Zastosowanie systemów ratalnych w e-commerce – strategie zwiększania dochodów

Systemy ratalne w e-commerce

Zastosowanie systemów ratalnych w e-commerce – strategie zwiększania dochodów

Oferowanie systemów ratalnych w sklepie online stanowi innowacyjną metodę umożliwiającą Klientom zakup na elastycznych warunkach płatności, co zachęca do realizacji większych zakupów. Przeczytaj poniższy poradnik COOLONE i poznaj skuteczne strategie wykorzystania ratalnych opcji płatniczych w celu zwiększenia przychodów.

Definicja i mechanizm działania ratalnych transakcji online

Zakupy ratalne w e-sklepach to dynamicznie rozwijająca się metoda płatności, umożliwiająca nabywanie towarów lub usług bez konieczności natychmiastowej całkowitej zapłaty. Raport Gemius E-commerce za rok 2022 ujawnia, że z tej formy płatności skorzystało 11% respondentów w Polsce.

Co warto podkreślić? Proces uzyskania rat jest szybki i intuicyjny. Klient składający wniosek online inicjuje procedurę, która trafia do banku lub platformy płatniczej współpracującej ze sklepem. Niezależnie od wybranej ścieżki, sklep otrzymuje informację o decyzji kredytowej, co umożliwia szybką wysyłkę towaru do Klienta, a bank realizuje przelew do sklepu, co zapewnia obopólne korzyści z systemu ratalnego.

Trzy kluczowe zalety sprzedaży ratalnej online

  • Zwiększenie Satysfakcji Klientów

Dostępność rat sprawia, że Klienci mogą komfortowo rozłożyć wydatki, co czyni zakupy bardziej przystępnymi i często decyduje o ich wyborach zakupowych. Z kolei, elastyczność płatności przekłada się na lepsze zarządzanie budżetem i wyższą satysfakcję z dokonanych zakupów.

  • Wzrost Średniej Wartości Koszyka

Możliwość rozłożenia płatności na raty motywuje Klientów do dokonywania zakupów większej liczby produktów lub wybierania droższych artykułów. Dzięki temu sklepy internetowe zyskują na wartości transakcji i zwiększają swoje dochody.

  • Budowanie Zaufania

Opcja zakupu na raty może ułatwić nowym Klientom decyzję o zakupie, zwłaszcza w przypadku braku wcześniejszych doświadczeń z danym sklepem. Dostępność bezpiecznych rozwiązań płatniczych wzmacnia wiarygodność sklepu.

Jak skutecznie wdrażać i promować systemy ratalne w e-sklepie?

Dla zaspokojenia rosnących oczekiwań konsumentów, należy ciągle ulepszać ofertę ratalną, aby była ona atrakcyjna dla Klientów.

  • Promowanie Opcji Ratalnych – ważne jest, by informacje o możliwości zakupu na raty były jasne i łatwo dostępne, np. na stronie głównej, w opisach produktów oraz koszyku
  • Dostarczanie Różnorodnych Rozwiązań Ratalnych – warto zaoferować kilka opcji finansowania ratalnego, współpracując z różnymi dostawcami, aby dostosować się do potrzeb i preferencji Klientów. Dostawcy tacy jak P24now, Credit Agricole Raty czy iPłatności oferują różnorodne rozwiązania, dostosowane do specyfiki sklepu internetowego

Czy zakupy na raty są opłacalne dla e-sklepów?

Zdecydowanie tak. Wprowadzenie zakupów na raty nie tylko zwiększa elastyczność finansową Klientów, ale także motywuje ich do dokonywania większych zakupów. Ponadto, zgodnie z raportem Gemius, dostępność różnych form płatności jest kluczowym czynnikiem decydującym o zakupie dla ponad połowy użytkowników internetu.

Darmowa konsultacja