Nazwa domeny a pozycjonowanie – o czym warto pamiętać?

Nazwa domeny a pozycjonowanie – o czym warto pamiętać

Nazwa domeny a pozycjonowanie – o czym warto pamiętać?

Planujesz zakupić domenę i zarazem chcesz, aby wpłynęła ona korzystnie na pozycjonowanie Twojej strony internetowej? Chcesz, aby wyróżniła Cię ona na tle konkurencji? Pamiętaj, że wybór domeny, jej rozszerzenie jest istotne dla powodzenia projektu. Zastanawiasz się, jaki jest wpływ domeny na SEO? Przeczytaj poniższy poradnik i uzyskaj odpowiedź.

Czym jest domena?

Domena to adres strony internetowej. Można pod nią znaleźć również sklep online oraz pocztę. Składa się z trzech elementów: sufiksu (zakończenie w postaci .pl, .com, .eu bądź innego), adresu IP (niewidocznego dla internautów) oraz opcjonalnie z subdomeny (:www).

Czy nazwa domeny wpływa na pozycjonowanie?

Nazwa domeny ogólnie nie ma wpływu na pozycjonowanie. Mimo, iż dawniej stanowiło to ważny czynnik rankingowy, jednak obecnie nazwa strony internetowej służy tylko i wyłącznie do przedstawienia koncepcji i założeń marki. Wybierając właściwą nazwę domeny sprawisz, że pozostanie ona zapamiętana wśród Twoich potencjalnych Klientów.

Słowa kluczowe w nazwie domeny – czy warto?

Zastosowanie fraz i słów kluczowych w nazwie domeny to praktyka, której ani nie odradzamy, ani do niej nie zachęcamy. Innymi słowy, jeżeli możesz dopasować w sposób naturalny założenia swojej marki do wybranej frazy kluczowej – po prostu zrób to. Powinieneś jednak pamiętać, że zbytnie nasycenie nazwy strony internetowej słowami kluczowymi może spowodować, że wyszukiwarka Google uzna Twój serwis za zbyt spamerski.

Jak wybrać nazwę domeny

Jak wybrać nazwę domeny?

Choć nazwa domeny nie wpływa na SEO, jednak należy pamiętać, aby wybrać ją w sposób umiejętny, aby utrzymać współczynnik odrzuceń przez cały czas na najniższym poziomie. Np. jeżeli Twoja domena to www.naprawa-rowerów.pl – firma, której jesteś właścicielem powinna oferować naprawę rowerów. Dlaczego? W przeciwnym razie użytkownik zostanie wprowadzony w błąd, co znacznie pogorszy jego doświadczenie (UX). To z kolei może poskutkować wzrostem współczynnika odrzuceń.

Nazwa domeny a User Experience (UX)

Jak już wyżej wspomnieliśmy nazwa domeny nie wpływa na SEO. Jeżeli jednak wybierzesz ją w sposób nieprawidłowy pozycja Twojej strony internetowej może ulec obniżeniu w długofalowej perspektywie czasowej, poprzez pogorszenie doświadczeń użytkowników. Pamiętaj, że internauta po wejściu na Twoją stronę www powinien zobaczyć dokładnie to co wskazuje jej nazwa. W związku z powyższym należy zadbać, aby domena oraz jej podstrony były powiązane z branżą.

Reasumując, można stwierdzić, iż nazwa domeny zasadniczo nie wpływa na pozycjonowanie. Mimo tego należy zadbać o to, aby była ona łatwa do zapamiętania i zrozumienia dla użytkowników. Zwróć również uwagę na jej oryginalność oraz zwięzłość, bowiem im krótsza nazwa, tym łatwiej ją zapamiętać. Najlepszym rozwiązaniem jest wybór nazwy domeny bezpośrednio powiązanej jest z marką.

Darmowa konsultacja