Zarządzanie kilkoma stronami internetowymi w jednej branży często budzi wątpliwości co do skuteczności takiej strategii SEO. Opinie są podzielone, jednak ekspert z Google, Gary Illyes, postanowił odpowiedzieć na te pytania.
John Mueller z Google podkreślił, że prowadzenie wielu stron internetowych może być trudne do opanowania w praktyce. Zarządzający takimi projektami niejednokrotnie nie są w stanie zapewnić każdej z witryn odpowiedniego poziomu uwagi i jakości, co jest niezbędne do osiągnięcia dobrych wyników w wyszukiwarkach.
Jeśli prowadzisz dwie strony dotyczące tej samej tematyki, możesz być skłonny do rozdzielenia contentu na bardziej szczegółowe subtematy, aby zbudować autorytet w tych dziedzinach. Choć to podejście wydaje się sensowne, w praktyce często kończy się posiadaniem kilku słabiej ocenianych stron, zamiast jednej silnej. Warto zaznaczyć, że taka fragmentacja nie sprzyja zdobywaniu lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Bill Hartzer, specjalista SEO z Hartzer Consulting, również podkreśla, że tworzenie dodatkowych stron na ten sam temat w nadziei na zwiększenie zysków czy ruchu jest nieefektywne. W zamian tego rekomenduje skupienie wszystkich zasobów na jednej, dobrze zarządzanej stronie, aby maksymalizować wyniki SEO.
Chociaż zarządzanie wieloma witrynami na różne tematy może być korzystne, kluczowym elementem jest jakość wykonania i zarządzania każdą z nich. Problemy pojawiają się, gdy strony działają w tej samej branży lub gdy ich liczba przekracza możliwości ich skutecznego zarządzania. Optymalizacja SEO wymaga zatem skupienia na jednej, silnie autorytatywnej stronie, która przyciągnie zarówno użytkowników, jak i uznanie algorytmów wyszukiwarek.