Optymalizacja tytułów i meta opisów – cenne wskazówki

Optymalizacja tytułów i meta opisów – cenne wskazówki

Optymalizacja tytułów i meta opisów – cenne wskazówki

Znaczniki meta, nazywane również meta tagami to wskazówki i instrukcje dla robotów Google, które wskazują najistotniejsze aspekty strony internetowej. Ich obecność ma bardzo duże znaczenie, jeżeli chodzi o pozycjonowanie strony internetowej, a ich brak bądź niewłaściwe uzupełnienie może spowodować spadek pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Niektóre z meta tagów są widoczne dla internautów Twojej strony internetowej np. jako tytuł karty w wyszukiwarce oraz pomagają w znalezieniu informacji. Ze względu na fakt, iż większość najpopularniejszych systemów do zarządzania treścią, w tym również CMS WordPress, pozwala na ich uzupełnienie oraz edytowanie – warto się nimi zainteresować.

Meta Title – jakie znaczenie ma tytuł strony?

Meta title stanowi jeden z najważniejszych tagów na stronie internetowej. Pojawia się on nie tylko w zakładce okna przeglądarki, ale również na liście wyników wyszukiwania. Meta title określa to, czego dotyczy dana strona internetowa lub podstrona oraz jakie informacje zawiera. Należy pamiętać, że frazy i słowa kluczowe, które są we właściwy sposób wplecione w tytuł strony mają duży wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Jak stworzyć dobry tytuł?

Zastanawiasz się, jak stworzyć dobry tytuł? Poniżej podpowiadamy jak to zrobić:

  • tytuł powinien być prosty, a jednocześnie zawierać jak najwięcej istotnych informacji o stronie internetowej
  • rekomendowana długość tytułu to około 70 znaków. Większa ilość znaków nie ma sensu, ponieważ najprawdopodobniej nie wyświetli się w wynikach wyszukiwarki
  • istotne jest, aby tytuł zawierał słowa kluczowe, po wpisaniu których powinna wyświetlić się Twoja witryna. Ponadto, warto również zadbać, aby występowały one także w treści. Pamiętaj jednak, aby stosować je w sposób naturalny oraz nie wrzucać wielu słów naraz
  • nawiązanie do marki i firmy – zaleca się, aby w tytule znalazła się nazwa Twojej firmy lub marki. Dzięki takiemu zastosowaniu zachowasz spójność i świadomość marki
  • warto stosować znaki, które dzielą tytuł oraz dbać o czytelność – m.in. kropki, przecinki, myślniki
  • nie powtarzaj tego samego tytułu na wielu podstronach – zadbaj o to ,aby każda podstrona miała swój unikalny i indywidualny

Meta Description – gdzie wyświetla się opis meta strony www?

Opis strony internetowej to ostatni tag, który wyświetlany jest w wynikach wyszukiwarki Google. Odgrywa bardzo duże znaczenie, przede wszystkim ze względu na znacznie większą ilość treści jaką można w nim umieścić, w porównaniu do znacznika Title. Spełnia podobną funkcję jak wyróżniony fragment artykułu. Meta description przedstawia to, co znajduje się na danej podstronie oraz zachęca internautę do jej odwiedzenia.

Ważne! Jeżeli sam nie uzupełnisz go w swoim CMS-ie, Google samo zadecyduje co wyświetlić korzystając z treści znajdujących się na stronie. Nie jest to rozwiązanie rekomendowane, bowiem znacznie lepszym jest zadbanie samemu o dobry meta description.

Meta Description – gdzie wyświetla się opis meta strony www

Optymalizacja Meta Descripiton – jak to zrobić?

  • Po pierwsze, wykorzystaj słowa i frazy kluczowe – pamiętaj, aby w sposób naturalny wpleść je w treść, która opisuje daną podstronę. Zastanawiasz się, dlaczego jest to tak istotne? W sytuacji, gdy użytkownik wpisze daną frazę i wystąpi ona w Twoim opisie, zostanie pogrubiona, co przekłada się znacznie na większą atrakcyjność Twojego wpisu w Google
  • Po drugie, CTA (call to action) – zachęć użytkowników do działania. Zwracając uwagę na fakt, iż długość opisu jest znacznie większa, warto dać internautom wskazówki co mają robić – np. sprawdź, przekonaj się itp.
  • Po trzecie, przedstaw zalety swojej oferty – pokaż i przekonaj użytkownika dlaczego spośród wielu stron internetowych powinien wybrać i odwiedzić właśnie Twoją

Meta Keywords – czy warto?

Choć jeszcze kilkanaście lat temu tag meta keywords cieszył się ogromną popularnością, warto mieć świadomość, iż obecnie nie jest on już brany pod uwagę przez roboty Google. Co więcej? Internauta, który korzysta z witryny nie może go nigdzie zobaczyć, przez co nie warto zaprzątać sobie nim głowy. W zamian tego czas poświęcony na jego stworzenie możesz wykorzystać we właściwe nasycenie treści frazami i słowami kluczowymi oraz optymalizację title i description.

Meta Robots – daj wskazówki Google

Meta robots dedykowany jest do wskazania robotom Google, co mają robić, gdy trafią na Twoją stronę internetową. Warto o tym pamiętać, bowiem ma to spore znaczenie, gdy chcesz wykluczyć określoną podstronę bądź linki wychodzące. Mogą to być m.in. Regulamin, Strona logowania czy Polityka prywatności, czyli podstrony, których treść może uznać jako powieloną z innych witryn.
Reasumując uzupełnienie znaczników meta nie jest w obecnym czasie czymś trudnym. Jednak mimo tego, przed jego wykonaniem należy przeprowadzić właściwy research. Warto również wykorzystać przedstawione w powyższym artykule cenne wskazówki. Zwracając uwagę na to jak duży potencjał mają takie działania, warto się nad tym zastanowić, podjąć odpowiednie kroki i wyprzedzić konkurencję.

Jeżeli artykuł okazał się niewystarczający i masz dodatkowe pytania bądź wątpliwości – napisz do nas. Zawsze i chętnie służymy kompleksową pomocą.

Darmowa konsultacja