Jaki powinien być Twój sklep online? 6 najważniejszych zasad!

Jaki powinien być Twój sklep online 6 najważniejszych zasad

Jaki powinien być Twój sklep online? 6 najważniejszych zasad!

Oceń artykuł

Głównym celem każdego e- sklepu jest generowanie jak największej sprzedaży. Zadajesz sobie pytanie, co należy zrobić, aby przyciągnąć Klientów i zachęcić ich do zakupu? A więc, sklep internetowy mógł przynosić zyski i odnieść sukces, musi posiadać kilka ważnych cech, które sprawią, że użytkownicy będą chętniej go odwiedzać. Biznes e- commerce powinien być jak najbardziej przyjazny dla swoich Klientów, spełniać ich potrzeby i wymagania. Przeczytaj poniższy artykuł i poznaj cechy dobrego sklepu internetowego oraz podstawowe zasady e- commerce!

UX- intuicyjny sklep online, wygodny dla użytkownika

Pamiętaj, że Twój sklep internetowy powinien przede wszystkim odpowiadać potrzebom konsumenta i wywierać na nim pozytywne wrażenie. Niezwykle ważną zasadą tworzenia sklepu online jest zadbanie o User Experience (UX), czyli doświadczenie użytkownika, jakie towarzyszy mu podczas przeglądania strony. W myśl zasady UX witryna internetowa powinna być tak zaprojektowana, aby była użyteczna, wygodna i przyjemna w przeglądaniu! Powierzając tworzenie e- sklepu doświadczonym profesjonalistom, zyskujesz gwarancję zarówno większego poziomu satysfakcji Klientów sklepu, jak i wzrostu konwersji.

Co więcej? Internetowy sklep przyciągnie i zatrzyma na dłużej Klienta, jeśli będzie miał przejrzysty i czytelny design oraz będzie łatwy i intuicyjny w nawigacji. Jest to rozwiązanie niezwykle korzystne dla użytkownika, bowiem nie tylko ułatwi wygodne poruszanie się po sklepie, ale także dotarcie do wybranej kategorii bądź produktu. Czytelna strona to największy krok w stronę dokonania zakupów! Zastanawiasz się co wyróżnia sklep oparty o UX? To m.in.:

  •  Intuicyjność
  • Użyteczność
  • Atrakcyjność
  • Oraz dostępność

Responsywny sklep internetowy

Wyżej wspomniana dostępność sklepu internetowego dotyczy również urządzeń, z których korzystają osoby kupujące. Warto zadbać o to, aby sklep był dostępny zarówno dla Klientów korzystających z laptopów i komputerów, jak i smartfonów czy tabletów. Według przeprowadzonych badań „E- commerce w Polsce” responsywność, czyli dostosowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych to już nie zaleta, ale konieczność! Internetowy sklep musi prezentować się bardzo dobrze na każdym ekranie, bez względu na jego wielkość. Dlaczego jest to tak bardzo istotne? Powinieneś wiedzieć, że jeśli witryna będzie wyświetlać się w sposób nieprawidłowy na smartfonie lub tablecie, wówczas zniechęci to internautę do dalszego zapoznania się z ofertą. Istnieje nawet spore ryzyko, że dokona on zakupu u konkurencji!
Wszyscy Klienci odwiedzający Twój sklep powinni w łatwy i szybki sposób odnaleźć interesujących ich produkt, kliknąć przycisk „call to action” i zrobić zakupy na każdym urządzeniu. Sklep internetowy, który jest responsywny, nie tylko jest przyjemniejszy w odbiorze, ale przyciąga również większą liczbę Klientów. Dodatkowo jest to rozwiązanie ważne jeśli chodzi o kwestię SEO, gdyż wpływa na zdobycie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania!

Sklep szybki w obsłudze

Oczywistą rzeczą jest, iż czas odgrywa bardzo ważną rolę także w kwestii zakupów online. Jeśli strona internetowa ładuje się zbyt długo, Klient może stracić cierpliwość i zrezygnować z zakupów. Twój e- sklep powinien więc działać szybko i płynnie. Należy zaznaczyć, że szybkość wczytywania stron ma ogromny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce oraz konwersję. Najczęściej ludzie opuszczają witrynę, gdy wczytuje się ona zbyt długo. Wówczas nawet wspaniałe produkty i piękny projekt graficzny nie zapewnią sukcesu, ponieważ Klienci nie zdążą się zapoznać z Twoją ofertą. Negatywne emocje mogą sprawić, że Twój sklep może zostać oceniony jako nieprofesjonalny!

Bezpieczny sklep online

Jeśli chcesz zdobyć zaufanie swoich Klientów, musisz zadbać o wysoki poziom bezpieczeństwa we własnym sklepie internetowym. Jednym ze standardowych sposobów jest wdrożenie specjalnego certyfikatu SSL. Jest to protokół sieciowy stosowany do bezpiecznych połączeń internetowych, który został przyjęty jako standard szyfrowania danych na witrynach www. Certyfikat SSL to pewność i gwarancja poufności, ochrony transakcji płatniczych oraz przesyłanych informacji m.in. danych osobowych, kontaktowych, haseł czy loginów.
Czy wiesz, że instalacja certyfikatu SSL gwarantuje bezpieczeństwo i zwiększa zaufanie konsumentów do sklepu online? Dodatkowo SSL to kolejny czynnik, który ma wpływ na wysoką pozycję strony w wyszukiwarce. Każdy użytkownik może w łatwy sposób sprawdzić, czy Twój sklep internetowy jest bezpieczny i korzysta z szyfrowanego narzędzia. Powinieneś wiedzieć, że przeglądarki oznaczają tego tupu strony poprzez:

  • HTTPS- w pasku adresu zamiast (http://) pojawia się też przedrostek- https://, gdzie litera „s” oznacza szyfrowanie danych
  • Symbol zamkniętej kłódki- jest on widoczny w pasku adresu danej przeglądarki, w momencie kliknięcia w symbol można zobaczyć szczegółowe dane certyfikatu

Odpowiednia grupa docelowa

Pierwszym i najważniejszym krokiem w prowadzeniu sklepu internetowego, jest określenie swojej grupy docelowej, a więc grupy osób, której chcesz oferować swoje produkty bądź usługi. Znając precyzyjnie potrzeby, oczekiwania oraz cechy swoich Klientów, będziesz w stanie stworzyć dla nich najlepszą ofertę, odpowiedni przekaz marketingowy oraz należycie zadbać o odpowiedni ruch w sklepie. Swoją konkretną grupę docelową możesz określić opierając się o kryteria takie jak m.in.:

  • Płeć
  • Wiek
  • Miejsce zamieszkania
  • Wykształcenie
  • Wykonywany zawód
  • Dochód
  • Zainteresowania

Gdy już poznasz swojego potencjalnego Klienta, ważne jest tworzenie odpowiednich treści. Tworząc opisy produktów bądź kategorii warto podkreślać największe korzyści, na których zależy Twojemu Klientowi. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest także prowadzenie bloga firmowego, który będzie stanowił idealne miejsce do dzielenia się niezwykle cenną wiedzą, oraz pozytywnie wpłynie na budowanie wizerunku Twojej marki. Oprócz wiedzy na temat produktów oraz grupy docelowej, powinieneś również zastanowić się nad tym, jak chcesz, żeby Twój sklep był postrzegany przez otoczenie. W tym celu warto odpowiedzieć sobie na pytania:

  1. Czym Twój sklep online wyróżnia się na tle konkurencji?
  2. Jaki wizerunek chcesz budować?
  3. Jakie wartości promuje Twój biznes?

Pamiętaj, że wszystkie Twoje działania oraz przekaz, który kreujesz, powinny być przemyślane, spójne i konsekwentne! Stawiając na wiedzę i doświadczenie specjalistów, możesz być pewien, że Twoja marka będzie łatwiej identyfikowana przez Klientów, wzbudzi zaufanie, oraz będzie postrzegana jako profesjonalna.

Estetyczny i przejrzysty sklep internetowy

Istotną rolę odgrywa projekt graficzny sklepu online, ponieważ wywiera on pierwsze wrażenie u Klienta, zanim zdąży się zapoznać z dostępnym asortymentem. Zarówno wygląd strony www, jak i wszystkie elementy graficzne muszą być spójne z daną branżą i produktami, a także odpowiadać potrzebom konsumentów. Co więcej? Na ocenę estetyczną składa się przede wszystkim odpowiednia kolorystyka, która powinna być właściwie dopasowana do rodzaju branży firmy. E- sklep powinien być nie tylko ładny i estetyczny, ale być zbudowany tak, aby ułatwiał poruszanie się po witrynie. Zastanawiasz się co jeszcze jest ważne? To m.in.:

  • Przejrzysta i logiczna struktura sklepu
  • Atrakcyjna prezentacja produktów
  • Jasny, czytelny i oryginalny content
  • Wzywające do działania przyciski „call to action”
  • Opinie zadowolonych Klientów

Mamy ogromną nadzieje, że powyższe informacje staną się wskazówką, jak powinien wyglądać dobry e- commerce. W razie jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości zawsze i chętnie służymy pomocą. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

Oceń artykuł