Podczas opracowywania strategii SEO oraz kampanii w systemach reklamowych takich jak m.in. Google Ads, najważniejszym narzędziem będzie planer słów kluczowych. Choć jest to niepozorne narzędzie, jednak może przesądzić o sukcesie Twoich działań jeszcze zanim zdążysz cokolwiek zrobić. Czym jest Google Keyword Planner i jak z niego korzystać? Podpowiadamy poniżej!
Najprościej mówiąc jest to narzędzie, dzięki któremu możliwe jest znalezienie interesujących Cię słów kluczowych. To wbudowana funkcjonalność w Google Ads, która dedykowana jest do wyszukiwania fraz na potrzeby kampanii reklamowych. Jest to narzędzie darmowe, a to jak wykorzystasz określone słowa kluczowe zależy wyłącznie od Ciebie. Właśnie dlatego planer słów kluczowych może okazać się również pomocny w działaniach SEO.
Aby móc skorzystać z planera słów kluczowych, należy założyć konto w Google Ads, pod warunkiem, że jeszcze go nie posiadasz. Co istotne? Mimo, iż system poprosi o podanie informacji np. celów reklamowych, jednak nie musisz udzielać na nie odpowiedzi. Wystarczy, że przełączysz na tryb eksperta a następnie wybierzesz „Utwórz konto bez kampanii”. Następnie, gdy przejdziesz już do widoku konta, należy wybrać zakładkę „Narzędzia” i „Ustawienia” i z wyskakującego okienka po lewej stronie przejść do „ Planer słów kluczowych” i gotowe – to wszystko co należy zrobić, aby uzyskać do niego pełny dostęp.
Zastanawiasz, jak korzystać z Google Keyword Planner? Samo jego użytkowanie jest bardzo proste i w szybki sposób możesz znaleźć interesującą Cię grupę słów kluczowych. Aby to zrobić, po lewej stronie w górnym polu wpisz interesujące cię główne słowo kluczowe np. „kwiaciarnia”, natomiast poniżej możesz wpisać nazwę swojej domeny. Tym sposobem system odrzuci propozycje słów kluczowych, które nie będą zgodne z ofertą Twojej firmy. Następnie naciśnij niebieski przycisk „Zobacz wyniki” i gotowe.
System zaprezentuje Ci listę proponowanych słów kluczowych w oparciu o wskazane przez Ciebie frazy. Pamiętaj, że zawsze możesz dodać kolejne w celu zawężenia lub poszerzenia listy propozycji. Standardowo lista zawierała będzie 100 pozycji, a jeżeli wyników będzie nieco więcej możesz przejść do stron z propozycjami.
Otrzymasz również informacje dotyczące uśrednionych stawek CPC (Cost Per Click) dla słów kluczowych, uśrednioną miesięczną liczbę wyszukań danej frazy, jej konkurencyjność itp. Warto pamiętać, iż wszystkie wyżej wymienione dane są bardzo pomocne nie tylko przy celach kampanii reklamowych w Google Ads, ale również w pozycjonowaniu witryn.
Wszystkie informacje jakie znajdują się w planerze słów kluczowych możesz wykorzystać w działaniach nie tylko reklamowych, ale również z zakresu SEO? Zatem, jak to zrobić?
Planer słów kluczowych to doskonałe, darmowe narzędzie, które możesz wykorzystać nie tylko do celów pozycjonowania , ale również reklamowych w Google Ads. Mimo, iż istnieją podobne narzędzia, które działają w bardzo zbliżony sposób i są płatne oraz bezpłatne, jednak zwracając uwagę na popularność Google Ads, to właśnie Google Keyword Planner będzie najprostszym wyborem.
Jeżeli masz dodatkowe pytania bądź wątpliwości związane z działaniem tego narzędzia – skontaktuj się z nami! Analiza fraz i słów kluczowych to dla nas codzienność. Zapraszamy do COOLONE!