Jak zmienić sprzedaż stacjonarną w e- commerce?

Jak zmienić sprzedaż stacjonarną w e- commerce

Jak zmienić sprzedaż stacjonarną w e- commerce?

W ostatnim czasie coraz więcej osób prowadzących biznesy stacjonarne decyduje się na zmianę ich w e – commerce. Nic dziwnego, bowiem powodów podjęcia takiej decyzji jest wiele, a przede wszystkim redukcja kosztów a także znacznie większy rynek zbytu. Jednak, aby zacząć działalność w sieci na szeroką skalę, niezbędne jest posiadanie przynajmniej podstawowej wiedzy na temat e- commerce, gdyż właśnie dzięki temu możliwe jest w pełni profesjonalne przejście na sprzedaż online.

Sklep online a tradycyjny- jakie różnice?

Po pierwsze, sklep w formie online generuje znacznie mniejsze koszty. Głównym powodem wysokich opłat w przypadku sklepu stacjonarnego jest konieczność najmu lokalu oraz jego wyposażenie. Kolejną zaletą jaka wynika z prowadzenia e-sklepu jest większy rynek zbytu. Niestety w przypadku sprzedaży dostęp do Klientów jest w pewnym stopniu ograniczony, co jest przyczyną niższych dochodów. Z kolei sklep internetowy daje szerokie możliwości, jeśli chodzi o możliwości dotarcia do zainteresowanych produktami użytkowników. To co znacznie różni sklep online od standardowego, to wygoda i komfort dla Klientów w dokonywaniu zakupów- zakupy można robić przez całą dobę wybierając dowolną formę dostawy.
Co więcej? Sprzedaż stacjonarna i online różnią się między sobą również ryzykiem finansowym, które jest bardzo możliwe w przypadku prowadzenia działalności. Jeśli chodzi o e- sklep jest ono znacznie niższe! Ponadto, prowadząc sklep online właściciel może w stosunkowo łatwy sposób dostosować się do dynamicznej sytuacji na rynku. Istotne jest także to, że nawet podczas urlopu sklep online może w dalszym ciągu przynosić zyski. Jedyne co należy zrobić, to przekazać Klientom informację o planowanych opóźnieniach w dostawie. To doskonałe rozwiązanie, dzięki któremu nie musisz wstrzymywać sprzedaży swoich towarów, co w przypadku sklepu stacjonarnego jest niemożliwe!

Jak założyć e- sklep? Podstawy e- commerce

O czym warto pamiętać? Zanim zdecydujesz się na założenie własnego sklepu internetowego, powinieneś opanować przynajmniej podstawy e-commerce. Lepsza i większa wiedza w tym zakresie pozwoli Ci łatwiej odnaleźć się w branży, jaką jest sprzedaż online. Pierwszy etap zakładania sklepu online to wybór odpowiedniej platformy. Dobrym rozwiązaniem na początku działalności internetowej jest skorzystanie ze specjalnie przygotowanych, gotowych platform, gdyż to właśnie dzięki nim możesz w łatwy i prosty sposób stworzyć swój pierwszy własny e- sklep.
Platformy umożliwiają korzystanie z wielu darmowych szablonów oraz innych udogodnień. Jeśli dysponujesz sporym zapleczem finansowym, możesz zdecydować się na zatrudnienie specjalistów IT, którzy przygotują dla Ciebie sklep internetowy od A do Z. Korzystając z usług profesjonalistów, możesz być pewien, iż sklep online będzie w 100% dostosowany do Twoich indywidualnych wymagań. Mimo, że jest to przedsięwzięcie, które wymaga czasu i pieniędzy, jednak jest to opłacalna inwestycja na wiele lat!

Założyłem sklep internetowy- czy to wystarczy, abym mógł sprzedawać?

Choć w teorii założenie sklepu internetowego jest w pełni wystarczające do sprzedaży produktów, jednak w praktyce wygląda to zupełnie inaczej! Aby móc rozpocząć sprzedaż i generować zyski, musisz poinformować nabywców o istnieniu swojego sklepu. Najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji jest reklama internetowa. Dodatkowo zaleca się także profesjonalne pozycjonowanie, które ma duże znaczenie ze względu na coraz większą konkurencję. Działania SEO możesz przeprowadzić na własną rękę ( jeśli posiadasz odpowiednią wiedzę i doświadczenie) lub skorzystać z pomocy specjalistów.

Ze względu na fakt, iż nieumiejętne pozycjonowanie strony może zakończyć się karą od Google, zdecydowanie lepiej jest skorzystać z pomocy doświadczonych ekspertów. Warto dodać, iż w przypadku e- commerce istotną rolę odgrywają również social media, dlatego dobrze jest wybrać któreś z obecnych na rynku i rozpocząć w nich działanie. Pamiętaj, iż przygotowane w odpowiedni sposób akcje promocyjne sprawią, że nie tylko sprzedaż online, ale również stacjonarna będzie cieszyć się dużym zainteresowaniem wśród Klientów. O jakie akcje konkretnie chodzi? To m.in. przeceny produktów czy darmowa wysyłka. Jeśli promujesz sklep internetowy, świetnym rozwiązaniem są również konkursy z nagrodami.
Tak naprawdę pomysłów jest dużo więcej, a wszystko zależy rodzaju zaplanowanej strategii marketingowej. Odpowiedni plan działania jest podstawą w osiągnięciu sukcesu w branży e- commerce.

Darmowa konsultacja