Przydatne narzędzia do pracy zdalnej

Przydatne narzędzia do pracy zdalnej

Przydatne narzędzia do pracy zdalnej

Praca zdalna bardzo zyskała na popularności nie tylko na skutek pandemii. Ten sposób wykonywania obowiązków cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem od dobrych kilku lat. Jednak, każdy kto decyduje się na tę formę pracy musi posiadać odpowiednie narzędzia, bowiem home office wymaga nie tylko dodatkowego wsparcia, ale również lepszej organizacji pracy. Dzięki narzędziom dedykowanym do zdalnej pracy możesz zyskać efektywność na bardzo wysokim poziomie! Nie czekaj dłużej, sprawdź już dziś, które z nich warto mieć na swoim komputerze. Zapraszamy do naszego poradnika.

Praca home office ma zarówno swoje zalety, jak i wady, które dostrzeżesz praktycznie od razu po przejściu na ten tryb pracy. Aczkolwiek poprzez wykorzystanie intuicyjnych narzędzi możesz skutecznie zredukować słabsze strony tego rozwiązania. Proponujemy sprawdzone narzędzia, dzięki którym utrzymasz sprawną komunikację z zespołem i Klientami, oraz znacznie szybciej wykonasz poszczególne zadania!

Najbardziej przydatne narzędzia do home office

Skype

Komunikacja pośród zespołu to bardzo istotny element, jeśli chodzi o zachowanie wygody i komfortu pracy. Co więcej? Jest ona również kluczowa do zrealizowania określonych zadań. Jednym z podstawowych narzędzi stosowanych w pracy zdalnej jest Skype bądź inny program, który umożliwia połączenie z kolegami z pracy. To doskonałe rozwiązanie, dzięki któremu nie tylko przeprowadzisz rozmowę na żywo lub szkolenie, ale pokażesz efekty swoich działań. Wykorzystując Skype możesz także przeprowadzić wideokonferencję.

Zoom

Głównym celem narzędzi do pracy zdalnej jest ułatwienie wykonywania wszystkich obowiązków, które w przypadku pracy stacjonarnej odbywają się w biurze. To doskonały sposób, który łączy ze sobą zespół i sprawia że jest on bardziej zgrany. Wykorzystując Zoom masz możliwość rozszerzenia swojej stałej oferty. Mimo, że aplikacja znajduje największe zastosowanie podczas webinarów, jednak możesz wykorzystać ją też przeprowadzania spotkań, prowadzenia lekcji czy organizacji szkoleń.
Ważne! Darmowa wersja Zoom dostępna jest dla łączenia z maksymalnie setką odbiorców.
Warto dodać, iż Zoom posiada również inne możliwości, które okazują się być niezwykle pomocne podczas pracy w formie zdalnej. Dzięki połączeniu Zooma z kalendarzem lepiej zaplanujesz swoje przyszłe spotkania, a gdy będzie zbliżać się ich termin- dostaniesz powiadomienie. Ponadto, aplikacja gwarantuje wysokiej jakości połączenie oraz bezpieczeństwo.

MS Teams

To narzędzie stanowi precyzyjną odpowiedź Microsoftu na ofertę innych liderów rynkowych. MS Teams to bardzo przydatne narzędzie, które służy do komunikacji w firmie oraz prowadzenia spotkań biznesowych czy lekcji zdalnych. Jedną z jego z największych zalet jest możliwość organizowania wideokonferencji. Prowadząc tego typu spotkania możesz np. udostępniać swój ekran innym osobom.

To jeszcze nie wszystko! Kolejnym bardzo dużym atutem MS Teams jest jedna przestrzeń dyskowa, dedykowana dla całego zespołu. Co możesz dzięki temu zyskać? Otóż, komunikacja jest zdecydowanie szybsza i sprawniejsza, dzięki czemu w łatwy sposób możesz przesyłać pliki bądź dokumenty. Dzięki kompatybilności z pakietem Office, Twoja praca jest o wiele sprawniejsza- nie musisz zajmować się ponowną edycją dokumentu czy koniecznością zmiany dotychczasowego formatowania.

Google Cloud

Dysk zewnętrzny dostępny dla całego zespołu stanowi niezastąpiony element podczas home office. Kolejne bardzo przydatne narzędzie do pracy zdalnej to Google Cloud. To rozwiązanie, które zapewni Ci dostęp do wszystkich istotnych danych, plików i folderów. Możesz je udostępniać wszystkim członkom zespołu, nadawać im właściwe uprawnienia a także rozdzielać poszczególne obowiązki między kolegami i koleżankami z pracy. Poza tym Google Cloud jest również w pełni kompatybilne ze wszystkimi aplikacjami Google, oraz pakietem Office. Dzięki takiemu zastosowaniu zespół może pracować zarówno z plikami tekstowymi, arkuszami kalkulacyjnymi, jak i przeprowadzać prezentację.

WeTransfer

WeTransfer pozwala przesyłać pliki o dużej wielkości a następnie wysyłać je na właściwy e- mail. Odbiorca może pobrać załącznik przez kilka kolejnych dni po otrzymaniu wiadomości. Na uwagę zasługuje fakt, iż jest to rozwiązanie nie tylko bardzo przydatne, ale również zupełnie bezpłatne! Stosując to narzędzie będziesz mógł w łatwy sposób dostarczać ważne dokumenty, projekty, zdjęcia czy pliki video. Ma to szczególne znaczenie, gdy chcesz wysłać kilka załączników w jednym e- mailu lub gdy jeden plik ma dużą objętość.

Loom

Oczywiste jest, że do pracy zdalnej potrzebne są funkcjonalne narzędzia, które umożliwiają nagrywanie ekranu oraz wykonywanie wysokiej jakości zrzutów ekranu. Tym sposobem nie tylko pokażesz rezultat swojej pracy, ale przeprowadzisz też lekcję, szkolenie czy spotkanie biznesowe online. Loom to aplikacja łatwa i prosta w obsłudze, a dodatkowo pozwala zapisywać nagrania i zrzuty. Ponadto, masz także możliwość udostępniania obrazów dowolnej liczbie osób!

Adobe Sign

Chciałbyś w pełni legalnie podpisywać umowy online? Wystarczy, że posiadasz cyfrowy podpis oraz specjalne narzędzie Adobe Sign. Wówczas nie tracisz ani czasu, ani pieniędzy na przesyłanie dokumentów w formie tradycyjnej. Oprócz tego, program rejestruje każdą wykonaną operację, dzięki czemu każda ze stron otrzymuje podpisaną umowę. Dodatkowo możesz skorzystać też z innych funkcji tejże aplikacji. Bardzo przydatne jest m.in. przypomnienie o wygaśnięciu ważności dokumentu lub możliwość uzupełnienia wszystkich pól bez drukowania i skanowania jakichkolwiek dokumentów.

Jeśli już pracujesz zdalnie, bądź planujesz przejść w najbliższym czasie na home office, to powyższe narzędzia z pewnością będą dla Ciebie bardzo przydatne. Dzięki ich wykorzystaniu nie tylko usprawnisz swoją pracę i utrzymasz dobry kontakt ze swoim zespołem, ale zyskasz sporą ilość czasu i pieniędzy.

Darmowa konsultacja