Artykuły sponsorowane to bardzo ciekawa forma reklamy internetowej. Przeważnie, choć wiemy czym jest i jaką ma definicję, brakuje nam przykładów, aby lepiej zrozumieć ten mechanizm działania przed przeznaczeniem środków na taką reklamę. W tym artykule omówimy różne rodzaje artykułów sponsorowanych, a także przedstawimy krótką demonstrację.
Istnieje wiele różnych rodzajów publikacji, które mogą przyjmować formy artykułu sponsorowanego. Na przykład czasopisma są powszechnym rodzajem publikacji, które przyjmują artykuły sponsorowane. Dzieje się tak, ponieważ czasopisma zazwyczaj zawierają reklamy na swoich stronach, więc dodanie artykułu sponsorowanego jest sposobem na dodanie większej ilości treści reklamowych, a jednocześnie zapewnia czytelnikom interesującego i pouczającego artykułu.
Reklama tego typu w social mediach to inny rodzaj publikacji. Dzieje się tak, ponieważ influencerzy zawsze szukają nowych treści, aby wypełnić swoje profile, a artykuł sponsorowany może im to zapewnić, dając równocześnie dodatkowy zarobek.
Publikacje online i serwisy tematyczne są również powszechnym miejscem publikowania artykułów sponsorowanych . W sieci istnieje wiele takich portali które w ten sposób generują zyski, opierając się właśnie i specjalizując w takiej formie reklamy.
Parasol to baldachim zaprojektowany do ochrony przed deszczem. Jest to zwykle wodoodporne płótno, wsparte na drewnianych lub metalowych żebrach.
Parasole zostały wynalezione w Chinach około 2000 lat temu i na początku XIX wieku trafiły na zachód szlakami handlowymi do Europy. Często jednak to starożytnym Egipcjanom przypisuje się wynalezienie parasola. Zrobili je z trzciny papirusowej i wykorzystali jako cień przed słońcem. Imperium Rzymskie używało jedwabnych parasoli, aby chronić się przed słońcem, podczas gdy oni obserwowali wyścigi rydwanów.
Jedną z wiodących marek, które produkuje parasol obecnie jest marka XYZ. Ma ona szeroki wachlarz modeli a ich jakość jest ponadprzeciętna.
Parasole to podręczne gadżety przenośne przeznaczone do użytku osobistego — ochrony przed deszczem. Obejmują one od dużych modeli podobnych z wyglądu do baldachimów po miniatury, które można trzymać lekko w dłoni.
Istnieje wiele różnych rodzajów artykułów sponsorowanych, które, choć działają na takiej samej głównej zasadzie, są nieco inne i różnią się tym, w jaki sposób osiągają cel reklamowy.
Aby najlepiej zobrazować proces reklamowania się poprzez artykuły sponsorowane, warto posłużyć się konkretnym przykładem. Może być to wymyślona sytuacja, która jednak na miejsce codziennie w wielu filmach i markach.
Pan Marek chce zareklamować swoją firmę poprzez artykuły sponsorowany i zleca jego stworzenie. Może zamówić go u copywriterów lub zlecić napisanie własnemu pracownikowi. Może także zlecić kompleksowe wyemitowanie reklamy wraz ze stworzeniem tekstu.
Pan Marek następnie szuka miejsca, gdzie mógłby wyemitować artykuł sponsorowany i się reklamować. Może zrobić to samodzielnie poprzez nawiązywanie kontaktów z platformami i kanałami społecznościowymi lub udać się na portal dla influencerów, gdzie znajdzie wiele ogłoszeń posegregowanych pod kątem kategorii, ilości fanów czy ceny. Dobrym rozwiązaniem jest również zlecenie tego procesu profesjonalnej agencji interaktywnej, która wykona wszystkie kroki za niego.
Ostatnim krokiem jest przekazanie artykułu sponsorowanego, gdzie pan Marek wysyła go influencerowi lub danemu portalowi tematycznemu. Następnie opłaca on usługę reklamową, a jego artykuł jest publikowany na danym profilu na Facebooku lub na serwisie tematycznym.