Evergreen content – co to jest i czy warto go tworzyć?

Evergreen content – co to jest i czy warto go tworzyć

Evergreen content – co to jest i czy warto go tworzyć?

Chcesz pozyskiwać jak największą liczbę użytkowników, dzięki wyszukiwaniu organicznemu, rozwijaniu firmy, a jednocześnie prowadzeniu skutecznej kampanii pozycjonerskiej? Powinieneś wiedzieć, że kluczem do sukcesu nie jest wyłącznie liczba treści, ale ich jakość. Aby móc skutecznie wykorzystać potencjał tworzonej treści, przeczytaj poniższy artykuł i zapoznaj się z pojęciem evergreen content. Zapraszamy!

Evergreen content – czym jest?

Evergreen content to ponadczasowa treść, której zarówno tematyka, jak i potencjał generuje ruch przez wiele kolejnych tygodni, miesięcy a nawet lat. Co istotne? To co wyróżnia tego typu treści od treści newsowych, tworzonych na bieżące tematy to fakt, iż zawarte w artykule evergreen informacje nigdy się nie starzeją i nawet po wielu dniach nie tracą swojej aktualności. Teksty evergreen to doskonałe źródło ruchu na stałym i stabilnym poziomie. Ponadto, mogą również pomóc w osiągnięciu konwersji oraz zaangażowaniu wchodzących na Twoją stronę użytkowników.

Czym charakteryzują się treści evergreen?

Evergreen to tzw. żywe treści, które wyróżniają się:

  • trwałością – mogą utrzymywać wartość przez wiele lat, bez względu na datę publikacji
  • uniwersalnością – dotyczą zazwyczaj uniwersalnych tematów bądź problemów np. poradniki zdrowotne lub finansowe
  • przydatnością – dostarczają internautom praktycznej wiedzy, niezależnie od ich lokalizacji oraz sytuacji
  • popularnością – przyciągają duży i co najważniejsze regularny ruch na stronę internetową , co wywiera pozytywny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania Google oraz budowanie marki
  • wysoką jakością – są przystępne, użyteczne oraz wartościowe i merytoryczne dla użytkowników, wpływają pozytywnie na pozycjonowanie

Evergreen content – dlaczego warto go tworzyć?

Evergreen content ze względu na swoją ponadczasowość oraz generowanie ruchu na stabilnym poziomie warto tworzyć tak samo, jak inne rodzaje contentu: newsów z branży, informacji PR-owych lub innych tekstów związanych z prowadzoną działalnością. Dlaczego? Tego typu treści świetnie się uzupełniają i na każde z nich jest odpowiednie miejsce na Twojej stronie internetowej.

Evergreen content marketing – przykłady

Przykłady treści, które nie ulegają dezaktualizacji to przede wszystkim:

  • historia osób, marek lub produktów
  • case study
  • definicje i pojęcia
  • FAQ
  • przepisy
  • poradniki
  • instrukcje

Jedne z najpopularniejszych przykładów wiecznie żywych treści to m.in.:

Kalkulatory hipoteczne

Zapotrzebowanie na kalkulatory hipoteczne nie ulega redukcji, a użytkownicy w dalszym ciągu używają ich bardzo często. Świetnym przykładem jest serwis Bankrate, który pomaga odbiorcom rozwiązywać konkretne problemy – określać raty kredytu

Opierając się na statystykach pochodzących z narzędzia Semrush, przedstawiona wyżej podstrona osiąga ponad 2,5 miliona odsłon w każdym miesiącu. Wynika to z faktu, iż użyteczne i wartościowe treści wspierają użytkowników, a specjalistyczne i łatwe w obsłudze narzędzia można wykorzystywać bezpłatnie.

Artykuły blogowe prezentujące konkretne zestawienia

Idealnym przykładem evergreen content (wiecznie żywych treści) są artykuły blogowe z serwisu Copyblogger. Jeden z takich artykułów został napisany w 2014 roku, a mimo upływu lat w dalszym ciągu osiąga najwyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.

Artykuł rozwiązuje najistotniejsze problemy copywriterów związane z optymalizacją ich treści. Warto zaznaczyć, iż autorzy na bieżąco go aktualizują oraz dodają najważniejsze elementy do jego budowy. Co ciekawe? Wcześniejsze punkty nie są likwidowane lecz delikatnie zmieniane.

Evergreen content

Case study Coolone

Evergreen content to także case study oraz historia sukcesów naszych bądź naszych Klientów. To informacje, których nie trzeba w ogóle aktualizować. Wystarczy napisać daną treść raz, lecz porządnie. Internauci z pewnością będą powracać do tego contentu, niezależnie od zmieniających się trendów na rynku.
Poza tym rozwiązane zostały także wiele innych problemów m.in. dotyczących strategii pozycjonowania oraz zaplecza, które jest niezbędne do realizacji najbardziej skomplikowanych projektów.

Jak tworzyć ponadczasowe treści?

Zastanawiasz się, jak tworzyć ponadczasowe treści? Przede wszystkim powinieneś skupić się na rozwiązaniach, które są aktualne niezależnie od upływu lat oraz przydatne dla użytkowników. Rekomendujemy aby:

  • wybierać tematy, które nie będą przestarzałe
  • skupić się na problemach czytelnika
  • przygotować content według zasad evergreen
  • postawić wyłącznie na wartościowe i merytoryczne informacje
  • oraz dokonywać regularnych i systematycznych aktualizacji

Największe korzyści z tworzenia evergreen content

Najważniejsze korzyści, jakie wynikają z tworzenia evergreen content to:

  • możliwość ich szybkiej optymalizacji pod wyszukiwarkę
  • większy ruch na stronie
  • evergreen content stawia Cię w roli specjalisty w swojej branży
  • sprawdzona inwestycja na lata
  • lepszy ROI, czyli zwrot z inwestycji
  • przyciąganie linków zwrotnych prowadzących do Twojej witryny
  • zapewnienie cennych, historycznych danych odnośnie zachowań użytkowników

Reasumując evergreen content jest skuteczną siłą na przyciąganie regularnego ruchu na stronie internetowej. Stanowi źródło celnych treści, dzięki którym staniesz się liderem i autorytetem w swojej branży. A wszystko bez konieczności okresowego wprowadzania zmian w tych treściach. Pamiętaj, że evergreen content to także cenne źródło ruchu, które wywiera pozytywny wpływ na efekty SEO oraz wiele innych wskaźników w Google Analytics.

Darmowa konsultacja