Pozycjonowanie — samemu, czy z agencją?

Pozycjonowanie — samemu, czy z agencją

Pozycjonowanie — samemu, czy z agencją?

Oceń artykuł

Zdobycie wysokich pozycji w Google jest nie lada wyzwaniem. Każdy właściciel strony internetowej niezależnie od tego, czy to strona firmowa, sklep internetowy, czy też blog stoi przed podjęciem decyzji — zająć się pozycjonowaniem samodzielnie, czy też nawiązać współpracę z agencją SEO. W tym artykule przyjrzymy się temu zagadnieniu.

Czy warto pozycjonować swoją stronę samodzielnie?

To rozwiązanie najczęściej jest rozważane przez małe firmy, początkujących przedsiębiorców. Nie mają oni dużego budżetu na SEO, dlatego też chcą zająć się tym tematem samodzielnie.

Faktycznie zajmując się wszystkimi kwestiami samodzielnie, można znacząco zaoszczędzić na SEO. Jednocześnie należy pamiętać, że nadal ciężko będzie ograniczyć koszty do zera. Zwłaszcza jeśli chcesz osiągnąć wymierne rezultaty.

Profesjonalne narzędzia takie jak SemStorm, Ahrefs kosztują (często niemało), wiele działań związanych z pozycjonowaniem również będzie wymagało inwestycji pod warunkiem, że chcesz zająć się tym profesjonalnie. A do tego dochodzi jeszcze poświęcony czas — dbając o pozycjonowanie, nie zajmujesz się innymi zadaniami, które mają większe znaczenie dla funkcjonowania firmy.

Dlatego też pozycjonowanie samodzielne sprawdzi się raczej w przypadku osób, dla których strona, czy też sklep internetowy to hobby lub dodatkowy dochód niż u przedsiębiorców, którzy prowadzą własną firmę.

Co warto wiedzieć o współpracy z agencją SEO?

Największą wadą takiego rozwiązania dla wielu osób jest koszt. I faktycznie agencja też musi zarabiać, więc zdobycie tych samych pozycji jest teoretycznie droższe. Dlaczego teoretycznie?

Z prostego powodu — agencja SEO zajmuje się profesjonalnie pozycjonowaniem, więc ma również dostęp do profesjonalnych narzędzi, które bardzo często są drogie. Niestety, żeby osiągnąć wysokie pozycje trzeba z takich narzędzi korzystać, natomiast pieniądze przeznaczone na dostęp do takich narzędzi można przeznaczyć na współprace z agencją SEO.

Ponadto warto zauważyć, że koszt współpracy z agencją SEO jest najczęściej zależny od twoich oczekiwań, branży, w której działasz i wielkości strony. Oznacza to, że jeśli prowadzisz prosty sklep z kilkunastoma produktami i do tego blog firmowy, działasz w wąskiej niszy, to koszty nie będą duże. Oczywiście, jeśli prowadzisz np. sklep z elektroniką, sprzedajesz tysiące produktów i do tego chcesz walczyć o popularne słowa kluczowe, to koszty będą wielokrotnie większe.

Dużą zaletą współpracy z profesjonalną agencją SEO jest racjonalna ocena twoich możliwości. Jeśli masz zbyt duże oczekiwania względem SEO (a jest to bardzo częste), to agencja wyprowadzi Cię z błędu. Będzie w stanie dobrać odpowiednie słowa kluczowe, odpowiednią strategię pozycjonowania, a to wszystko w długoterminowej perspektywie przełoży się na wyniki twojej strony.

Bez wątpienia korzyścią jest również czas — współpracując z agencją, twoje zaangażowanie ogranicza się zwykle do wspólnego określenia celów oraz kontroli działań, oraz efektów, dzięki czemu Ty możesz zająć się istotnymi rzeczami w twojej firmie. A do tego wykorzystujesz doświadczenie profesjonalnych SEO-wców, dzięki czemu szybciej osiągasz wymierne rezultaty.

Agencja czy samodzielne pozycjonowanie — co wybrać?

Wszystko tak naprawdę zależy od twoich oczekiwań. Jeśli chcesz się pozycjonować za darmo, bez ponoszenia żadnych kosztów to jedynym rozwiązaniem jest pozycjonowanie samodzielnie. Również, jeśli planujesz bardziej działać hobbystycznie, generować dodatkowy dochód to możesz pierwsze działania podjąć na własną rękę.

Jednak jeśli jesteś przedsiębiorcą, któremu zależy na rezultatach i efektach, to wtedy najrozsądniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług agencji SEO.

Oceń artykuł