Jak dobierać odpowiednie frazy kluczowe? Oto 5 potrzebnych, sprawdzonych i skutecznych narzędzi!

Jak dobierać odpowiednie frazy kluczowe Oto 5 potrzebnych sprawdzonych i skutecznych narzędzi

Jak dobierać odpowiednie frazy kluczowe? Oto 5 potrzebnych, sprawdzonych i skutecznych narzędzi!

Na samym początku należy jasno podkreślić, iż prawidłowo przeprowadzona analiza słów kluczowych odgrywa istotne znaczenie w osiągnięciu sukcesu związanego z działaniami SEO. Dlatego, warto poświęcić czas i znaleźć frazy kluczowe, które są dopasowane do branży firmy, a co najważniejsze są zgodne z planami marketingowymi. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Świetnie, że jesteś tutaj! W poniższym artykule dowiesz się jak możesz to zrobić oraz jakie narzędzi warto używać. Zapraszamy.

Ważne! Wybór odpowiednich fraz kluczowych wymaga wczucia się w rolę odbiorców. Co więcej? Aby stwierdzić, czy dane słowa przyniosą oczekiwane efekty potrzebować będziesz konkretnych danych. Dlatego też, konieczne jest wykonanie precyzyjnej analizy i znalezienie słów kluczowych, najchętniej wpisywanych przez użytkowników.

Wyszukiwanie fraz kluczowych – na czym polega?

Osoby zajmujące się pozycjonowaniem, wyszukują przede wszystkim właściwe frazy kluczowe. Chodzi tutaj o skonfrontowanie popularnych wyrażeń z ich potencjałem. Bardzo duże znaczenie ma także dopasowanie fraz do celu, jaki masz zamiar osiągnąć, określonej podstrony, kategorii, produktu a także miejsca działania. Oczywistą rzeczą jest, iż prowadząc lokalną sprzedaż, korzystać będziesz z zupełnie innej grupy słów kluczowych, niż w przypadku sprzedaży globalnej bądź krajowych marek.

O czym warto pamiętać? Specjaliści od marketingu zwracają szczególna uwagę zarówno na sposób znajdywania słów kluczowych, ilość wygenerowanych wyświetleń, jak i określenie pokrewnych fraz, które także cieszą się dużą popularnością. Ponadto, wczuwając się w rolę odbiorcy, w łatwy sposób odpowiesz użytkownikom na najczęściej zadawane pytania. Warto dodać, iż każdy specjalista wykonuje szybką i skuteczną analizę słów kluczowych wykorzystując nowoczesne narzędzia np. Google Trend, Ahrefs, Senuto. Jakie konkretnie? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Zastanawiasz się, jak znaleźć słowa kluczowe? Korzystaj z przydatnych narzędzi!

Wyszukiwarka Google

Jeśli szukasz dopasowanych fraz kluczowych, najpierw warto skorzystać z możliwości, jakie oferuje wyszukiwarka Google. Nie zapominaj, że to właśnie w tym miejscu chcesz zyskać jak najlepszą widoczność! Google to świetne rozwiązanie, zwłaszcza gdy szukasz pokrewnych fraz. W tym przypadku bardzo dużą zaletą jest funkcja sugerowania podpowiedzi- wystarczy, ze wpiszesz ogólne słowo kluczowe, a otrzymasz wiele wartościowych podpowiedzi. Dzięki takiemu zastosowaniu zyskujesz pewność i gwarancje, że takie hasła są często wpisywane przez internautów. Czy wiesz, że schodząc na sam dół strony wyników wyszukiwania, możesz otrzymać podobną pomoc? Również w tym miejscu znajduje się pomocna lista, z której warto skorzystać podczas wybierania podobnych fraz kluczowych.

Planer słów kluczowych

Planujesz płatną kampanię Google Ads? Tak samo, jak w przypadku pozycjonowania istotne jest, aby znaleźć skuteczne frazy kluczowe. W tej sytuacji z pomocą przychodzi dedykowane narzędzie- Planer Słów Kluczowych! To doskonała aplikacja, która pozwala sprawdzić ilość wyszukiwanych słów kluczowych w ciągu miesiąca. Jednak to nie wszystko! Narzędzie znacznie ułatwi Ci oszacowanie konkurencyjności. Dowiesz się m.in. ile wynosi stawka za to słowo kluczowe. Pamiętaj, jeśli cena jest zbyt wysoka, musisz wziąć pod uwagę większą trudność w kwestii pozycjonowania.

Google Search Console

Google Search Console to kolejne niezwykle przydatne narzędzie, zarówno gdy nie wiesz jakich słów kluczowych użyć, jak i wtedy, gdy chcesz lepiej poznać zachowania użytkowników. Wykorzystując narzędzie od lidera zdobędziesz informacje na temat tego, jakie hasła wpisują odwiedzający Cię internauci. Przeanalizowane wyniki możesz w łatwy sposób zestawić ze stosowanymi wrażeniami.
Należy jednak pamiętać, że Google Search Console znajduje zastosowanie dopiero w chwili, gdy strona jest już zaindeksowana! Zatem jest to rozwiązanie, które sprawdzi się szczególnie, gdy chcesz rozbudować swoją stronę internetową, stworzyć nową podstronę bądź przeanalizować zachowania internautów.

Ubersuggest

To bardzo przydatne i intuicyjne narzędzie, które znacznie ułatwia analizę słów kluczowych. Jedyne co musisz zrobić, to wpisać daną frazę w wyszukiwarkę, a już po chwili dowiesz się z jaką częstotliwością to wyrażenie jest wyszukiwane przez użytkowników oraz jakie są podobne hasła. Bardzo pomocna jest też klikalność określonych fraz a także podział wyświetleń na mobilne i stacjonarne urządzenia. Oprócz tego, Ubersuggest zdecydowanie ułatwia analizę konkurencyjności- wystarczy, że rozwiniesz tabelę, a poznasz top 10 stron dla wszystkich słów kluczowych.

Answerthepublic.com

Jedno z najpopularniejszych rozwiązań, bardzo chętnie wykorzystywane przez copywriterów bądź osoby zajmujące się pozycjonowaniem. Narzędzie umożliwia łatwe poznawanie fraz wpisywanych przez internautów, zwłaszcza gdy potrzebujesz dłuższych fraz kluczowych (długi ogon). Answerthepublic.com możesz również wykorzystać, gdy szukasz pomysłów na artykuł blogowy. Jak to możliwe? Otóż wystarczy, że przeprowadzisz analizę mapy myśli, a szybko dowiesz się co najbardziej interesuje Twoich odbiorców.

Darmowa konsultacja