Wykorzystanie torowania w strategiach marketingowych

Priming

Wykorzystanie torowania w strategiach marketingowych

Dane generowane przez użytkowników online stanowią bezcenny zasób dla specjalistów od marketingu, a ich wykorzystanie jest w ciągłym procesie ewolucji. Obecnie kluczową rolę dla firm chcących zwiększyć swoją widoczność online odgrywa torowanie, znane też jako priming. W dalszej części tekstu dowiesz się, czym jest torowanie i dlaczego jest to narzędzie skuteczne.

Definicja primingu

Priming to proces polegający na zwiększaniu prawdopodobieństwa aktywacji określonej kategorii poznawczej w procesach percepcyjnych i myślowych. Mówiąc prościej, oznacza to, że przekazy marketingowe trafiają do osób o określonych postawach konsumenckich. Dzięki zaawansowanym technikom targetowania i prognozowania kolejnych działań internautów, torowanie umożliwia dotarcie do użytkowników o wysokim potencjale nabywczym. Przyszłość reklamy polega na przewidywaniu intencji użytkowników.

Chociaż niedawno torowanie nie było powszechnie wykorzystywane w działaniach marketingowych, głównie z powodu dominacji retargetingu, sytuacja ta zmieniła się wraz z rozwojem sztucznej inteligencji i narzędzi analitycznych. Obecnie agencje marketingowe często wykorzystują torowanie, aby zwiększyć skuteczność dotarcia do konsumentów.

Dlaczego torowanie jest skuteczne w marketingu?

Choć torowanie jest stosunkowo nowym zjawiskiem w marketingu, najlepsze agencje marketingowe w Polsce, takie jak COOLONE zdobyły już w tym zakresie spore doświadczenie.

Co istotne? Priming okazuje się skuteczny w marketingu, ponieważ opiera się na inteligentnym przewidywaniu działań konsumentów, zwiększając tym samym prawdopodobieństwo konwersji. Można to osiągnąć poprzez:

  • Wykorzystanie kolorów do pobudzania wyobraźni
  • Nawiązywanie do marki
  • Zadawanie bezpośrednich pytań
  • Tworzenie chwytliwych haseł

Przykładowo, kolor fioletowy kojarzy się z oryginalnością, a czerwony z energią i siłą. McDonald’s zachęca swoich Klientów do poszukiwania „złotych łuków”, a Nike jest znane z hasła „Just Do It”.

Korzyści z wykorzystania torowania w marketingu

Decydując się na współpracę z doświadczoną agencją marketingową COOLONE, która specjalizuje się w torowaniu, możesz spodziewać się następujących korzyści:

  • Dotarcie do użytkowników na wczesnym etapie lejka sprzedażowego
  • Wyższy współczynnik konwersji
  • Publikowanie komunikatów dostosowanych do potrzeb użytkowników
  • Unikanie nachalnych reklam

Torowanie stanowi więc doskonałą metodę dotarcia do potencjalnych Klientów. Jednakże, aby było skuteczne, należy powierzyć jego realizację doświadczonym specjalistom z branży marketingowej. Pamiętaj, że tego rodzaju kampanie muszą być przeprowadzane w odpowiedni sposób. Skontaktuj się z naszą agencją marketingową, aby dowiedzieć się więcej na temat torowania. Zapraszamy serdecznie!

Darmowa konsultacja