Pozycjonowanie WooCommerce

Pozycjonowanie WooCommerce

Mimo, że pozycjonowanie sklepów online WooCommerce jest bardzo podobne do optymalizacji standardowych stron internetowych, jednak należy zwrócić uwagę na kilka ważnych czynników, które różnią się nieco od klasycznych działań SEO. Czym dokładnie jest WooCommerce? Na czym polega pozycjonowanie WooCommerce i jak długo trzeba czekać na jego efekty? Odpowiedzi otrzymasz po przeczytaniu poniższego artykułu.

WooCommerce – co to jest?

WooCommerce to wtyczka do systemu CMS WordPress, dzięki której możliwe jest otworzenie pełnoprawnego sklepu internetowego oraz jego dowolna konfiguracja według własnych preferencji. Należy przy tym zaznaczyć, iż całe rozwiązanie bazuje na otwartym kodzie źródłowym (Open Source), dzięki czemu sklep WooCommerce można w sposób dowolny spersonalizować.

Pozycjonowanie WooCommerce – dlaczego warto?

Optymalizacja SEO sklepu internetowego oparta o WooCommerce, czyli platformę CMS WordPress pozwala zwiększyć liczbę Klientów, którzy są realnie zainteresowani zakupami na Twojej stronie. To z kolei przekłada się na wzrost współczynnika, dzięki czemu zaczynasz odnotowywać nie tylko większą ilość zakupów w serwisie, ale również inne działania związane z mikro konwersją takie jak m.in.:

  • dodanie produktu do koszyka
  • zapis na newsletter
  • dodatkowe wyświetlanie stron produktowych
  • udostępnianie treści w mediach społecznościowych
  • pobranie ebooka produktowego
  • wykonanie połączenia telefonicznego lub napisanie maila
  • wypełnienie formularza kontaktowego
  • dodanie oceny do produktu
  • oraz rejestracja w sklepie internetowym

Ważne! Sklepy przygotowane w oparciu o wtyczkę WooCommerce mogą zostać praktycznie perfekcyjnie dostosowane do wymagań potencjalnych Klientów pod kątem zakupowym. W rezultacie ścieżka konwersji zostaje dopracowana w sposób kompleksowy, tak aby konsument od razu po wejściu na witrynę kierował się do zakupu produktu lub wykonania określonego działania.

Pozycjonowanie WooCommerce – dla kogo?

Pozycjonowanie WooCommerce to oferta skierowana przede wszystkim do właścicieli sklepów internetowych, którym zależy na stosunkowo szybkim uzyskaniu satysfakcjonujących efektów związanych z wysokim poziomem widoczności strony oraz sprzedaży oferowanych produktów. W branży e-commerce sklepy działające na tej wtyczce najczęściej wybierane są przez przedsiębiorców takich jak:

  • właściciele sklepów, którzy prowadzą działalność na szeroką skalę – oferujący różne produkty z licznych kategorii
  • osoby, którym zależy na niezależności podczas tworzenia sklepu
  • a także przedsiębiorcy, którzy stawiają na niższe koszty związane z prowadzeniem biznesu – warto przy tym zaznaczyć, iż jedyna opłata jaką ponosimy w przypadku WooCommerce związana jest ze zlecaniem stworzenia strony dla doświadczonego fachowca

Należy podkreślić, iż pozycjonowanie sklepów WooCommerce jest stosunkowo prostym zadaniem m.in. ze względu na różnorodność praktycznych i funkcjonalnych wtyczek pod kątem SEO (m.in. Yoast SEO, W3 Total Cache, Really Simple SSL, AMP for WP, Redirection).

Najpopularniejsze praktyczne wtyczki i rozszerzenia

  • Yoast SEO – wtyczka, która służy do optymalizacji sklepów oraz stron internetowych pod kątem SEO. Dzięki niej możliwa jest nie tylko automatyzacja meta tytułów, ale również dodawanie danych strukturalnych, analizowanie treści oraz poprawne konfigurowanie nawigacji okruszkowej (tzw. breadcrumbs)
  • Really Simple SSL – plugin, który pozwala implementować „zieloną kłódkę” w mniej niż 60 sekund. To świetne rozwiązanie, dzięki któremu Twoi Klienci będą mogli w pełni bezpiecznie dokonywać zakupów w Twoim sklepie internetowym. Należy jednak pamiętać, aby wcześniej zainstalować certyfikat SSL na serwerze, gdyż wtyczka wymusza wyłącznie wyświetlanie strony w standardzie HTTPS
  • Redirection – świetnie działająca wtyczka, która odpowiada za przekierowania. Stanowi doskonałe rozwiązanie nie tylko dla mniejszych, ale również dla większych biznesów e-commerce, pomagając im zmniejszyć współczynnik odrzuceń oraz pozytywnie wpłynąć na doświadczenia użytkowników
  • AMP for WP – dodatek, który stanowi duże ułatwienie podczas tworzenia responsywnych sklepów online. To właśnie dzięki niemu Twój serwis będzie wyświetlał się poprawnie na wszystkich urządzeniach mobilnych
  • W3 Total Cache – wtyczka, która umożliwia kompleksową optymalizację prędkości wczytywania się strony internetowej. To rozwiązanie, które zwraca uwagę na najnowsze wskaźniki rankingowe Core Web Vitals (LCP, FID oraz CLS) odpowiadające za interaktywność strony

Pozycjonowanie WooCommerce – jak zacząć?

Pozycjonowanie WooCommerce należy rozpocząć od wykonania audytu SEO. Wstępna analiza wskazuje zarówno wady, jak i zalety Twojego sklepu online. Doświadczeni eksperci COOLONE określają jakość takich elementów jak:

  • struktura adresów URL
  • grafiki
  • szybkość strony
  • bezpieczeństwo
  • treści
  • linki wewnętrzne i zewnętrzne
  • a także struktura nagłówków

Profesjonalnie wykonany audyt pokaże również, czy treści znajdujące się w Twoim sklepie internetowym są w 100% unikalne i oryginalne. Warto o tym pamiętać, bowiem jest to bardzo ważne pod kątem pozycjonowania.

Pozycjonowanie WooCommerce – 3 kroki do osiągnięcia sukcesu

Zaplanuj odpowiednie działania SEO – właściwe określenie swojej grupy docelowej oraz dobór odpowiednich słów i fraz kluczowych pod kątem sprzedażowym. Istotna jest również strategia link building, która zwiększa autorytet Twojej strony internetowej z punktu widzenia crawlerów

Twórz treści najwyższej jakości – na tym etapie należy skupić się przede wszystkim na merytorycznych, atrakcyjnych i użytecznych treściach dla użytkowników. Ponadto, trzeba również pamiętać o poprawności wizualnej i właściwej strukturze nagłówków oraz wypunktowaniach. Jeden z najczęściej tworzonych rodzajów contentu w e-commerce to opisy produktów, opisy kategorii, a także wpisy blogowe

Pozycjonowanie WooCommerce opisy

Jeśli chodzi o opisy produktów oraz opisy kategorii, ich długość nie powinna przekraczać 4-8 tysięcy znaków ze spacjami. Z kolei objętość wpisów blogowych uzależniona jest od konkretnej tematyki (mimo tego rekomendowana długość to 6-15 tysięcy znaków ze spacjami). Pamiętaj, aby używać wielu słów kluczowych w odmienionej formie

Zoptymalizuj sklep pod kątem technicznym – pozycjonowanie WooCommerce to bardzo zaawansowany proces. Eksperci należycie dbają o wiele istotnych aspektów, jednak must have okazuje się techniczne SEO. Powinieneś zadbać o to, aby Twój sklep był: responsywny, wydajny, interaktywny, intuicyjny oraz użyteczny.

Pozycjonowanie WooCommerce – dlaczego optymalizacja e-sklepu pod kątem SEO wymaga pomocy specjalistów?

Mimo dostępności różnorodnych pluginów, które ułatwiają pozycjonowanie WooCommerce, wdrożenie konkretnych działań z zakresu SEO wymaga nie tylko czasu, ale również sporych kompetencji. Innymi słowy, wtyczki są oczywiście bardzo pomocne, jednak nie zastąpią wiedzy oraz doświadczenia web developerów, którzy zajmują się aspektami technicznymi związanymi z prawidłowym funkcjonowaniem całego serwisu.

Choć pozycjonowanie WooCommerce można wykonać na własną rękę, jednak wymaga to co najmniej kilkudziesięciu roboczogodzin w miesiącu, a dodatkowo dużej wiedzy z zakresu SEO. Co więcej? Jeśli właściciel e-commerce wdroży określone zmiany w niewłaściwy sposób, istnieje duże ryzyko, że pozycja sklepu w rankingu Google spadnie.

Ile kosztuje pozycjonowanie Woocommerce?

Ostateczny koszt pozycjonowania sklepów online WooCommerce zależy od kilku ważnych kwestii:

  • branży
  • historii pozycjonowanej witryny – jeśli Twój sklep był kiedyś pozycjonowany, możesz liczyć na nieco niższe koszty związane z SEO
  • długości trwania umowy
  • a także kompleksowości oferty

Decydując się na pozycjonowanie WooCommerce, musisz liczyć się z wydatkiem ok. 2 000 – 3 500 zł netto miesięcznie. Jednak ustalenie ostatecznej ceny możliwe jest po indywidualnej konsultacji z naszymi specjalistami SEO.

Pozycjonowanie WooCommerce – jak długo trzeba czekać na efekty?

Jeśli chodzi o efekty SEO, są one zauważalne po kilku miesiącach od momentu podpisania umowy z agencją marketingową. Co istotne? Przez pierwsze tygodnie eksperci przygotowują oraz wdrażają rekomendacje optymalizacyjne związane z technicznym SEO, contentem oraz link buildingiem. Po ok. 6 miesiącach zauważalne są dodatkowe działania, które powodują konwersję przez nowych, potencjalnych Klientów, którzy znaleźli Twój e-sklep WooCommerce, zarówno w Google, jak i w innych wyszukiwarkach. Pamiętaj jednak, że ostateczne efekty pozycjonowania WooCommerce zależą od licznych zmiennych związanych z konkurencją, ilością fraz i słów kluczowych, nad którymi pracujemy oraz charakterem Twojej branży.

Interesuje Cię profesjonalne pozycjonowanie WooCommerce? Koniecznie sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami! Zapraszamy do COOLONE!

Darmowa konsultacja