Znaczniki meta, nazywane również meta tagami to wskazówki i instrukcje dla robotów Google, które wskazują najistotniejsze aspekty strony internetowej. Ich obecność ma bardzo duże znaczenie, jeżeli chodzi o pozycjonowanie strony internetowej, a ich brak bądź niewłaściwe uzupełnienie może spowodować spadek pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
Niektóre z meta tagów są widoczne dla internautów Twojej strony internetowej np. jako tytuł karty w wyszukiwarce oraz pomagają w znalezieniu informacji. Ze względu na fakt, iż większość najpopularniejszych systemów do zarządzania treścią, w tym również CMS WordPress, pozwala na ich uzupełnienie oraz edytowanie – warto się nimi zainteresować.
Meta title stanowi jeden z najważniejszych tagów na stronie internetowej. Pojawia się on nie tylko w zakładce okna przeglądarki, ale również na liście wyników wyszukiwania. Meta title określa to, czego dotyczy dana strona internetowa lub podstrona oraz jakie informacje zawiera. Należy pamiętać, że frazy i słowa kluczowe, które są we właściwy sposób wplecione w tytuł strony mają duży wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.
Zastanawiasz się, jak stworzyć dobry tytuł? Poniżej podpowiadamy jak to zrobić:
Opis strony internetowej to ostatni tag, który wyświetlany jest w wynikach wyszukiwarki Google. Odgrywa bardzo duże znaczenie, przede wszystkim ze względu na znacznie większą ilość treści jaką można w nim umieścić, w porównaniu do znacznika Title. Spełnia podobną funkcję jak wyróżniony fragment artykułu. Meta description przedstawia to, co znajduje się na danej podstronie oraz zachęca internautę do jej odwiedzenia.
Ważne! Jeżeli sam nie uzupełnisz go w swoim CMS-ie, Google samo zadecyduje co wyświetlić korzystając z treści znajdujących się na stronie. Nie jest to rozwiązanie rekomendowane, bowiem znacznie lepszym jest zadbanie samemu o dobry meta description.
Choć jeszcze kilkanaście lat temu tag meta keywords cieszył się ogromną popularnością, warto mieć świadomość, iż obecnie nie jest on już brany pod uwagę przez roboty Google. Co więcej? Internauta, który korzysta z witryny nie może go nigdzie zobaczyć, przez co nie warto zaprzątać sobie nim głowy. W zamian tego czas poświęcony na jego stworzenie możesz wykorzystać we właściwe nasycenie treści frazami i słowami kluczowymi oraz optymalizację title i description.
Meta robots dedykowany jest do wskazania robotom Google, co mają robić, gdy trafią na Twoją stronę internetową. Warto o tym pamiętać, bowiem ma to spore znaczenie, gdy chcesz wykluczyć określoną podstronę bądź linki wychodzące. Mogą to być m.in. Regulamin, Strona logowania czy Polityka prywatności, czyli podstrony, których treść może uznać jako powieloną z innych witryn.
Reasumując uzupełnienie znaczników meta nie jest w obecnym czasie czymś trudnym. Jednak mimo tego, przed jego wykonaniem należy przeprowadzić właściwy research. Warto również wykorzystać przedstawione w powyższym artykule cenne wskazówki. Zwracając uwagę na to jak duży potencjał mają takie działania, warto się nad tym zastanowić, podjąć odpowiednie kroki i wyprzedzić konkurencję.
Jeżeli artykuł okazał się niewystarczający i masz dodatkowe pytania bądź wątpliwości – napisz do nas. Zawsze i chętnie służymy kompleksową pomocą.