Mimo, że pozycjonowanie sklepów online WooCommerce jest bardzo podobne do optymalizacji standardowych stron internetowych, jednak należy zwrócić uwagę na kilka ważnych czynników, które różnią się nieco od klasycznych działań SEO. Czym dokładnie jest WooCommerce? Na czym polega pozycjonowanie WooCommerce i jak długo trzeba czekać na jego efekty? Odpowiedzi otrzymasz po przeczytaniu poniższego artykułu.
WooCommerce to wtyczka do systemu CMS WordPress, dzięki której możliwe jest otworzenie pełnoprawnego sklepu internetowego oraz jego dowolna konfiguracja według własnych preferencji. Należy przy tym zaznaczyć, iż całe rozwiązanie bazuje na otwartym kodzie źródłowym (Open Source), dzięki czemu sklep WooCommerce można w sposób dowolny spersonalizować.
Optymalizacja SEO sklepu internetowego oparta o WooCommerce, czyli platformę CMS WordPress pozwala zwiększyć liczbę Klientów, którzy są realnie zainteresowani zakupami na Twojej stronie. To z kolei przekłada się na wzrost współczynnika, dzięki czemu zaczynasz odnotowywać nie tylko większą ilość zakupów w serwisie, ale również inne działania związane z mikro konwersją takie jak m.in.:
Ważne! Sklepy przygotowane w oparciu o wtyczkę WooCommerce mogą zostać praktycznie perfekcyjnie dostosowane do wymagań potencjalnych Klientów pod kątem zakupowym. W rezultacie ścieżka konwersji zostaje dopracowana w sposób kompleksowy, tak aby konsument od razu po wejściu na witrynę kierował się do zakupu produktu lub wykonania określonego działania.
Pozycjonowanie WooCommerce to oferta skierowana przede wszystkim do właścicieli sklepów internetowych, którym zależy na stosunkowo szybkim uzyskaniu satysfakcjonujących efektów związanych z wysokim poziomem widoczności strony oraz sprzedaży oferowanych produktów. W branży e-commerce sklepy działające na tej wtyczce najczęściej wybierane są przez przedsiębiorców takich jak:
Należy podkreślić, iż pozycjonowanie sklepów WooCommerce jest stosunkowo prostym zadaniem m.in. ze względu na różnorodność praktycznych i funkcjonalnych wtyczek pod kątem SEO (m.in. Yoast SEO, W3 Total Cache, Really Simple SSL, AMP for WP, Redirection).
Pozycjonowanie WooCommerce należy rozpocząć od wykonania audytu SEO. Wstępna analiza wskazuje zarówno wady, jak i zalety Twojego sklepu online. Doświadczeni eksperci COOLONE określają jakość takich elementów jak:
Profesjonalnie wykonany audyt pokaże również, czy treści znajdujące się w Twoim sklepie internetowym są w 100% unikalne i oryginalne. Warto o tym pamiętać, bowiem jest to bardzo ważne pod kątem pozycjonowania.
Zaplanuj odpowiednie działania SEO – właściwe określenie swojej grupy docelowej oraz dobór odpowiednich słów i fraz kluczowych pod kątem sprzedażowym. Istotna jest również strategia link building, która zwiększa autorytet Twojej strony internetowej z punktu widzenia crawlerów
Twórz treści najwyższej jakości – na tym etapie należy skupić się przede wszystkim na merytorycznych, atrakcyjnych i użytecznych treściach dla użytkowników. Ponadto, trzeba również pamiętać o poprawności wizualnej i właściwej strukturze nagłówków oraz wypunktowaniach. Jeden z najczęściej tworzonych rodzajów contentu w e-commerce to opisy produktów, opisy kategorii, a także wpisy blogowe
Jeśli chodzi o opisy produktów oraz opisy kategorii, ich długość nie powinna przekraczać 4-8 tysięcy znaków ze spacjami. Z kolei objętość wpisów blogowych uzależniona jest od konkretnej tematyki (mimo tego rekomendowana długość to 6-15 tysięcy znaków ze spacjami). Pamiętaj, aby używać wielu słów kluczowych w odmienionej formie
Zoptymalizuj sklep pod kątem technicznym – pozycjonowanie WooCommerce to bardzo zaawansowany proces. Eksperci należycie dbają o wiele istotnych aspektów, jednak must have okazuje się techniczne SEO. Powinieneś zadbać o to, aby Twój sklep był: responsywny, wydajny, interaktywny, intuicyjny oraz użyteczny.
Mimo dostępności różnorodnych pluginów, które ułatwiają pozycjonowanie WooCommerce, wdrożenie konkretnych działań z zakresu SEO wymaga nie tylko czasu, ale również sporych kompetencji. Innymi słowy, wtyczki są oczywiście bardzo pomocne, jednak nie zastąpią wiedzy oraz doświadczenia web developerów, którzy zajmują się aspektami technicznymi związanymi z prawidłowym funkcjonowaniem całego serwisu.
Choć pozycjonowanie WooCommerce można wykonać na własną rękę, jednak wymaga to co najmniej kilkudziesięciu roboczogodzin w miesiącu, a dodatkowo dużej wiedzy z zakresu SEO. Co więcej? Jeśli właściciel e-commerce wdroży określone zmiany w niewłaściwy sposób, istnieje duże ryzyko, że pozycja sklepu w rankingu Google spadnie.
Ostateczny koszt pozycjonowania sklepów online WooCommerce zależy od kilku ważnych kwestii:
Decydując się na pozycjonowanie WooCommerce, musisz liczyć się z wydatkiem ok. 2 000 – 3 500 zł netto miesięcznie. Jednak ustalenie ostatecznej ceny możliwe jest po indywidualnej konsultacji z naszymi specjalistami SEO.
Jeśli chodzi o efekty SEO, są one zauważalne po kilku miesiącach od momentu podpisania umowy z agencją marketingową. Co istotne? Przez pierwsze tygodnie eksperci przygotowują oraz wdrażają rekomendacje optymalizacyjne związane z technicznym SEO, contentem oraz link buildingiem. Po ok. 6 miesiącach zauważalne są dodatkowe działania, które powodują konwersję przez nowych, potencjalnych Klientów, którzy znaleźli Twój e-sklep WooCommerce, zarówno w Google, jak i w innych wyszukiwarkach. Pamiętaj jednak, że ostateczne efekty pozycjonowania WooCommerce zależą od licznych zmiennych związanych z konkurencją, ilością fraz i słów kluczowych, nad którymi pracujemy oraz charakterem Twojej branży.
Interesuje Cię profesjonalne pozycjonowanie WooCommerce? Koniecznie sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami! Zapraszamy do COOLONE!