Choć często niepozorny, niezauważalny i lekceważony, jednak pojawia się w zakładce okna przeglądarki oraz w wynikach wyszukiwania przeglądarek i stanowi nieocenioną pomoc w procesie pozycjonowania stron internetowych. Tytuł podstrony, bo o nim mowa określa, czego dotyczy dana podstrona i pomaga wyszukiwarce Google ustalić kontekst treści. Odpowiednio wplecione w tytuł strony słowa i frazy kluczowe umożliwiają uzyskanie lepszej widoczności w sieci. Czym dokładnie jest meta title, do czego służy i jak wpływa na SEO? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdziesz w poniższym poradniku. Zapraszamy!
Tytuł jest jednym z podstawowych znaczników w HTML, który określa nazwę danej strony internetowej. Umieszczany jest w początkowej części kodu <head>, która zawiera wszystkie najistotniejsze informacje o witrynie m.in. wykorzystywany język, metoda kodowania znaków lub krótki opis meta description. Wyżej wymienione dane nie są widoczne nigdzie na stronie internetowej, w związku z czym często traktowane są jako zbędny dodatek.
Jednak zarówno tytuł strony internetowej, jak i meta description pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Właśnie dlatego warto przemyśleć zawartość obu elementów. Title strony jest elementem, który nie tylko zachęca internautę do kliknięcia w wynik wyszukiwania, ale również wpływa na lepszą widoczność strony.
Znacznik title powinien przekonać potencjalnych Klientów do zapoznania się z treścią Twojej strony internetowej. Co więcej? Powinien być wstępem do zapoznania się z danym serwisem.
<head>
<title>Pozycjonowanie stron internetowych/darmowy audyt SEO www| Coolone</title>
</head>
Aby opracować optymalny tag title dla swojej witryny, należy przestrzegać kilku ważnych wskazówek:
Odpowiednie przygotowanie znaczników meta jest również bardzo ważne pod względem pozycjonowania. Bez właściwego title oraz meta description niezwykle trudno jest liczyć na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Chodzi tutaj przede wszystkim o znacznik title, który jest oceniany przez algorytmy Google jako przydatny lub nieprzydatny, w stosunku do tego czego poszukują internauci. W związku z powyższym, należy zadbać o to, aby odpowiadał rzeczywistej zawartości danej podstrony. W przeciwnym razie roboty mogą uznać że strona internetowa ma niską wartość, a tym samym niechętnie ją prezentować użytkownikom. Poza tym, prawidłowo zoptymalizowane znaczniki meta są odpowiedzią na pytania zadawane przez użytkowników. Zasada jest prosta – im są lepsze i bardziej precyzyjne, tym bardziej algorytmy będą je cenić.
Warto również pamiętać o samych internautach zwłaszcza, że to właśnie ich ma zainteresować dana strona. Tutaj duże znaczenie ma opis. Nieczytelny, źle przygotowany lub zawierający błędy meta description z pewnością nie sprawi, że użytkownicy będą chętnie decydować się na kliknięcie w link. Właśnie dlatego osoby wyszukujące dane frazy i słowa kluczowe powinny być w centrum uwagi podczas przygotowywania treści opisu wyświetlanego poniżej meta title.
Meta Title, czyli tag tytułowy wywiera znaczący wpływ na SEO. Odpowiada także za wrażenia konsumentów związane z Twoją stroną internetową. Z kolei, jeżeli chodzi o meta description, czyli opis witryny mimo, że również on ma pewne znaczenie w przypadku pozycjonowania, jednak jest ono znacznie mniejsze.
Aby móc zweryfikować wdrożenie znacznika title pod kątem SEO, należy wykonać audyt SEO strony www. Dzięki precyzyjnej i szczegółowej analizie dowiesz się, w jakim stopniu serwis został zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek. Poza poprawnością wdrożenia meta title, sprawdzane są także inne elementy takie jak:
Znaczniki meta wpływają nie tylko na skuteczność pozycjonowania strony internetowej, ale również jej atrakcyjność w oczach użytkowników. Tag title stanowi czynnik rankingowy, który pod uwagę biorą roboty Google w trakcie filtrowania wyników wyszukiwania. Z kolei meta desrciption jest wyznacznikiem wspomagającym pozycjonowanie. Choć nie ma on bezpośredniego wpływu na ten proces, jednak jeżeli jest dobrze napisany może poprawić jej wyniki, poprzez wzrost współczynnika klikalności.