Prowadzisz bloga firmowego? Zobacz, jak znaleźć odpowiedni temat!

Prowadzisz bloga firmowego Zobacz, jak znaleźć odpowiedni temat

Prowadzisz bloga firmowego? Zobacz, jak znaleźć odpowiedni temat!

Prowadzisz bloga firmowego i pragniesz zachęcić użytkowników do częstszego odwiedzania Twojej strony internetowej? Jeśli chcesz, aby odbiorcy czytali Twoje kolejne wpisy, powinieneś zawrzeć w nich ciekawe i interesujące kwestie. Dzięki treściom przydatnym dla użytkowników zbudujesz pozycję lidera branży! Nie zastanawiaj się dłużej, sprawdź już dziś, jak znaleźć temat na bloga firmowego. Zapraszamy.

Na początku należy jasno podkreślić, iż artykuły zamieszczane na blogu odgrywają wiele istotnych funkcji m.in. umożliwiają automatyzację części pracy, stanowią odpowiedź na zadawane pytania, a dzięki frazom kluczowym znacznie zwiększają ruch organiczny z Google. Jednak, mimo że artykuły blogowe gwarantują wiele korzyści, jednak dostrzeżesz je dopiero wtedy, gdy we właściwy sposób zadbasz o merytoryczną treść, wysoką jakość, a co najważniejsze dobrą tematykę!

Skuteczne sposoby znajdywania tematów na bloga firmowego

Dowiedz się, jakie artykuły pisze Twoja konkurencja

Choć szukasz ciekawych pomysłów, jednak trudność sprawia Ci znalezienie ciekawego tematu na nowy wpis? W tej sytuacji, koniecznie sprawdź jakie blogi pisze Twoja konkurencja. Wystarczy, że odwiedzisz kilka przykładowych stron internetowych oraz sprawdzisz, czy prowadzą własnego firmowego bloga. Jeśli dojdziesz do wniosku, że temat artykułu jest zbliżony do branży Twojej firmy, możesz potraktować go jako inspirację do napisania nowego tekstu na swoim blogu. Uwaga! Pamiętaj, aby w żadnym wypadku nie kopiować treści, gdyż może to spowodować wiele negatywnych konsekwencji zarówno dla Ciebie, jak i Twojej firmy.

Z kolei, jeżeli chcesz sprawdzić dogłębnie, jaką moc ma dany temat dla SEO, to po prostu skopiuj temat a następnie wpisz go w wyszukiwarkę Google. Dzięki temu dowiesz się m.in. ile witryn poruszało ten temat, jak znaków zawierał artykuł, o czym pisali autorzy. Analiza tematu to idealny drogowskaz, dzięki któremu zobaczysz, jak powinien być zbudowany Twój artykuł na blogu firmowym.

Zawsze odpowiadaj na pytania odbiorców

Odbiorcy bardzo często zadają wiele różnych pytań, dotyczących szczegółów oferty. Z pewnością udzielając na nie odpowiedzi, tracisz sporo cennego czasu. Jednak, jest jedno świetne rozwiązanie- artykuł blogowy! To właśnie dzięki niemu możesz rozwiać wszelkie wątpliwości Twoich Klientów. Co należy zrobić? Wystarczy, że wyślesz Klientom link do artykułu, a oni w dowolnym momencie będą mogli zapoznać się z tą treścią. Dodatkowo wpisy blogowe umożliwią Ci bardziej precyzyjne opisanie konkretnego tematu.

Warto również zwrócić uwagę na to, iż pytania i wątpliwości użytkowników stanowią w dużym stopniu wskazówki i inspirację do artykułów. Taka treść z pewnością przyciągnie uwagę innych odbiorców, którzy mają podobne problemy.

Pamiętaj o pisaniu sezonowych blogów

Czy wiesz, że zarówno święta, wakacje lub inne wydarzenia kulturalne to kolejne inspiracje i pomysły, które możesz z powodzeniem wykorzystać prowadząc firmowego bloga. Pamiętaj, że każda okazja wiąże się z określonymi zachowaniami użytkowników. Przykładowo, w okolicy Świąt Bożego Narodzenia Klienci z pewnością będą szukali upominków, dlatego już w listopadzie możesz rozpocząć publikować treści zawierające inspiracje na świąteczne prezenty. Z kolei, z okazji zbliżającego się Black Friday możesz umieścić na blogu firmowym artykuły zawierające informacje o promocjach, jakie będą dostępne w Twoim e-sklepie. Niezależnie od rodzaju okazji, każda z nich wywołuje określone emocje, które nie tylko przyciągają uwagę odbiorców, ale skutecznie zachęcają do odwiedzin strony www i skorzystania z oferty!

Co istotne? Powinieneś zadbać o to, aby konkretne artykuły pojawiały się na blogu z wyprzedzeniem (w zależności od danej okazji). Dzięki takiemu rozwiązaniu Twoja witryna zdobędzie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania w Google. Przede wszystkim dotyczy to tematów cieszących się dużym zainteresowaniem np. pomysły i inspiracje na prezenty świąteczne.

Stawiaj na long tail z potencjałem

Jeśli nadal nie wiesz, jak znaleźć temat na bloga firmowego, to skorzystaj ze wskazówek Google. Dzięki wyszukiwarce dowiesz się m.in. jakich konkretnie tekstów szukają odbiorcy oraz jaki artykuł pomoże ci zdobyć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Najlepszym rozwiązaniem jest wybór tematu artykułu składającego się z tzw. long tail- długiego ogona. Jedyne co musisz zrobić, to wpisać pojedyncze słowa kluczowe w Google np. najlepsza platforma sprzedażowa, a następnie sprawdzić jakie podpowiedzi zasugeruje Ci wyszukiwarka. Mogą to być takie frazy jak np. jaka jest najlepsza platforma sprzedażowa bądź czym wyróżnia się dobra platforma sprzedażowa. Tym sposobem otrzymasz więcej pomysłów i inspiracji na tematy artykułów blogowych. Jednak to nie wszystko- możesz je również zintegrować wykorzystując wewnętrzne linkowanie.

Warto dodać, że znalezienie tematu na wpis blogowy może być jeszcze łatwiejsze! Wystarczy, że skorzystasz ze specjalnie przeznaczonych do tego narzędzi takich jak np. UberSuggest, Senuto czy Surfer SEO. To bardzo dobre rozwiązanie, dzięki któremu zyskasz wiele cennych inspiracji a nawet materiały źródłowe (linki do stron konkurencji).

Pisz o swojej ofercie (produktach i usługach)

Zawsze skutecznym i sprawdzonym rozwiązaniem jest pisanie artykułów o swojej ofercie. Jednak, wówczas treści powinny mieć przede wszystkim charakter poradnikowy, gdyż właśnie takie wzbudzają większe zainteresowanie użytkowników. Do wyboru masz wiele możliwości, dzięki czemu z łatwością napiszesz artykuł idealnie dopasowany zarówno do Twojej branży, jak i potrzeb i oczekiwań Klientów. Dodatkowo umieścisz w nim informacje na temat Twoich produktów i usług. Ciekawym przykładem jest firma, która świadczy usługi dezynfekcji. W tym przypadku wystarczy, że napiszesz artykuł o dezynfekcji dla mieszkań, biur czy innych budynków. Wspomnij o długości trwania procesu dezynfekcji, rodzaju stosowanych preparatów a przy okazji wskaż produkty, które sprawdzą się w tej sytuacji.

Darmowa konsultacja