Wszystko o Key Visual, czyli co to jest i jak powinien wyglądać?

Wszystko o Key Visual, czyli co to jest i jak powinien wyglądać

Wszystko o Key Visual, czyli co to jest i jak powinien wyglądać?

Czy wiesz, że rozpoznawalność to główny klucz do sukcesu dla firm i przedsiębiorstw prowadzących działalność w sieci? To dzięki niej Klienci szybciej Cię zauważą i zainteresują się właśnie Twoimi produktami bądź usługami. Dlatego bardzo istotne jest, zaprezentować jedną, spójną identyfikację wizualną, gdyż to ona pozostaje najdłużej w pamięci odbiorców! W poniższym artykule dowiesz się m.in. czym jest Key Visual i dlaczego warto o niego zadbać. Zapraszamy do lektury.

Key Visual – ogólne wyjaśnienie

Na samym początku należy podkreślić, iż Key Visual to jeden z najbardziej istotnych elementów marketingu marki. Dlaczego? To prawdziwy znak rozpoznawczy Twojej firmy, dzięki któremu odbiorcy zapamiętają Cię i chętnie powrócą na Twoją witrynę. Co istotne? Powinieneś wiedzieć, że Key Visual może mieć wiele form, ponadto pojęcie to jest dosyć często mylnie utożsamiane z logiem firmy. Ogólne pojęcie Key Visual jest bardzo szerokie, nie tylko kreuje, ale również utrzymuje pozytywny wizerunek marki w oczach odbiorców.
Key Visual obejmuje różne części charakterystyczne dla marki. Przede wszystkim mowa tutaj o typografii, stosowanej kolorystyce, kształtach a także innych elementach graficznych. Pamiętaj, jeśli Key Visual Twojego biznesu będzie dobrze przemyślany, to nie tylko pobudzisz wyobraźnię Klientów, ale wywołasz w nich właściwe emocje. Co więcej? Dzięki takiemu rozwiązaniu od razu zakomunikujesz odbiorcom, czym się zajmujesz. To jeden z głównych powodów, dla którego Key Visual jest konieczny podczas komunikacji z internautami.
Warto dodać, iż Key Visual jest chętnie wykorzystywany przez agencje reklamowe, które wielokrotnie powtarzają wybrany przez siebie motyw, zarówno na stronach www, jak i na innych materiałach promocyjnych (plakaty, broszury czy wizytówki).

Key Visual a logo – różnice

Jak już wyżej wspomniano Key Visual często mylony jest z logiem firmy. Niezwykle istotne jest, aby dostrzec najważniejsze różnice, gdyż mają one duże znaczenie dla efektywności prowadzonej kampanii reklamowej. Należy przede wszystkim pamiętać, że Key Visual to szerokie pojęcie (główny motyw marki, firmy, lub produktu). Co ciekawe, zazwyczaj ogólne cechy nie ulegają zmianom przez wiele lat, bowiem właśnie w ten sposób powstaje trwała i stabilna rozpoznawalność!

Z kolei, logo oznacza formę graficzną, która rzecz jasna jest zgodna z identyfikacją wizualną. Jednak może ono ulec zmianie, pod naciskiem ram narzuconych przez Key Visual. Doskonałym przykładem jest firma Nike- każdy odbiorca, który słyszy tę nazwę, niemal natychmiast widzi specyficzny symbol (znaną na całym świecie „fajeczkę”). Właśnie ten element stanowi Key Visual marki Nike.
Mimo, iż logo zmienia się na przestrzeni lat, aby dostosować się do panujących dzisiaj standardów, to jednak Key Visual pozostało takie samo.

Dobry Key Visual, czyli jaki?

Należy zaznaczyć, iż wygląd KV to tak naprawdę indywidulana sprawa i zależy przede wszystkim od tego, co pragniesz przekazać swoim odbiorcom. Powinieneś jednak zwrócić również uwagę na to, który element graficzny jest dla Ciebie najważniejszy i ma towarzyszyć Twojej marce bądź określonemu produktowi przez najbliższe lata. Do wyboru masz kilka możliwości- poznaj je dokładnie i wybierz najlepsze rozwiązanie dla siebie!

Font (czcionka)

Key Visual w postaci Fonta powinien nie tylko nawiązywać do samej marki, ale także podkreślać jej charakter i wszystkie najważniejsze wartości. To rozwiązanie, które cieszy się dużym zainteresowaniem wśród firm na całym świecie m.in. Coca- Cola czy Google. To właśnie wygląd i kolorystyka napisów są tak bardzo znane, ze internauci nie muszą nawet czytać tych nazw, żeby je rozpoznać

Kolor przewodni

Wybrany przez Ciebie kolor musi wzbudzać emocje, powiązane z marką i produktami, jakie posiadasz w swojej ofercie. Firmy, które korzystają z tego rozwiązania to m.in. McDonald oraz Milka. Filetowa barwa Milki dzięki długoletnim zabiegom utożsamiana jest z delikatnością czekolady, natomiast czerwone i żółte kolory McDonald kojarzone są zarówno z dobrym smakiem, jak i szybkością.

Ilustracje

Pamiętaj, że dobry Key Visual potrafi skutecznie ocieplić wizerunek firmy, a nawet całkowicie go zmienić. Aby tak się stało, często wykorzystuje się ilustracje. Aczkolwiek duże znaczenie ma nie tylko sama obecność obrazków, ale również ich motyw i technika wykonania. Najczęściej stosuje się subtelne linie, ciepłe kolory i spójną, jedną tematykę.

Elementy graficzne

Jeśli chodzi o KV prezentowanego za pomocą elementów graficznych, kluczowe znaczenie ma systematyczne powtarzanie określonego symbolu. To właśnie dlatego powinien pojawiać się na wszystkich dostępnych materiałach promocyjnych m.in. na stronie www, w social mediach oraz spotach reklamowych. Co więcej? Elementy graficzne mogą być też zaczerpnięte z nazwy firmy bądź logo. Warto także pamiętać o użyciu właściwych kolorów.

Dlaczego należy dbać o Key Visual?

O rozpoznawalność własnej marki i produktów należy dbać przede wszystkim ze względu na rosnącą konkurencyjność. Stosując dobry Key Visual możesz być pewien, że zaistniejesz w podświadomości odbiorców. Pamiętaj, że nawet mały zabieg graficzny lub tekstowy może Ci to zapewnić!

Ważna jest jednak jedna kwestia- wszelkie działania muszą być dobrze przemyślane. Dzięki temu nie tylko zwiększy się popularność Twojej marki, ale wzrosną też zyski ze sprzedaży. Prościej mówiąc, odbiorcy podświadomie będą wybierali Twoje produkty lub usługi, gdyż to właśnie Ciebie będą pamiętać i utożsamiać z najwyższą jakością. Zdobędziesz także pozycję lidera w swojej branży, co jeszcze bardziej wpłynie na dobry wizerunek firmy.

Zasady tworzenia Key Visual

Wiesz już zapewne czym jest Key Visual, jednak powinieneś zwrócić tez uwagę na to, jak ma wyglądać motyw marki. Po pierwsze należy zadbać o jasny i zrozumiały przekaz, gdyż dzięki temu potencjalni odbiorcy nie będą mieć problemu z prawidłową interpretacją. Ponadto zawsze warto stawiać na unikalność, ponieważ śledzenie konkurencji może zostać negatywnie odebrane- prościej mówiąc oferowane przez Ciebie produkty zaczną być kojarzone z podróbkami. Wówczas zniechęcisz do siebie bardzo wielu Klientów!

Podczas tworzenia Key Visual powinieneś sprawdzić, czy stworzone motywy można wykorzystać we wszystkich mediach. O czym warto pamiętać? Zarówno służbowe profile pracowników, materiały promocyjne, jak i publikowane artykuły muszą mieć określony wygląd. Dzięki takiemu zastosowaniu wszystkie kanały będą ze sobą spójne i zgodne z KV. W trakcie projektowania Key Visual warto wziąć też pod uwagę oczekiwania konkretnej grupy docelowej, gdyż to właśnie oni mają korzystać z Twoich produktów lub usług. Dlatego na tym etapie tworzenia należy scharakteryzować potencjalnych odbiorców, stosować odpowiedni język, oraz użyć właściwej kolorystyki i motywów.

Darmowa konsultacja