, dane techniczne warto przedstawić w formie przejrzystej infografiki.

Organizacja konkursu w social mediach

Organizując konkurs, w którym nagrody będą stanowiły oferowane nowe produkty, stworzysz okazję do zwiększenia ich rozpoznawalności w sieci. Warto o tym pamiętać, bowiem przedstawienie oferty silnie rozbudza potrzeby zakupowe ,w niektórych przypadkach do tego stopnia, że wiele osób decyduje się na zakup produktów w przyszłości. Ponadto, dodatkową zaletą konkursów w mediach społecznościowych jest zaangażowanie użytkowników – konieczność wykonania prostych zadań przyczynia się do wzrostu zasięgów, postów, a tym samym zwiększa się grono kupujących w Twoim sklepie

Organizacja konkursu w social mediach

Zamieszczanie informacji o nowych produktach na blogu

Kolejną metodą promocji swojego asortymentu jest uwzględnienie go we wpisach blogowych sklepu internetowego. Informacja, zarówno o specyfikacji, jak i sposobach wykorzystania danego produktu wpłynie na zwiększenie świadomości wśród Klientów. Dodatkowo, we wpisie blogowym możesz umieścić CTA „call to action” – przycisk, który bezpośrednio przekieruje internautę do oferty z przedsprzedażą.

Newsletter

Czy wiesz, że podczas promowania nowych produktów możesz wykorzystywać obecnych Klientów Twojego sklepu internetowego? To szerokie grono internautów, którzy obdarzyli Twoją firmę i markę zaufaniem. Możliwe, że zapisali się już do newsletteru oraz udostępnili swoje dane na temat preferencji zakupowych. Dzięki temu będziesz mógł w łatwy sposób zaprezentować im spersonalizowaną ofertę. Pamiętaj jednak, aby podczas tworzenia mailingu przygotowywać atrakcyjne treści, które sprzedają. Co więcej? Oprócz informacji o nowościach ,które zamieszczasz w rozsyłanych mailach warto również udostępniać zapisanym do bazy mailingowej Klientom specjalne rabaty i zniżki. Tym sposobem sprawisz, że poczują się wyjątkowo.

Jeśli planujesz wprowadzić nowy produkt do swojego e-sklepu, lecz martwisz się o zainteresowanie Klientów oraz popyt, na samym początku powinieneś dokładnie przebadać rynek. Rekomendowanym sposobem na sprawdzenie, czy Twój asortyment będzie cieszył się dużym zainteresowaniem jest m.in. dropshipping. To model logistyczny, w którym towar jest przesyłany bezpośrednio z hurtowni do Klienta. Nie ma w nim konieczności ponoszenia kosztów na zakup oferowanego produktu, dzięki czemu daje ogromne możliwości, jeżeli chodzi o testowanie nowych produktów.

Jeśli masz dodatkowe pytania bądź wątpliwości w kwestii tego, jak wypromować nowy produkt w internecie, nie czekaj dłużej – skontaktuj się z nami! COOLONE to zespół doświadczonych fachowców, których jedną ze specjalizacji są właśnie sklepy online. Zapraszamy!

Darmowa konsultacja