Zrozumienie użycia atrybutów Noindex Nofollow w SEO

Linki Nofollow

Zrozumienie użycia atrybutów Noindex Nofollow w SEO

Istnieje wiele aspektów, które wpływają na pozycjonowanie stron internetowych w wynikach wyszukiwania Google. Jednym z nich jest umiejętne zarządzanie indeksem wyszukiwarki. W tym artykule dowiesz się więcej na temat użycia atrybutów Noindex Nofollow. Zachęcamy do lektury!

Jak działa indeks Google i jaka jest rola atrybutów Noindex Nofollow?

Indeks Google to zbiór stron, które są dostępne do wyszukiwania w tej wyszukiwarce. Nie wszystkie strony internetowe są jednak indeksowane. Co istotne? Twórcy stron często celowo usuwają niektóre podstrony z indeksu. Dlaczego? Odpowiedzią są atrybuty Noindex Nofollow.

Strony często usuwane z indeksu to:

  • podstrony z wynikami wyszukiwania
  • podstrony z wynikami sortowania produktów
  • podstrony z wynikami filtrowania produktów
  • podstrony powstałe w wyniku personalizacji produktu
  • podstrony bez unikalnych treści
  • podstrony logowania, rejestracji, regulaminu czy koszyka

Ważne! W celu zablokowania dostępu robota Google do konkretnej podstrony, używa się atrybutów Noindex Nofollow, umieszczając je w kodzie strony.

Atrybuty Noindex Nofollow – co to jest?

Atrybut Nofollow jest instrukcją dla robotów wyszukiwarek, takich jak Google, aby nie śledziły odnośnika i nie przekazywały mocy strony docelowej. Atrybut ten może występować w kodzie HTML, nagłówku HTTP lub bezpośrednio w linku.

  • znakowanie atrybutu Noindex w HTML wygląda tak:

html

<meta name=”robots” content=”Noindex”>

  • zaś znakowanie atrybutu Nofollow w linku wygląda następująco:

html

<a href=”https://www.nazwastrony.pl” rel=”nofollow”>treść linka</a>

Jak atrybuty Noindex Nofollow wpływają na SEO?

Zastosowanie atrybutów Noindex Nofollow ma na celu wyłączenie konkretnych podstron z wyników wyszukiwania lub sprawienie, że będą one ignorowane przez roboty Google. Przemyślane wykorzystanie tych atrybutów jest kluczowe dla efektów pozycjonowania. Np. link do podstrony, która jest nieistotna dla SEO, powinien zostać oznaczony atrybutem Noindex Nofollow.

Co więcej? Odpowiednie zastosowanie atrybutów Noindex Nofollow może również pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie strony. To rozwiązanie, które pomaga uniknąć kar od Google za duplikację treści, czy wyświetlanie zbędnych podstron w wynikach wyszukiwania.

Reasumując, atrybuty te są kluczowym elementem optymalizacji strony pod kątem algorytmów wyszukiwarek. Jeżeli chcesz stworzyć stronę, która będzie doskonale zoptymalizowana pod kątem SEO, warto skorzystać z usług doświadczonej agencji SXO, takiej jak COOLONE. Zapraszamy serdecznie do skorzystania z naszych kompleksowych usług!

 

Darmowa konsultacja