Znacznik title – czym jest, do czego służy i jak wpływa na SEO?

Znacznik title – czym jest, do czego służy i jak wpływa na SEO

Znacznik title – czym jest, do czego służy i jak wpływa na SEO?

Choć często niepozorny, niezauważalny i lekceważony, jednak pojawia się w zakładce okna przeglądarki oraz w wynikach wyszukiwania przeglądarek i stanowi nieocenioną pomoc w procesie pozycjonowania stron internetowych. Tytuł podstrony, bo o nim mowa określa, czego dotyczy dana podstrona i pomaga wyszukiwarce Google ustalić kontekst treści. Odpowiednio wplecione w tytuł strony słowa i frazy kluczowe umożliwiają uzyskanie lepszej widoczności w sieci. Czym dokładnie jest meta title, do czego służy i jak wpływa na SEO? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdziesz w poniższym poradniku. Zapraszamy!

Meta title – co to jest?

Tytuł jest jednym z podstawowych znaczników w HTML, który określa nazwę danej strony internetowej. Umieszczany jest w początkowej części kodu <head>, która zawiera wszystkie najistotniejsze informacje o witrynie m.in. wykorzystywany język, metoda kodowania znaków lub krótki opis meta description. Wyżej wymienione dane nie są widoczne nigdzie na stronie internetowej, w związku z czym często traktowane są jako zbędny dodatek.

Jednak zarówno tytuł strony internetowej, jak i meta description pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Właśnie dlatego warto przemyśleć zawartość obu elementów. Title strony jest elementem, który nie tylko zachęca internautę do kliknięcia w wynik wyszukiwania, ale również wpływa na lepszą widoczność strony.

Jak wygląda znacznik title w HTML?

Znacznik title powinien przekonać potencjalnych Klientów do zapoznania się z treścią Twojej strony internetowej. Co więcej? Powinien być wstępem do zapoznania się z danym serwisem.

<head>
<title>Pozycjonowanie stron internetowych/darmowy audyt SEO www| Coolone</title>
</head>

Optymalny tag title dla strony www – jak go napisać?

Aby opracować optymalny tag title dla swojej witryny, należy przestrzegać kilku ważnych wskazówek:

  • wykorzystaj najważniejszą frazę kluczową – tag title powinien zawierać najistotniejsze słowo kluczowe dla danej podstrony. Bardzo istotne jest, aby wyszukiwarki wiedziały na jakie wyrażenie wyświetlać Twoją stronę
  • użyj maksymalnie 50-60 znaków – wykorzystując maksymalnie 50-60 znaków cały tytuł będzie widoczny w wynikach wyszukiwania. Warto o tym pamiętać, ponieważ dłuższe tagi title zostają ucięte przez wyszukiwarkę, co może mieć negatywny wpływ na ich czytelność
  • nie powtarzaj słów – powtarzanie identycznych słów w tytule strony może nie być efektywne w kontekście SEO oraz zniechęcić użytkowników do kliknięcia w dany wynik wyszukiwania
  • opisz treść witryny – pamiętaj, że tag title powinien odzwierciedlać rzeczywistą zawartość serwisu
  • wykorzystaj markę – tag tile może stanowić świetne miejsce do wykorzystania nazwy marki, co jednocześnie pozwoli zwiększyć jej rozpoznawalność w sieci

Znaczniki meta i ich wpływ na pozycjonowanie

Odpowiednie przygotowanie znaczników meta jest również bardzo ważne pod względem pozycjonowania. Bez właściwego title oraz meta description niezwykle trudno jest liczyć na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Chodzi tutaj przede wszystkim o znacznik title, który jest oceniany przez algorytmy Google jako przydatny lub nieprzydatny, w stosunku do tego czego poszukują internauci. W związku z powyższym, należy zadbać o to, aby odpowiadał rzeczywistej zawartości danej podstrony. W przeciwnym razie roboty mogą uznać że strona internetowa ma niską wartość, a tym samym niechętnie ją prezentować użytkownikom. Poza tym, prawidłowo zoptymalizowane znaczniki meta są odpowiedzią na pytania zadawane przez użytkowników. Zasada jest prosta – im są lepsze i bardziej precyzyjne, tym bardziej algorytmy będą je cenić.

Warto również pamiętać o samych internautach zwłaszcza, że to właśnie ich ma zainteresować dana strona. Tutaj duże znaczenie ma opis. Nieczytelny, źle przygotowany lub zawierający błędy meta description z pewnością nie sprawi, że użytkownicy będą chętnie decydować się na kliknięcie w link. Właśnie dlatego osoby wyszukujące dane frazy i słowa kluczowe powinny być w centrum uwagi podczas przygotowywania treści opisu wyświetlanego poniżej meta title.

Tag title czy meta description – który z nich lepiej wpływa na SEO

Tag title czy meta description – który z nich lepiej wpływa na SEO?

Meta Title, czyli tag tytułowy wywiera znaczący wpływ na SEO. Odpowiada także za wrażenia konsumentów związane z Twoją stroną internetową. Z kolei, jeżeli chodzi o meta description, czyli opis witryny mimo, że również on ma pewne znaczenie w przypadku pozycjonowania, jednak jest ono znacznie mniejsze.

Jak sprawdzić poprawność wdrożenia meta title pod kątem SEO?

Aby móc zweryfikować wdrożenie znacznika title pod kątem SEO, należy wykonać audyt SEO strony www. Dzięki precyzyjnej i szczegółowej analizie dowiesz się, w jakim stopniu serwis został zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek. Poza poprawnością wdrożenia meta title, sprawdzane są także inne elementy takie jak:

  • struktura nagłówków
  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
  • optymalizacja techniczna
  • interaktywność strony
  • responsywność
  • ścieżka zakupowa
  • bezpieczeństwo
  • oraz wiele innych

Znaczniki meta wpływają nie tylko na skuteczność pozycjonowania strony internetowej, ale również jej atrakcyjność w oczach użytkowników. Tag title stanowi czynnik rankingowy, który pod uwagę biorą roboty Google w trakcie filtrowania wyników wyszukiwania. Z kolei meta desrciption jest wyznacznikiem wspomagającym pozycjonowanie. Choć nie ma on bezpośredniego wpływu na ten proces, jednak jeżeli jest dobrze napisany może poprawić jej wyniki, poprzez wzrost współczynnika klikalności.

Darmowa konsultacja