Narzędzia marketingowe, które warto wykorzystać w 2023 roku

Narzędzia marketingowe, które warto wykorzystać w 2023 roku

Narzędzia marketingowe, które warto wykorzystać w 2023 roku

Prowadzenie działań marketingowych, niezależnie od ich specyfiki wymaga wykorzystywania różnego rodzaju narzędzi. Jednak nic straconego, bowiem na rynku takich nie brakuje. Można nawet stwierdzić, że jest ich całkiem sporo. Należy jednak pamiętać, iż wszystko zależy od tego, jakiego rodzaju narzędzia Cię interesują oraz jaki rodzaj marketingu jest Twoją specjalizacją. Mimo wszystko trzeba mieć świadomość, że cel działań marketingowych jest jeden – efektywność. W poniższym poradniku przedstawimy narzędzia marketingowe, które pozwolą Ci mierzyć różne czynniki! Zapraszamy do lektury!

Podstawowe narzędzia marketingowe SEO

Poniżej prezentujemy kilka najbardziej popularnych a zarazem podstawowych narzędzi marketingu internetowego:

  • Google Search Console – to narzędzie, które pozwala tworzyć raporty, wykonywać analizę wyświetleń, kliknięć oraz pozycji strony internetowej. Warto pamiętać, iż ruch na witrynie jest bardzo istotnym wskaźnikiem, a lepsze zrozumienie tego jak funkcjonuje strona internetowa jest głównym kluczem do sukcesu
  • Google Ads – to jeden z najpopularniejszych systemów reklamowania w sieci. Dzięki Google Ads możliwe jest wyświetlanie sponsorowanych linków w wynikach wyszukiwania oraz banerów bądź reklam tekstowych. Co istotne? Kampanie mogą być przygotowywane m.in. w oparciu o ograniczony budżet, grupę docelową, odbiorców bądź określone frazy i słowa kluczowe
  • Google Analytics – to narzędzie, które umożliwia mierzenie ROI, czyli zwrotu z inwestycji w reklamy. Wykorzystując Google Analytics będziesz mógł odpowiednio interpretować dane o skuteczności stosowanych przez siebie strategii marketingowych a także produktów i treści

Jakie narzędzia warto stosować w mediach społecznościowych w 2023 roku?

Wśród narzędzi marketingowych, jakie warto stosować w social mediach można wymienić dwa, które cieszą się największym zainteresowaniem:

  • Brand24 – to świetne rozwiązanie dla tych, którym zależy na monitorowaniu wszelkich wzmianek oraz opinii na temat swoich produktów bądź usług. Ponadto, jest to również idealnie rozwiązanie do monitorowania określonych słów i fraz kluczowych oraz informacji o konkurencji. Jest to zatem baza bardzo cennej wiedzy marketingowej z mediów społecznościowych, blogów oraz innych źródeł
  • Canva – to platforma, której użytkownicy mogą korzystać z szerokiej bazy gotowych projektów m.in. grafik, zdjęć, czcionek czy ikon. Projektowanie w Canvie jest nie tylko łatwe, ale również szybkie i przyjemne

Skuteczność w marketing automation – jak ją osiągnąć? Jakie narzędzia wykorzystać do zarządzania i e-mail marketingu?

  • Asana – to jedno z narzędzi marketingowych, o których nie warto zapominać. Przede wszystkim ze względu na fakt, iż pozwala doskonale zorganizować pracę. Stosując Asana masz możliwość tworzenia różnych projektów, dodawania do nich poszczególnych osób, a także ustalenia zadań czy monitorowania statusów
  • MailChimp – to jedna z najlepszych platform, w kwestii automatyzacji e-mail marketingu. Dzięki niej możliwe jest masowe wysyłanie spersonalizowanych wiadomości e-mail do określonej grupy odbiorców m.in. informacji o zniżkach i nowościach
  • LoyaltyLion – z pośród dostępnych narzędzi e-commerce na uwagę zasługuje również oprogramowanie lojalnościowe takie jak LoyaltyLion, dzięki któremu możliwe jest wprowadzanie systemu nagradzania Klientów. Mowa tutaj m.in. o rabatach, kartach podarunkowych czy darmowych dostawach

Narzędzia marketingowe – analiza Klientów na FB i kampanie

  • HubSpot – to jedno z najlepszych narzędzi dostępnych na rynku, jeżeli chodzi o optymalizację ścieżki zdobywania leadów. Jego dużą zaletą jest fakt, iż nie ogranicza się wyłącznie do mediów społecznościowych. Co to oznacza? Otóż możliwości marketing automation dotyczą również: e-mail marketingu, tworzenia landing page oraz formularzy na witrynach. Idealnym rozwiązaniem jest połączenie działu marketingu z działem sprzedaży, tak aby oba zespoły mogły wspólnie realizować założone cele
  • Sotrender – to narzędzie, które ułatwi Ci śledzenie organicznych działań w internecie Twoje firmy oraz ich wyniki. Prościej mówiąc, jest to dedykowane narzędzie analityczne do obsługi mediów społecznościowych. Dzięki Sotrender praca nad wizerunkiem firmy i marki oraz kampaniami jest znacznie efektywniejsza

Content marketing – popularne narzędzia

Google Trends – jeżeli planujesz prowadzić działania w obszarze content marketingu, ale nie wiesz jakie dokładnie tematy interesują Twoich odbiorców, powinieneś zainteresować się narzędziem Google Trends. To świetne rozwiązanie, bowiem wystarczy, że podasz odpowiednie frazy i słowa kluczowe a uzyskasz dostęp do wykresów z różnych okresów czasowych, wskazujących zainteresowanie w Google. Ponadto, wyszukiwarka podpowie Ci także tematy powiązane z frazami.

Narzędzia marketingu online – korzyści

Marketing internetowy odnosi się do wszelkich działań, które Twoja firma wykorzystuje do promowania produktów i usług oraz zwiększania udziału w rynku. Największe korzyści jakie wynikają z zastosowania narzędzi marketingowych to:

  • większy zasięg
  • zasięg lokalny
  • niski koszt
  • precyzyjne targetowanie określonej grupy odbiorców
  • możliwość wyboru wielu strategii
  • różne typy treści
  • większe zaangażowanie właściwych odbiorców
  • analityka i optymalizacja

Reklama w sieci – jak wybrać najbardziej przydatne narzędzia

Reklama w sieci – jak wybrać najbardziej przydatne narzędzia?

Zastanawiasz się, jak spośród tak dużej bazy wybrać narzędzia najlepiej dostosowane do swoich potrzeb? Przede wszystkim powinieneś pamiętać, że większość dostępnych aplikacji bądź programów jest płatna, w związku z czym istotny jest budżet firmy. Na samym początku warto przeanalizować, jaki będzie zakres konkretnych działań promocyjnych oraz to, które ułatwienia będą najbardziej potrzebne. Jeżeli Twoje fundusze są ograniczone, rekomendowanym rozwiązaniem jest wybór narzędzi najbardziej kompleksowych. Z kolei, jeżeli nie do końca wiesz od czego zacząć i nie czujesz się najlepiej w marketingu online, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, takich jak COOLONE.

Działania marketingowe, które promują markę w sieci

Oczywistą rzeczą jest, iż każdy kanał ma swoje zalety oraz specyfikę. Należy jednak pamiętać, aby wybierać te rozwiązania marketingowe, które będą najbardziej skuteczne, jeżeli chodzi o indywidualne potrzeby biznesu. Zarówno sprzedaż produktów, jak i usług można zwiększać na wiele różnych sposobów. Właśnie dlatego poniżej prezentujemy różne działania reklamowe, które warto poznać:

  • SEO – pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce. To strategia, w której skład wchodzi m.in. tworzenie treści, optymalizacja techniczna oraz linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
  • Google Ads – wyżej wspomniane prowadzenie kampanii w Google Ads powoduje, że strona internetowa jest widoczna na konkretne frazy w wyszukiwarce
  • Media społecznościowe – social media są fundamentem firmy w sieci. Masz możliwość promowania biznesu m.in. na Facebooku czy Instagramie
  • Marketing szeptany – m.in. polecenia, wzmianki
  • Marketing wirusowy – promocja firmy w sposób, który cieszy się dużym zainteresowaniem i tworzy trend
  • Wideo marketing – promocja biznesu, produktów i usług z wykorzystaniem materiału wideo
  • Content marketing – tworzenie merytorycznych, ciekawych i wartościowych treści

Podczas prowadzenia jakichkolwiek działań marketingowych w obecnych czasach koniecznością jest wykorzystywanie różnego rodzaju narzędzi. Mimo, iż można poddawać je podziałom w zależności od tego do jakich odmian marketingu będą się nadawać, należy jednak pamiętać, że w przypadku działań marketingowych fundamentem jest pomiar efektywności.
Nie wiesz, z jakich narzędzi marketingowych korzystać? Skontaktuj się z nami! Doświadczeni pracownicy COOLONE udzielą Ci fachowej porady. Zapraszamy!

Darmowa konsultacja