Jak skutecznie połączyć sprzedaż w Marketplace z własnym sklepem online? Poznaj sprawdzone metody!

Jak skutecznie połączyć sprzedaż w Marketplace z własnym sklepem online

Jak skutecznie połączyć sprzedaż w Marketplace z własnym sklepem online? Poznaj sprawdzone metody!

Marketplace można śmiało porównać do dużego wirtualnego sklepu, w którym wiele osób nie tylko oferuje, ale również sprzedaje swój asortyment. Wykorzystując platformę Marketplace możesz prezentować swoje towary w wielu nowych miejscach, co z kolei oznacza możliwość pozyskania wielu potencjalnych Klientów. Istotne jest jednak również rozwijanie swojej marki oraz inwestowanie we własny sklep internetowy. Zatem, jak połączyć sprzedaż w Marketplace z własnym sklepem internetowym? Podpowiadamy w poniższym artykule!

Uzyskanie równowagi pomiędzy kanałami

Pierwszy sposób to równorzędne traktowanie, zarówno jednego jak i drugiego kanału sprzedażowego. Co to oznacza? Otóż w sklepie internetowym oraz na platformie Marketplace należy kierować się taką samą polityką cenową. Jednak, aby było to możliwe, trzeba odpowiednio zróżnicować działania marketingowe. Jest to istotne, bowiem za większość ceny produktu jaki wystawiany jest na tej platformie sprzedażowej odpowiada marża oraz inne dodatkowe opłaty. W związku z tym, zysk generowany przez asortyment Marketplace automatycznie staje się dużo niższy. Mimo tego, platformy sprzedażowe zazwyczaj zapewniają zasięgi, które są nieosiągalne dla samodzielnych e-commerce, co sprzyja wzrostowi sprzedaży.

Dlatego najlepszym, rekomendowanym rozwiązaniem jest przeznaczanie różnicy w początkowym dochodzie na promocję konta na platformie Marketplace. Postępując w ten sposób możesz osiągnąć zadowalające efekty. Pamiętaj jednak, że po upływie określonego czasu oba kanały uniezależnią się od siebie. Wykorzystaj ten moment na podjęcie decyzji, który z nich powinien odgrywać najistotniejszą rolę w Twoim biznesie.

Przekierowywanie ruchu z Marketplace

Przekierowywanie ruchu z Marketplace to strategia praktycznie tak samo popularna jak pierwsza. Jej głównym zadaniem jest stopniowe przekierowywanie ruchu jaki został wygenerowany przez platformę sprzedażową na własny sklep online. Jest to możliwe dzięki różnicy w cenie. Jak wiadomo sprzedaż na Marketplace związana jest z opłacaniem marż, co częściowo zachęca sprzedawców do podwyższania cen oferowanych przez siebie produktów. Niemniej jednak, doświadczeni Klienci mają świadomość tego, że te same produkty bądź usługi można kupić taniej na innych zewnętrznych stronach i podchodzą do serwisów sprzedażowych tylko jako do szybkiego sposobu na znalezienie interesującego ich asortymentu.

Mimo tego, jest to rodzaj dość ryzykownej strategii. Dlaczego? Założenie z góry, że Klient kupujący ostatecznie trafi na Twój sklep internetowy nie musi być zgodne z prawdą. Choć możesz zwiększyć na to szanse oferując np. specjalne rabaty bądź zniżki, jednak decydując się na takie rozwiązanie musisz pamiętać, że nie zawsze jest ono zgodne z regulaminem danego serwisu. Ponadto, jego wykrycie może przysporzyć Ci dotkliwych kar.

Wiodąca pozycja Marketplace

Wiodąca pozycja Marketplace

Kolejny sposób jest zupełnym przeciwieństwem drugiego rozwiązania. Zakłada on sytuację, w której na platformie sprzedażowej Marketplace utrzymane są niższe ceny, od tych oferowanych przez sklep internetowy. Wówczas własny sklep online spełnia funkcję wyłącznie wizytówki firmy bądź kanału dedykowanego do obsługi klientów biznesowych. Należy przy tym zaznaczyć, iż to rozwiązanie nie cieszy się zbyt dużym zainteresowaniem wśród sprzedawców. Największe zastosowanie znajduje w przypadku hurtowni bądź importerów z Azji.

Marketplace wizytówką firmy

Zwracając uwagę na zainteresowanie wśród osób kupujących platformy sprzedażowe, takie jak Marketplace mogą sprawdzić się dobrze w roli wizytówki. Wówczas ich głównym celem jest przekierowywanie sprzedaży na zewnątrz. Jednak, aby było to możliwe konieczne jest utrzymywanie zbliżonych cen, zarówno na platformie sprzedażowej, jak i w sklepie internetowym. Jest to sposób, który sprawdza się tylko wśród sprzedawców specjalizujących się w drogich oraz wielkogabarytowych produktach.

Reasumując, łączenie ze sobą różnych kanałów sprzedaży nie jest łatwym zadaniem. Jest to proces nie tylko długotrwały, ale i skomplikowany. Aby mógł przyniósł przynieść oczekiwane efekty, należy poświęcić sporą ilość czasu na dokładną i szczegółową analizę biznesu. Ponadto, istotne znaczenie mają również koszty związane z marketingiem, profil Klienta, aktualna pozycja marki oraz budżet jakim dysponujesz. Jeżeli potrzebujesz pomocy, aby określić i ustalić schemat rozwoju Twojego biznesu – skontaktuj się z nami! W COOLONE zawsze doradzamy wybór najlepszego rozwiązania!

Darmowa konsultacja