Budowa strony internetowej pod SEO

Budowa strony internetowej pod SEO

Budowa strony internetowej pod SEO

W obecnych czasach większość działań biznesowych przeniosło się do świata internetowego. Jednak samo posiadanie witryny nie wystarczy, aby móc dotrzeć do potencjalnych Klientów. Ważną rolę odgrywa tutaj optymalizacja strony. Co więcej? Tworzenie stron internetowych pod kątem SEO wymaga uwzględnienia wielu różnych czynników. Jakich konkretnie? O tym dowiesz się w poniższym poradniku – zapraszamy do lektury!

Jak tworzyć strony www przyjazne SEO?

Tworzenie strony internetowej przyjaznej SEO polega przede wszystkim na skupieniu się na działaniach, które mają na celu poprawę jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Chodzi tutaj o działania z zakresu one-page SEO, które realizowane są bezpośrednio na stronie internetowej. Jeżeli odpowiednio skupisz się na jego wszystkich elementach oraz należycie zadbasz o ich prawidłowe wdrożenie, stworzysz dobrze zoptymalizowaną witrynę. Wówczas Twoja strona www zostanie dostrzeżona oraz doceniona przez roboty Google.

Pamiętaj o odpowiedniej strukturze witryny

W przypadku SEO najistotniejsze na stronie internetowej są: strona główna oraz podstrony dotyczące produktów i usług. Właśnie dlatego jeszcze przed powstaniem strony należy wiedzieć jak będzie wyglądała jej struktura. Musisz zadbać o to, aby każdy element Twojej oferty lub każdy produkt posiadał osobną podstronę z własnym adresem URL. Takie zastosowanie pozwoli na ich optymalizację pod konkretne słowa i frazy kluczowe oraz przygotowanie dedykowanych treści i wykorzystanie 100% możliwości jakie dają meta dane. Zaleca się, aby tworzyć możliwie jak najprostsze adresy URL, które w jasny sposób informują o treści znajdującej się na witrynie.
Zwróć również uwagę na to, aby każda podstrona ofertowa czy kategoria w Twoim sklepie online była dostępna dla użytkowników już z poziomu menu. Struktura strony internetowej ma naprawdę ogromne znaczenie!

Zadbaj o responsywność strony www

Dzisiaj praktycznie wszyscy użytkownicy internetu korzystają z sieci, wykorzystując urządzenia mobilne takie jak m.in. smartfon czy tablet. Należy o tym bezwzględnie pamiętać podczas tworzenia strony internetowej. Wszelkie treści dostępne w wersji na komputery stacjonarne muszą być również widoczne dla internautów urządzeń mobilnych. W ramach nowoczesnej technologii RWD witryny są tworzone w taki sposób, aby dobrze wyświetlały się nie tylko na dużych ekranach komputerów, ale również na urządzeniach mobilnych. Responsywne witryny nie tylko zmieniają swój rozmiar, ale i układ.

Zadbaj o responsywność strony www

Dobierz właściwe słowa i frazy kluczowe

Zależy Ci na tym, aby treści znajdujące się na Twojej stronie internetowej trafiały wyłącznie do rzeczywiście zainteresowanych Klientów? Jeśli tak musisz zadbać o to, aby były one zoptymalizowane pod odpowiednie frazy i słowa kluczowe związane ze specyfiką Twojej branży. Poprzez odpowiedni dobór słów kluczowych przyciągniesz na swoją stronę osoby z Twojej grupy docelowej. W celu poszukiwania fraz kluczowych możesz skorzystać ze specjalnych, przeznaczonych do tego narzędzi takich jak np. Google Keyword Planner, Senuto czy SEMSTORM. Podczas wybierania odpowiednich fraz kluczowych należy zwrócić uwagę nie tylko na ich konkurencyjność, ale również poziom i intencje wyszukiwania.

Zadbaj o wartościowe i merytoryczne treści

Tworzenie witryn pod SEO to również projektowanie wartościowych, unikalnych i merytorycznych treści. Stanowią one istotny czynnik rankingowy, dlatego warto zadbać o jakość contentu SEO na własnej witrynie. Pamiętaj, że im lepsze teksty na stronie, tym większa szansa na zdobycie wyższych pozycji w rankingu Google. Ponadto, wartościowe treści są atrakcyjne dla użytkowników, a tym samym zachęcają do powrotu na stronę oraz udostępniania informacji na niej zawartych innym osobom. Wartościowe i merytoryczne treści pomagają również skutecznie budować wizerunek firmy w sieci, przedstawiając Ciebie jako eksperta w danej dziedzinie.

Zoptymalizuj treści

Niestety, ale bez poprawnie wykonanej optymalizacji nawet najlepiej przygotowane treści nie spełnią swojego zadania tak jak powinny. Optymalizacja SEO jest tutaj kluczowym czynnikiem – wszystkie teksty, które stworzysz na swoją stronę internetową powinny posiadać odpowiednie nagłówki. Dodatkowo ważne jest, aby tytuły podstron były objęte znacznikiem H1, który odgrywa bardzo duże znaczenie w kontekście pozycjonowania (na każdej podstronie może on wystąpić tylko jeden raz).

Inną, równie istotną funkcję spełniają śródtytuły w formie nagłówków H2. Z kolei, w przypadku dłuższych opisów bądź artykułów blogowych dobrą praktyką jest zastosowanie jeszcze bardziej szczegółowego podziału na nagłówki H3 i H4. Zaleca się także stosowanie wypunktowań, tworzenie tabeli, pogrubianie fraz kluczowych oraz linkowanie wewnętrzne.

Pamiętaj o optymalizacji meta tagów

Projektowanie stron internetowych pod SEO to też dbanie o właściwe zoptymalizowanie meta tagów:

  • Title – znacznik, który odpowiada za tytuł podstrony, na który internauci zwracają uwagę w pierwszej kolejności. W związku z powyższym, powinien zawierać wszystkie najistotniejsze informacje, które opisują daną podstronę
  • Description – znacznik odpowiedzialny za opis przypisany do konkretnej podstrony. Wyświetla się w wynikach wyszukiwania, w związku z czym powinien zachęcać użytkowników do wykonania określonych działań (call to action)

Robots – znacznik, który umożliwia indeksowanie lub blokowanie dostępu do zasobów. Poza tym, dzięki niemu możliwe jest również zezwalanie lub blokowanie śledzenia

Zadbaj o szybkość działania strony

Dbanie o szybkość ładowania się strony internetowej powinno stanowić jeden z Twoich głównych priorytetów, jeżeli chodzi o budowę stron internetowych pod SEO. Działania jakie należy wykonać, aby witryna ładowała się szybko to m.in.:

  • aktywacja pamięci podręcznej (cache) przeglądarki
  • kompresja plików w celu zmniejszenia ich rozmiarów, a co za tym idzie przyśpieszenia ich ładowania
  • unikanie przekierowań
  • eliminacja zbędnych elementów kodu
  • wybór szybkiego hostingu SEO
  • stosowanie Content Delivery Network w celu zapewnienia szybkiego ładowania witryny dla internautów z różnych regionów

Zadbaj o szybkość działania strony

Ważne! W celu wykonania analizy prędkości ładowania witryny pomocne mogą okazać się specjalne narzędzia pomiarowe takie jak np. Google Pagespeed Insights czy GTMetrix. Warto przy tym zaznaczyć, iż są to narzędzia, które nie tylko mierzą prędkość, ale również dają wskazówki jak zoptymalizować stronę, aby mogła działać szybciej.

Reasumując, tworzenie strony www pod kątem SEO to przede wszystkim kompleksowa optymalizacja SXO (SEO + UX). Należy zadbać nie tylko o doświadczenia użytkowników, ale również o prawidłową indeksację witryny. Istotne znaczenie ma też stosowanie odpowiednich fraz i słów kluczowych.

Darmowa konsultacja