Prowadzisz własny sklep internetowy bądź specjalistyczny blog i zastanawiasz się, jak pojawić się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google? Z pewnością dobrze zdajesz sobie sprawę z praktyk SEO, jednak czy wiesz jak zoptymalizować swoją stronę internetową pod kątem wyszukiwarek stosując link building? Co to jest link building i na czym polega? Informujemy poniżej!
Link building jest praktyką pozyskiwania linków do strony internetowej z innych stron. Pozyskiwanie tzw. backlinków z jakościowych witryn może zapewnić docelowej stronie internetowej autorytet oraz pomoc w uzyskaniu wyższej pozycji na stronach wyników wyszukiwania (SERP).
Linki powinny pochodzić wyłącznie ze stron internetowych o wysokiej jakości oraz autorytecie. Ponadto istotne jest, aby były związane z Twoją branżą. Możesz wykorzystać do tego celu tematyczne portale. Dlaczego? Eksperci właśnie tam najczęściej udzielają wypowiedzi do artykułów oraz przygotowują wpisy sponsorowane zawierające link w treści.
Powinieneś zadbać o to, aby zaangażować swoją grupę docelową. W żadnym wypadku nie powinieneś stosować sztucznego pozyskiwania linków np. poprzez umieszczanie setek odnośników w tzw. spamerskich katalogach branżowych. Znacznie lepszym rozwiązaniem są viralowe treści, które staną się popularne w całej sieci i skłonią do linkowania w obrębie Twojej strony internetowej. Warto o tym pamiętać tym bardziej, że Google docenia tego typu inicjatywy.
Pamiętaj, aby pozyskiwać wartościowe linki z różnych źródeł. Choć ograniczenie się do jednego lub dwóch sposobów pozyskiwania linków może przynieść zadowalające efekty, jednak na krótki okres.
W związku z powyższym możesz wypróbować m.in.:
Według wskazówek i wytycznych Google linki prowadzące do strony muszą być naturalne. W efekcie nagłe przyrosty mogą wzbudzić podejrzenie robotów indeksujących. To z kolei może przełożyć się na negatywny wpływ na pozycjonowanie Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
Systematyczne i regularne dodawanie linków to pewność i gwarancja naturalności. Dzięki takiemu rozwiązaniu roboty Google ocenią Twój serwis jako wartościowy a w konsekwencji sprawią, że znajdzie się on znacznie wyżej w rankingu Google. Należy o tym pamiętać, ponieważ jest to bardzo istotne pod kątem kreowania profilu odnośników.
Niestety, ale idealny sposób na tworzenie profilu linków pod SEO nie istnieje. Również i w tym przypadku należy zachować naturalne proporcje, zarówno jeżeli chodzi o linki nofollow, jak i dofollow.
Budowanie profilu linków pod SEO jest procesem polegającym na pozyskiwaniu różnorodnych wartościowych linków, które prowadzą do strony internetowej w celu poprawienia jej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.
Budowanie profilu linków ma duże znaczenie, ponieważ wyszukiwarki oceniają wartość Twojego serwisu m.in. przy pomocy linków, które do niego prowadzą. Dodatkowo innymi istotnymi czynnikami pod kątem rankingu są treści oraz struktura witryny.
Najlepsze rozwiązania pod kątem link buildingu to m.in. tworzenie wpisów sponsorowanych, tworzenie artykułów blogowych oraz udzielanie eksperckich wypowiedzi do artykułów gościnnych. Istotne znaczenie ma również dodawanie komentarzy na forach, czy wymiana linków z Klientami.
Aby móc uniknąć nieuczciwych praktyk linkowania, skoncentruj się na pozyskiwaniu wartościowych odnośników, które związane są z tematyką Twojej strony internetowej i które pochodzą z wysokiej jakości źródeł. Pamiętaj, że poszczególne parametry możesz sprawdzić wykorzystując narzędzie Ahrefs. Zaleca się unikanie linków, które odbiegają od tematyki witryny, a także odnośników pochodzących ze spamerskich stron.
Chcesz zbudować bazę wartościowych linków do swojej strony internetowej, ale nie wiesz od czego zacząć? Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami – najlepsi eksperci od link buldogu czekają na Twoje zgłoszenie! Zapraszamy.