Wszystko o CRM

Wszystko o CRM

Wszystko o CRM

Innowacyjne firmy powinny wyróżniać się przede wszystkim dużą elastycznością, jeśli chodzi o stosowane rozwiązania. Właśnie jednym z takich udogodnień jest System Customer Relationship Management. Dlaczego? Otóż, oferuje on bardzo wiele możliwości, dzięki którym możliwa jest automatyzacja pracy w firmie bądź prowadzonym projekcie. Mimo, iż są do dosyć nowe systemy na naszym rynku, jednak z roku na rok cieszą się coraz większym zainteresowaniem i coraz chętniej są wdrażane.

Czym jest CRM?

Rozwiązania CRM cieszą się coraz większą popularnością nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie. To główny powód, przez który dużą uwagę zwraca się na maksymalne skrócenie całego procesu obsługi Klienta. W biznesie, który prowadzony jest kilka lat wdraża się konkretny schemat działania. Po upływie określonego czasu staje się on regularną procedurą. Jednak, zebranie w jednym miejscu skutecznych i sprawdzonych działań wiąże się nie tylko z poświęceniem i zaangażowaniem, ale także zastosowaniem nowych metod działania. Właśnie w tym celu stworzony został system CRM! To świetne rozwiązanie, dzięki któremu wyniki Twojej firmy będą nastawione na osiągnięcie jak najlepszych efektów, a jednocześnie zoptymalizowane.

 System CRM – zastosowanie

Należy zaznaczyć, iż system CRM to nie tylko zoptymalizowanie sprzedaży, ale również wszystkich innych sfer biznesu internetowego. Gdy prowadzisz firmę, z pewnością bazujesz na kontaktach z pracownikami oraz Klientami zewnętrznymi. Połączenie tych obszarów w jedno sprawi, że Twoja firma będzie świetnie prosperować, a co za tym idzie przynosić duże zyski! Zastanawiasz się, co zyskasz dzięki CRM? Dzięki takiemu rozwiązaniu usprawnione zostaną działania marketingowe, obsługa Klienta a także zarządzanie zasobami w firmie.
Co więcej? Automatyzacja procesów marketingowych pozwala dotrzeć do znacznie szerszej grupy Klientów. To właśnie wyższy wskaźnik konwersji stanowi jeden z najbardziej istotnych celów, jakie związane są ze sprzedażą. Bardzo dobrym przykładem są np. newslettery przeznaczone dla Klientów, którzy interesują się wybraną branżą.
Wykorzystując system CRM można również zoptymalizować inne obszary m.in. gromadzenie danych o Klientach. Pamiętaj, że zakupy dokonywane przez Klientów stanowią zbiór bardzo cennych informacji związanych z ich preferencjami. Stosując CRM wewnątrz e- sklepu możesz uzyskać precyzyjne i szczegółowe raporty na temat interesujących Cię obszarów. Kolejną zaletą systemu jest automatyzacja wszelkich procesów związanych z obsługą Klienta. Szczególnie w dużych sklepach internetowych takie rozwiązanie ułatwia komunikację zarówno pracownikom, jak i Klientom. Należy pamiętać, iż szybkie i skuteczne rozwiązanie sprawy, z którą zwraca się do nas Klient to jeden z głównych warunków pozyskania zadowolonego odbiorcy a tym samym budowania pozytywnego wizerunku firmy!

CRM w branży e- commerce

Dobre relacje z Klientem i pracownikami to klucz do sukcesu w e-commerce. Rozwiązanie, jakim jest system CRM, powinno to znacznie ułatwić, zwłaszcza w przypadku firm, które swoje działanie skupiają na internecie- automatyzacja procesów sprawdzi się doskonale! Jeśli chodzi o postepowania kontrolne, CRM sprawdzi się także jako generator raportów dotyczących sprzedaży, marketingu oraz działań pracowników wewnątrz e- sklepu. To bardzo dobre rozwiązanie, które pozwoli na szczegółowe i precyzyjne opracowanie danych mających wpływ na dalsze funkcjonowanie firmy a także pracowników, którzy biorą udział w danym procesie.

Który system CRM jest najlepszy?

W obecnym czasie wielu nowinek technologicznych, warto zwrócić uwagę na rozwiązania, jakie oferuje nam konkretny CRM. Największą popularnością cieszą się aplikacje dostępne również na urządzeniach mobilnych. Nie ma się co dziwić, bowiem zarówno smartfon jak i tablet to gadżety, które nie zajmują zbyt dużo miejsca, a więc można je bez problemu trzymać blisko siebie. Poręczność tych urządzeń sprawia, że z systemu CRM można korzystać tak naprawdę wszędzie.

Na co zwrócić uwagę wybierając CRM? Przede wszystkim na początku dobrze jest spojrzeć na działania prowadzone we własnej firmie. Idealny system CRM musi posiadać w swoich funkcjach możliwość tworzenia raportów z określonych okresów oraz sprawdzenia aktywności danego pracownika. Czynnikiem, który powinien być decydujący jeśli chodzi o ostateczny wybór systemu, jest częstotliwość aktualizacji aplikacji. Co istotne? Bez możliwości naprawy błędów nie ma sensu przeprowadzania próbnej sytuacji. Zastanawiasz się dlaczego? Bardzo możliwe, iż porzucony system CRM stanowić będzie świetne wejście dla hakerów do wewnątrz Twojej firmy, co jest bardzo niebezpieczne. Dlatego, podczas wyboru aplikacji należy sprawdzić, czy w danym oprogramowaniu dobrze działa wsparcie, ponieważ może się okazać, że będziesz potrzebować porady ze strony „support” .

Reasumując specyfikacja systemu CRM zależy w dużej mierze od twórcy oraz ustalonych przez autora priorytetów podczas tworzenia aplikacji. Mimo tego, ostateczna decyzja o wyborze CRM należy do nas! Poszukując tego typu rozwiązań w sieci, z pewnością znajdziesz mnóstwo opcji, które będziesz mógł wykorzystać w swoim biznesie online.

Darmowa konsultacja