Czy wiesz, że jeśli Twoja strona internetowa nie jest przyjazna urządzeniom mobilnym, w tym również telefonom i tabletom, jest praktycznie niewidoczna w wynikach wyszukiwania, co znacznie szkodzi jej rankingom? W poniższym artykule podpowiemy jak można to zmienić i wpłynąć na jej pozycjonowanie.
Mobile friendly SEO polega na optymalizacji strony internetowej pod kątem urządzeń mobilnych takich jak m.in. smartfony lub tablety. Zwracając uwagę na fakt, iż w obecnych czasach coraz więcej ludzi korzysta z internetu za pomocą urządzeń mobilnych istotne jest, aby witryna była łatwa zarówno do przeglądania, jak i czytania na ekranach o różnych rozmiarach.
Mobilna optymalizacja to szereg działań, wśród których znajdują się:
Ważne! Należyte dbanie o mobile friendly SEO jest ważne nie tylko w kwestii wygody użytkowników, ale również dla pozycjonowania wynikach wyszukiwania Google. Warto pamiętać, że wyszukiwarka preferuje strony, które są zoptymalizowane dla urządzeń mobilnych.
Mobile friendly test to narzędzie, która umożliwia sprawdzenie, czy witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Polega na analizie strony pod kątem różnych czynników takich jak m.in. responsywność, ładowanie, układ elementów, czytelność tekstu, czy dostępność dla użytkowników, którzy korzystają z urządzeń mobilnych.
Głównym zadaniem testu jest sprawdzenie, czy strona www dostosowuje się do rozmiaru ekranu urządzenia mobilnego, czy elementy są ustawione w sposób, który umożliwia proste korzystanie na mniejszych ekranach, czy przyciski są na tyle duże i łatwe do naciśnięcia oraz czy tekst jest czytelny i łatwy do czytania. Ponadto, istotnym elementem jest również szybkość ładowania strony na urządzeniach mobilnych.
Zastanawiasz się, jak sprawdzić czy Twoja strona jest mobile friendly? Powinieneś wiedzieć, że istnieją różne sposoby, aby zweryfikować, czy strona internetowa jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. Poniżej prezentujemy kilka metod, które możesz wykorzystać w tym celu:
Dbałość o dobrą optymalizację strony pod kątem urządzeń mobilnych jest bardzo istotna. Dzięki temu rozwiązaniu możesz przyciągnąć więcej ruchu z urządzeń mobilnych oraz zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google.
Jeżeli chodzi o korzystanie z mobile friendly test, jest ono proste i dostępne dla każdego użytkownika. Aby przetestować stronę internetową, należy wykonać następujące kroki:
Decydując się na mobile friendly test możesz w prosty sposób zweryfikować, czy Twoja strona internetowa jest przyjazna dla urządzeń mobilnych oraz dowiedzieć się co należy zrobić, aby ją zoptymalizować. Jeżeli potrzebujesz pomocy tym zakresie bądź nie masz wystarczająco dużo czasu, aby zająć się tym tematem samodzielnie – skontaktuj się z nami! Zespół COOLONE to również specjaliści w pozycjonowaniu i SEO. Zapraszamy!