Audyt SEO- na czym polega jego działanie?

Audyt SEO - na czym polega jego działanie

Audyt SEO- na czym polega jego działanie?

Każda strona www powinna być systematycznie i regularnie poddawana analizie. Wówczas jesteśmy w stanie sprawdzić, czy zawieraj jakieś błędy powodujące jej wolniejsze działanie bądź mniejszą konwersję. Czytając poniższy artykuł dowiesz się, czym jest jeden z najskuteczniejszych sposobów na sprawdzenie własnej strony internetowej, czyli audyt SEO! A więc, zaczynajmy!
Pamiętaj, że dobrze działająca witryna odpowiednio zintegrowana z pozycjonowaniem i optymalizacją zapewni Ci wzrost zysków, a dodatkowo zachęci użytkowników do częstszych odwiedzin. Jednak, abyś mógł liczyć na takie korzyści, musisz przede wszystkim zadbać o sprawne działanie strony oraz prowadzić skuteczne i sprawdzone działania na zewnątrz.

Audyt SEO – co to jest?

Najpierw należy wyjaśnić czym jest audyt SEO? Otóż, to proces którego działanie polega na precyzyjnej i szczegółowej analizie strony www. Niezwykle ważne jest sprawdzenie jej pod kątem optymalizacji w wynikach wyszukiwania Google. Podczas przeprowadzania audytu dowiesz się, jak działa na różnych płaszczyznach. Oprócz tego, sprawdzisz czy powinieneś zmienić coś na swojej stronie bądź na zewnątrz. Dlatego tak istotne jest wyciągniecie odpowiednich wniosków, które otrzymasz z raportu SEO!

Należy również zwrócić uwagę na fakt, iż audyt SEO to główny fundament współpracy a firmą pozycjonująca lub agencją interaktywną. Dzięki wykonanej analizie znajdziesz odpowiedzi na wszystkie ważne pytania oraz otrzymasz dużo cennych informacji. A więc, jakie konkretnie dane tam znajdziesz? To m.in.:

  • Budowa i nawigacja strony ww
  • Zastosowane frazy i słowa kluczowe
  • Zastosowane atrybuty alt i mega tagi
  • Podział strony internetowej
  • Jakość link building
  • Optymalizacja kodu źródłowego
  • Ilość treści na witrynie

Audyt SEO to narzędzie z bardzo dużym potencjałem, którego głównym zadaniem jest pomoc właścicielom witryn dowiedzieć się, jakie działania są konieczne, aby móc zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google na najlepsze frazy kluczowe dotyczące prowadzonej działalności.

Ważne! Bez względu na to dla jakiej strony www wykonywany będzie audyt SEO i kto tę usługę zrealizuje, cele audytu są podobne:

  1. Szczegółowy przegląd wszystkich istotnych pod kątem SEO elementów na danej stronie internetowej.
  2. Ocena procesu optymalizacji oraz dostosowania wszystkich ważnych dla SEO elementów.
  3. Określenie mocnych i słabych stron optymalizacji serwisu.
  4. Przydatne wskazówki na temat możliwości poprawy optymalizacji określonego elementu.
  5. Wykrycie ewentualnych problemów w dostosowaniu strony internetowej do wytycznych dla Webmasterów.

Posiadanie dobrze zoptymalizowanej witryny jest bardzo istotne! Jest to spowodowane przede wszystkim faktem, iż wyszukiwarka Google coraz większą uwagę skupia na byciu przyjazną dla użytkowników oraz robotów indeksujących. Jednak, aby strona mogła być w pełni przyjazna dla użytkowników i robotów niezbędne jest dostosowanie jej do najnowszych trendów pod kątem użyteczności a także do wytycznych dla Webmasterów.

Jak dobrze zrozumieć własną stronę internetową?

Czy wiesz, że audyt SEO to precyzyjna odpowiedź na pytanie- jak Twoja witryna wygląda pod kątem SEO, oraz jakie są twoje mocne i słabe punkty? Oto 3 najważniejsze kroki, aby zrozumieć działanie własnej strony www.

Analiza sytuacji w SERP

  • Google Analytics – analiza zachowania użytkowników, możliwość sprawdzenia skuteczności prowadzonych działań, analiza zarobków
  • Semstorm – szczegółowa analiza słów kluczowych, analiza widoczności w wynikach wyszukiwania Google, monitoring dzienny
  • Google Search Console – analiza fraz kluczowych i linków, poprawa czytelności witryny w Google, dane dotyczące problemów strony www
  • Majestic – analiza linków przychodzących
  • Senuto – analiza słów kluczowych, raporty SEO oraz alerty

Analiza strony internetowej w wynikach wyszukiwania

  • Sprawdź sposób wyświetlania się strony w Google: pamiętaj o zastosowaniu dobrych meta znacznikach oraz o tym, aby przypodobać się zarówno użytkownikom, jak i robotom indeksującym. Co więcej? Zbadaj, co indeksuje się na Twojej stronie i stosuj wszystkie dostępne narzędzia i funkcje od Google
  • Serwer i strona mają duże znaczenie: powinieneś zadbać o to, aby Twoja strona działała prawidłowo bez względu na działanie zastosowanych technologii. Warto również sprawdzić sąsiedztwo witryny na serwerze.

Analiza wewnętrzna strony

  • Zadbaj, o unikalność adresu URL, oraz o to, aby zawierał słowo kluczowe
  • Stosuj nagłówki hX i dodawaj do nich słowa kluczowe
  • Aby osiągnąć dobry efekt, dodawaj odpowiednią ilość słów kluczowych do treści (2-3 słowa na paragraf)
  • Stosując linkowanie wewnętrzne, wzmocnisz stronę bez dodatkowych działań zewnętrznych

Audyt SEO i jego rodzaje

Audyty podzielić można na kilka rodzajów, aczkolwiek podstawowym podziałem jest sposób wykonania audytu:

  • Audyt manualny- najbardziej precyzyjny i szczegółowy audyt. W tym przypadku wszystkie działania przeprowadza się ręcznie, przez co jest on nie tylko czasochłonny, ale również dość kosztowny
  • Audyt automatyczny- to audyt, podczas którego sprawdza się wiele różnych parametrów technicznych strony internetowej. Jednak bez osoby, która sprawdzi i dobrze zinterpretuje otrzymane wyniki, nie będzie on w pełni wartościowy
  • Audyt manualno- automatyczny- połączenie obu powyższych metod. To świetny sposób, aby skutecznie i rzetelnie audytować stronę weryfikując wyniki narzędzi automatyzujących
    Zdarza się także, iż audyt SEO dotyczy tylko określonych obszarów, które są konieczne do sprawdzenia. Wśród nich znajdują się:
  • Audyt on- site- dotyczy tylko kwestii związanych z budową audytowanej strony. Chodzi tutaj m.in. o kwestie techniczne takie jak: dostępność i architektura strony oraz jakość treści
  • Audyt off- site- obejmuje w swoim zakresie budowanie autorytetu witryny w internecie
  • Audyt techniczny- wszystko, co dotyczy kwestii technicznych m.in. budowa strony i szybkość jej działania
  • Audyt Core Web Vitals (podstawowych wskaźników internetowych)- dotyczy kwestii związanych z dostosowaniem strony internetowej do wytycznych Google, określających podstawowe wskaźniki internetowe
  • Audyt słów kluczowych- określa dobór właściwych słów kluczowych zarówno do aktualnej, jak i nowej treści
  • Audyt konkurencji- raport na temat działań konkurencji (on- site, off- site), którego głównym celem jest wskazanie różnic, oraz możliwości pokonania konkurencji w Google
  • Audyt jakości contentu- sprawdzenie budowy strony, jej zawartości, długości, ilości fraz kluczowych oraz innych kwestii związanych z contentem
  • Audyt renderowania JavaScript- raport dotyczący prawidłowego renderowania strony www, szczególnie przez boty wyszukiwarek

Audyt SEO podczas budowania nowej strony

Planujesz stworzyć nową witrynę? Na samym początku powinieneś zaprezentować makietę lub grafikę specjaliście SEO. Dzięki temu znacznie wzbogacisz dokumentację strony internetowej o cenne uwagi dla programistów i deweloperów. Co więcej? Dzięki takiemu rozwiązaniu nie tylko nie popełnisz wielu błędów, ale wykorzystasz wszystkie możliwe szanse! Warto zaznaczyć, iż tego typu audyt bardzo często opiera się na materiałach, których nie można sprawdzić przez dostępne narzędzia- niezbędna jest samodzielna weryfikacja niektórych elementów.
Nie ma narzędzia, które na podstawie makiety strony potrafiło by określić szanse i zagrożenia, dlatego taki audyt należy zlecić specjalistom lub wykonać samodzielnie. Pamiętaj, że poprawne przeprowadzenie audytu SEO podczas tworzenia strony może ustrzec ją przed wieloma późniejszymi problemami.

Audyt SEO nowo zaprojektowanej strony

W tym przypadku audyt SEO nakierowany jest przede wszystkim na kwestie techniczne, które właściciel strony internetowej może wykorzystać „od razu” bądź w późniejszym terminie np. po pierwszych działaniach promocyjnych. Choć wykonanie audytu może wydawać się nieco problematyczne dla właściciela nowo powstałej witryny, jednak warto go przeprowadzić, gdyż może wpłynąć pozytywnie na planowane działania promocyjne w internecie.

Audyt nowo stworzonej strony możesz wykonać też samodzielnie wykorzystując m.in. ten artykuł bądź stosując specjalne narzędzia do audytowania stron.

Audyt SEO w chwili wdrażania kluczowych zmian

Audyt, który największe zastosowanie znajduje w momencie zmian dotyczących wyglądu lub funkcjonalności strony www. Bardzo często zmieniana jest ogólna struktura witryny na bardziej odpowiednią względem branży i oferty firmy. Możliwa jest także zmiana domeny strony bądź integracja kilku serwisów w jeden. Głównym celem tego rodzaju audytu jest wskazanie szans i zagrożeń a także słów i fraz kluczowych, które warto zastosować, aby zdobyć wyższe pozycje w Google. Pamiętaj jednak, iż w tym przypadku audyt stanowić będzie analizę danego fragmentu strony. Możesz wykonać go na własną rękę lub wykorzystać w tym celu dedykowane narzędzia.

Audyt SEO w likwidowaniu zagrożeń lub kar

Zdarza się, że przez nieprzemyślane decyzje strona www zostaje ukarana. Mowa tutaj m.in. o karach za treści czy linki przychodzące. W tej sytuacji audyt ma za zadanie eliminację problemu np. przygotowanie pliku do specjalnego narzędzia do zrzekania się linków, diagnostyka strony internetowej lub likwidacja źródła i rezultatów włamania.

Audyt SEO po przejęciu Klienta po innej agencji SEO

Zazwyczaj zmiana osoby/ agencji zajmującej się pozycjonowaniem wiążę się z koniecznością sprawdzenia wcześniejszych działań SEO. Co istotne? Chodzi tutaj szczególnie o weryfikację, czy stosowana do tej pory strategia była odpowiednia a także czy była planowana na dłuższy okres czasu. W tej sytuacji audyt SEO polega przede wszystkim na analizie konkurencji oraz widoczności strony internetowej w Google. Audyt przeprowadzany w tym przypadku jest najczęściej bardzo kompleksowy. Mimo, iż w wielu innych przypadkach również można wykonać kompleksowy audyt, jednak właśnie w tym jednym jest on mocno wskazany!

Kiedy wykonać audyt SEO strony internetowej?

Jeśli wiesz już, czym jest audyt SEO- pora, aby dowiedzieć się kiedy warto skorzystać z tego rozwiązania! Po pierwsze analiza jest przeprowadzana przed rozpoczęciem pozycjonowania bądź optymalizacji strony. To jeden z głównych powodów, przez który wyłącznie profesjonalne agencje zajmują się przygotowaniem audytu. Poza tym, to również bardzo dobre rozwiązanie, gdy pojawiają się problemy z działaniem strony internetowej, które objawiają się np. mniejszym ruchem organicznym lub wolniejszym ładowaniem się podstron. Uwaga! To może być to pierwszy sygnał świadczący o awarii lub popełnionych błędach. W tej sytuacji bardzo pomocny będzie audyt SEO, dzięki któremu dowiesz się w jakim konkretnie obszarze występuje najwięcej problemów.

to lista najbardziej istotnych momentów, w których przeprowadzamy audyty:

  • Proces tworzenia witryny- w celu zbadania rynku oraz określenia potrzeb i korzyści z SEO
  • W momencie dokonywania dużych i istotnych zmian w stronie www m.in. publikacja nowej strony
  • Przed rozpoczęciem redesignu- w celu identyfikacji problemów, które mogą zostać przeniesione na nową stronę internetową
  • Przed bądź po przejściu do nowej strategii fraz i słów kluczowych
  • Po przeprowadzanych aktualizacjach Google- aby zrozumieć wpływ algorytmów na stronę
  • Dla likwidacji zagrożeń lub kar
  • W przypadku przejęcia Klienta po innej agencji SEO- w tej sytuacji audyt pomaga ustalić na jakim poziomie jest obecne SEO i co należy poprawić

Jak działa audyt SEO i jak powinien wyglądać?

Audyt SEO polega na analizie strony internetowej pod kątem technicznym. Dzięki niej zyskasz cenne informacje m.in. co warto zmienić, aby skutecznie zoptymalizować działanie witryny. Czy wiesz, że możesz sprawdzić, czy Twoja strona działa poprawnie bez konieczności jej poprawiania na własną rękę? Jest to możliwe, jeśli korzystasz z usług doświadczonych specjalistów SEO. Warto zaznaczyć, iż audyt SEO przeprowadzany jest nie tylko na stronie internetowej, ale jego zadaniem jest również ocena działań podjętych na zewnątrz. Tym sposobem, otrzymany obraz jest bardziej precyzyjny, a w dodatku bardzo przydatny w trackie pozycjonowania.

Choć nie ma jednego szablonu dla audytu SEO strony, jednak najczęściej jest to dokument tekstowy, przypominającym swym wyglądem książkę. Zawiera on nie tylko spis treści, ale także wyjaśnienia, ilustracje oraz wiele innych rozwiązań. Raport audytowy zazwyczaj obejmuje w swoim zakresie dwie kategorie: one- site i off- site:

  • Raport on- site- zawiera informacje na temat audytowanej strony pod kątem jej działania i widoczności w sieci. Należy zaznaczyć, iż dane dotyczą tylko i wyłącznie witryny, której dotyczy audyt
  • Raport off- site- to zbiór wszystkich informacji, które mają wpływ na optymalizację strony, ale nie są od nie zależne. Chodzi tutaj szczególnie o linkbuilding, a tym samym budowanie autorytetu w oczach algorytmów wyszukiwarek

Na końcu audytu znajduje się podsumowanie oraz cennik z zakresem usług (o ile jest on nastawiony na sprzedaż).

Z czego składa się pełny audyt SEO?

Czynniki zewnętrzne- działania off- page

Tzw. backlinki (odnośniki w formie tekstu) to jedne z najistotniejszych czynników zewnętrznych. W tym przypadku treść dotyczy określonej branży lub oferty, a co najważniejsze kieruje do Twojej strony internetowej. Pamiętaj, iż dla Google największe znaczenie ma jakość linków a nie ilość! Dodatkowo audyt SEO dokonuje również analizy profilów w social mediach, reklam, ruchu e- mailowego a także płatnego wyszukiwania.

Czynniki wewnętrzne i struktura strony- działania on- page

Powinieneś wiedzieć, że wewnętrzne czynniki są mocno powiązane ze strukturą strony internetowej- dotyczy to zwłaszcza poruszania się po witrynie i szybkości przepływu informacji. To właśnie w tym przypadku analiza wskaże siłę linkowania wewnętrznego, obecność różnych nagłówków, meta danych, współczynnik odrzuceń czy budowę adresów URL. To skuteczne rozwiązanie, które pomoże Ci wykryć np. błąd 404.

Co więcej? Czynniki wewnętrzne obejmują w swoim zakresie również indeksowanie i renderowanie (działania mające wpływ na komunikację z robotami Google). Dlatego audyt SEO pozwoli dokładnie przeanalizować obecność plików „robots.txt” oraz „sietmap.xml.” Poza tym, duże znaczenie odgrywa także JavaScript SEO.

Frazy kluczowe

Wykonując audyt SEO zdobędziesz wiele cennych informacji m.in. jakie słowa kluczowe są najczęściej wykorzystywane na Twojej stronie internetowej, czy występują we właściwej liczbie lub na jakich podstronach zostały umieszczone. To niezwykle ważne zarówno z punktu widzenia pozycjonowania strony, jak i dla większej rozpoznawalności w internecie oraz wyników organicznych.

Treść

Treść stanowi podstawowy element audytu SEO! W szczególności analizie podlega unikalność oraz dopasowanie do konkretnych fraz kluczowych. Ponadto, otrzymasz informacje na temat ilości znaków na określonych podstronach. Pamiętaj- im większa liczba tekstów, tym łatwiejsze dodawanie kolejnych fraz kluczowych oraz lepsza ocena przez roboty Google.

Ile trwa audyt SEO, od czego to zależy oraz jaki jest koszt jego wykonania?

Jeśli chodzi o czas trwania audytu SEO, jest on uzależniony od wielkości i złożoności audytowanej strony www. W przypadku małej lub średniej firmy jest to okres od kilku dni do kilku tygodni. Z kolei większe firmy posiadające bardziej rozbudowane strony, a co za tym idzie również duże ilości treści muszą liczyć się z dłuższym czasem oczekiwania, który może sięgać miesiąca a nawet kilku.
Zastanawiasz się czy można uzyskać audyt bezpłatnie? Jest to możliwe, jednak w bardzo sporadycznych przypadkach. Możesz np. spotkać specjalistów SEO czy agencje, które organizują specjalne akcje promocyjne, aczkolwiek znacznie szybciej będzie nauczyć się samodzielnego audytowania strony. O czym warto pamiętać? Darmowy audyt SEO wykonywany przez początkującego specjalistę może zawierać wiele błędów m.in. złe zalecenia i wnioski. Reasumując taki audyt może spowodować więcej złego niż dobrego!

Przykłady cen za audyt SEO

Standardowy audyt kosztuje najczęściej w przedziale od 500 do 2000 zł. Cena obejmuje w swoim zakresie ilość czasu, jaką specjalista musi poświęcić na analizę witryny oraz wszystkich innych czynników, jakie są z nią związane. Koszt audytu zależy też od wielkości strony, a wielkość danej strony określa się na podstawie ilości podstron oraz widoków podstron, czyli strony głównej, kategorii, produktów. Owszem można znaleźć także audyty, które kosztują nawet kilkanaście tysięcy złotych, jednak są to zazwyczaj bardzo szczegółowe i rozbudowane analizy, które dokładnie badają dany element strony. Oto przykładowe ceny audytów SEO:

  • Strona firmowa zawierająca 10 podstron- branża prawo- największy problem to brak optymalizacji- cena netto wyniosła 1000 zł
  • Strona firmowa bez blog zawierająca 70 podstron- branża sprzęt sportowy- błędy zarówno w linkowaniu zewnętrznym, jak i wewnętrznym – koszt 2000 zł
  • Sklep online zawierający 500 podstron- branża sprzęt elektroniczny- złe indeksowanie stron- cena 2500 zł netto
  • One Page- jedna podstrona- branża ogrodnictwo- brak treści i optymalizacji grafiki- koszt 500 zł

Chcesz wykonać audyt sam? Nie ma problemu- przedstawiamy najważniejsze punkty, o których należy pamiętać podczas jego planowania.

Podczas samodzielnego audytu SEO należy zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników:

  1. Analiza bieżącej widoczności strony www w sieci.
  2. Tytuły stron.
  3. Opisy meta description.
  4. Nagłówki H1- H6.
  5. Adresy URL.
  6. Odpowiednie słowa i frazy kluczowe
  7. Grafiki.
  8. Unikalny content.
  9. Linkowanie wewnętrzne.
  10. Szybkość ładowania strony.
  11. Wskazówki dla robotów.

Narzędzia, które możesz wykorzystać do przeprowadzenia audytu SEO to m.in.:

  • Microsoft Excel- umożliwia wpisywanie dowolnych wartości w arkusze, oraz sortowanie i filtrowanie. Jego dużą zaletą jest łatwa dostępność oraz niska cena
  • Arkusze Google – narzędzie do arkuszów kalkulacyjnych. Tak jak w przypadku Excela, również w tym przypadku największym atutem jest łatwość w pozyskaniu oraz bezpłatność
  • Google Search Console – darmowa usługa Google, dzięki której możesz kontrolować pozycję strony www w wynikach wyszukiwania oraz rozwiązywać wszelkie związane z nią problemy
  • Pagespeed Insight – kolejne bezpłatne narzędzie od Google, dedykowane przede wszystkim do pomiaru i wykazania danych dotyczących prędkości ładowania strony i jej wydajności
  • Ahrefs – kluczowe narzędzie do analizy SEO m.in. do analizy linków, badania witryn czy wyszukiwania słów kluczowych. Jego ogromną zaletą jest możliwość wykonywania bardzo precyzyjnych i szczegółowych analiz. Choć cena programu zależy przede wszystkim od długości subskrypcji oraz ilości danych niezbędnych do sprawdzenia, jednak po weryfikacji własności strony internetowej z wykorzystaniem konta Google Search Console, można go używać bezpłatnie analizując własną stronę
  • Senuto – narzędzie dedykowane zarówno do sprawdzenia, jak i analizy widoczności stron www w wynikach wyszukiwania Google. Co więcej? To świetne rozwiązanie, które pozwala analizować możliwości rozwoju contentu, który już znajduje się na stronie, poprzez ich optymalizację na konkretne frazy kluczowe
  • Semstorm – jedno z kluczowych narzędzi SEO, dzięki któremu można sprawdzić oraz poprawić widoczność strony internetowej w Google. Służy m.in. do analizy pozycji słów kluczowych pod kątem ilości wyszukań w przeglądarkach w ciągu 30 dni. Semstorm umożliwia również porównanie z obecną konkurencją
  • WebPageTest – bezpłatne narzędzie przeznaczone do analizy czasu ładowania witryny. Pozwala wybrać przeglądarkę, która będzie używana do testu, położenie geograficzne internauty oraz rodzaj łącza internetowego
  • YSlow – kolejne bezpłatne narzędzie bardzo zbliżone w działaniu do Pagespeed Insight. Otrzymane wyniki są pokrewne z wynikami Google. Zaleca się, by podczas analiz SEO przeprowadzać testy wykorzystując zarówno jedno, jak i drugie narzędzie.
  • Screaming Frog – crawler stron www, który umożliwia wykonanie analizy czynników on- site. Dostępne są 2 wersje narzędzi: darmowa, z ograniczoną liczbą funkcji oraz płatna, bez limitów
  • Sitebulb- crawler stron internetowych przeznaczony do analiz i raportowania SEO na własnych witrynach. Ostateczny wybór zależy od możliwości finansowych oraz indywidualnych preferencji
  • Clusteric Search Auditor – narzędzie dedykowane do przeprowadzania analiz linków wewnętrznych i zewnętrznych audytowanej strony. Ponadto służy również do analizy linków konkurencji i weryfikacji jakości wygasłych domen. Dużym atutem tego narzędzia jest jednorazowa, dożywotnia licencja

Efekty audytu SEO – kiedy można się ich spodziewać?

Jednym z głównych celów audytu jest skuteczna pomoc firmie, a w szczególności jej stronie internetowej w poprawieniu jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Jednak, ostateczne wyniki audytu SEO zależą w znacznej mierze od sposobu analizy. Niektóre z nich dostarczają istotnych danych, z kolei inne nie.
O czym warto pamiętać? Otóż, audyt SEO nie rozwiązuje problemów, lecz przedstawia zadania, które należy wykonać w celu zwiększenia potencjału strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Działań SEO nie wykonuje się z dnia na dzień, gdyż wymagają one sporej ilości czasu, wysiłku i zaangażowania. Kompleksowo wykonany audyt powinien sprawić, że znacznie zwiększy się nie tylko sprzedaż, ale także ruch organiczny. Powinieneś uzbroić się w cierpliwość, ponieważ nie jest to proces natychmiastowy, a oczekiwane efekty mogą pojawić się po wielu miesiącach. Warto jednak zaczekać, gdyż dostosowanie się do wytycznych audytu SEO z czasem z pewnością przyniesie pozytywne rezultaty!

Wśród największych korzyści po przeprowadzonym audycie SEO znajdują się:

  • Mniejsza liczba błędów na stronie www
  • Wzrost satysfakcji i zadowolenia użytkowników
  • Lepsza widoczność strony w rankingach, a co za tym idzie większy ruch organiczny
  • Wzrost liczby leadów sprzedażowych
  • Bardziej efektywne procesy wewnętrzne

Najczęstsze błędy wskazywane w audycie SEO

Przedstawiamy najczęściej popełniane błędy w trackie realizacji audytu SEO:

Zbyt duża ilość fraz i słów kluczowych

Choć słowa kluczowe w tytule strony wpływają na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, jednak ich zbyt duże zagęszczenie może spowodować odwrotny efekt od oczekiwanego m.in. problemy związane z pozycjonowaniem strony internetowej.

Niewłaściwe wykorzystanie HTML

Jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja witryna była prawidłowo indeksowana, zadbaj o poprawną czytelność wszystkich informacji znajdujących się na Twojej stronie.

Złe metatagi

Jeśli opis strony znajdujący się w meta tagu bądź kodzie HTML nie jest właściwy, może niepotrzebnie wprowadzić w błąd użytkownika.

Nieodpowiednie wykorzystanie anchorów

Nie linkuj do swoich stron przy pomocy anchor text, ponieważ nie opisuje on w odpowiedni sposób zawartości.

Zduplikowana treść

Zduplikowana treść może sprawić, że wyszukiwarki będą indeksować te same strony więcej niż raz bądź nie będą indeksować wcale. To z kolei może doprowadzić do wykluczenia Twojej witryny z wyników wyszukiwania.

Niedziałające linki

Posiadanie na swojej stronie nieprawidłowych linków może spowodować błędy i sprawić, że wyszukiwarki nie będą mogły indeksować istotnych stron w Twojej witrynie.
Ważne! Pamiętaj, aby przed wykonaniem audytu SEO zastanowić się, co sprawia największy problem na Twojej stronie www. Aby uniknąć problemów najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług doświadczonych specjalistów/ agencji SEO.

O co zapytać specjalistę, przed zleceniem audytu SEO?

Zadanie właściwych pytań pozwoli Ci zdobyć cenne wskazówki dotyczące problemów ze stroną, a co najważniejsze podjąć odpowiednie działania w celu ich rozwiązania. Przed zleceniem audytu SEO warto zapytać m.in. o to:

  • Jak wygląda i z czego składa się audyt?
  • Co mogę zyskać po audycie?
  • Ile kosztuje i jak długo trwa audyt?
  • Co należy zrobić po zakończeniu audytu SEO?

Podsumowując, nie warto bagatelizować tego, jak bardzo duże znaczenie mają audyty SEO! Profesjonalnie i kompleksowo przeprowadzony audyt pomoże Ci ustalić, jak skutecznie podejść do pozycjonowania witryny. Wykonuj je regularnie, a Twoja strona internetowa bez wątpienia na tym skorzysta!

Darmowa konsultacja