Mobile Friendly SEO – na czym polega?

Mobile Friendly SEO – na czym polega

Mobile Friendly SEO – na czym polega?

Czy wiesz, że jeśli Twoja strona internetowa nie jest przyjazna urządzeniom mobilnym, w tym również telefonom i tabletom, jest praktycznie niewidoczna w wynikach wyszukiwania, co znacznie szkodzi jej rankingom? W poniższym artykule podpowiemy jak można to zmienić i wpłynąć na jej pozycjonowanie.

Mobile friendly SEO – co to jest?

Mobile friendly SEO polega na optymalizacji strony internetowej pod kątem urządzeń mobilnych takich jak m.in. smartfony lub tablety. Zwracając uwagę na fakt, iż w obecnych czasach coraz więcej ludzi korzysta z internetu za pomocą urządzeń mobilnych istotne jest, aby witryna była łatwa zarówno do przeglądania, jak i czytania na ekranach o różnych rozmiarach.

Mobilna optymalizacja to szereg działań, wśród których znajdują się:

  • responsywny design – czyli projektowanie strony internetowej w taki sposób, aby jej wygląd oraz układ dostosowywał się automatycznie do rozmiaru ekranu urządzenia
  • szybkość ładowania strony internetowej – strona powinna ładować się szybko, aby użytkownicy nie musieli zbyt długo czekać na wyświetlenie treści
  • użyteczność na urządzeniach mobilnych – zarówno interfejs strony, jak i nawigacja powinny być łatwe w obsłudze na małych ekranach
  • unikanie technologii, które są niekompatybilne z urządzeniami mobilnymi

Ważne! Należyte dbanie o mobile friendly SEO jest ważne nie tylko w kwestii wygody użytkowników, ale również dla pozycjonowania wynikach wyszukiwania Google. Warto pamiętać, że wyszukiwarka preferuje strony, które są zoptymalizowane dla urządzeń mobilnych.

Mobile friendly test – na czym polega?

Mobile friendly test to narzędzie, która umożliwia sprawdzenie, czy witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Polega na analizie strony pod kątem różnych czynników takich jak m.in. responsywność, ładowanie, układ elementów, czytelność tekstu, czy dostępność dla użytkowników, którzy korzystają z urządzeń mobilnych.

Głównym zadaniem testu jest sprawdzenie, czy strona www dostosowuje się do rozmiaru ekranu urządzenia mobilnego, czy elementy są ustawione w sposób, który umożliwia proste korzystanie na mniejszych ekranach, czy przyciski są na tyle duże i łatwe do naciśnięcia oraz czy tekst jest czytelny i łatwy do czytania. Ponadto, istotnym elementem jest również szybkość ładowania strony na urządzeniach mobilnych.

Jak sprawdzić, czy Twoja strona jest mobile friendly?

Zastanawiasz się, jak sprawdzić czy Twoja strona jest mobile friendly? Powinieneś wiedzieć, że istnieją różne sposoby, aby zweryfikować, czy strona internetowa jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. Poniżej prezentujemy kilka metod, które możesz wykorzystać w tym celu:

  • narzędzia Google – wyszukiwarka Google oferuje narzędzie do sprawdzania mobilnej przyjazności stron internetowych. Wpisując adres URL swojej strony w narzędziu otrzymasz raport zawierający informacje o tym, jak dobrze strona internetowa działa na urządzeniach mobilnych
  • przetestuj swoją witrynę na różnych urządzeniach mobilnych – jeżeli posiadasz różne urządzenia mobilne możesz przetestować swoją witrynę na każdym z nich, aby sprawdzić jak wygląda oraz jak działa na różnych ekranach
    • wykorzystaj responsywny design – jeżeli projekt Twojej strony wykorzystuje responsywny design możesz w łatwy sposób zweryfikować, jak wygląda na różnych urządzeniach mobilnych. Aby to zrobić, wystarczy zmniejszyć rozmiar okna przeglądarki, aby zobaczyć jak automatycznie dostosowuje się do mniejszych ekranów
    • zasięgnij opinii od użytkowników urządzeń mobilnych – poproś znajomych bądź członków rodziny o sprawdzenie Twojej strony na urządzeniach mobilnych oraz o opinię na temat łatwości jej czytelności i obsługi

Dbałość o dobrą optymalizację strony pod kątem urządzeń mobilnych jest bardzo istotna. Dzięki temu rozwiązaniu możesz przyciągnąć więcej ruchu z urządzeń mobilnych oraz zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google.

Jak sprawdzić czy Twoja strona jest mobile friendly

Jak korzystać z mobile friendly test?

Jeżeli chodzi o korzystanie z mobile friendly test, jest ono proste i dostępne dla każdego użytkownika. Aby przetestować stronę internetową, należy wykonać następujące kroki:

  • otwórz przeglądarkę internetową i przejdź na stronę Mobile – Friendly Test firmy Google
  • w polu tekstowym wprowadź adres URL witryny, którą chcesz przetestować
  • kliknij przycisk „Testuj teraz”, aby uruchomić test
  • poczekaj, aż narzędzie dokona analizy Twojej strony internetowej – proces ten może potrwać kilka chwil
  • gdy analiza zostanie zakończona narzędzie wyświetli wyniki testu – w zależności od otrzymanego wyniku narzędzie może zasugerować ulepszenia, które pomogą zoptymalizować witrynę dla urządzeń mobilnych

Decydując się na mobile friendly test możesz w prosty sposób zweryfikować, czy Twoja strona internetowa jest przyjazna dla urządzeń mobilnych oraz dowiedzieć się co należy zrobić, aby ją zoptymalizować. Jeżeli potrzebujesz pomocy tym zakresie bądź nie masz wystarczająco dużo czasu, aby zająć się tym tematem samodzielnie – skontaktuj się z nami! Zespół COOLONE to również specjaliści w pozycjonowaniu i SEO. Zapraszamy!

Darmowa konsultacja