Wpływ wielu stron internetowych na pozycjonowanie SEO – co mówi Google?

Wpływ wielu stron www na SEO

Wpływ wielu stron internetowych na pozycjonowanie SEO – co mówi Google?

Zarządzanie kilkoma stronami internetowymi w jednej branży często budzi wątpliwości co do skuteczności takiej strategii SEO. Opinie są podzielone, jednak ekspert z Google, Gary Illyes, postanowił odpowiedzieć na te pytania.

Rozproszenie uwagi może szkodzić Twojemu SEO

John Mueller z Google podkreślił, że prowadzenie wielu stron internetowych może być trudne do opanowania w praktyce. Zarządzający takimi projektami niejednokrotnie nie są w stanie zapewnić każdej z witryn odpowiedniego poziomu uwagi i jakości, co jest niezbędne do osiągnięcia dobrych wyników w wyszukiwarkach.

Dlaczego dzielenie tematyki może być ryzykowne?

Jeśli prowadzisz dwie strony dotyczące tej samej tematyki, możesz być skłonny do rozdzielenia contentu na bardziej szczegółowe subtematy, aby zbudować autorytet w tych dziedzinach. Choć to podejście wydaje się sensowne, w praktyce często kończy się posiadaniem kilku słabiej ocenianych stron, zamiast jednej silnej. Warto zaznaczyć, że taka fragmentacja nie sprzyja zdobywaniu lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Podejście eksperckie – konsolidacja zamiast multiplikacji

Bill Hartzer, specjalista SEO z Hartzer Consulting, również podkreśla, że tworzenie dodatkowych stron na ten sam temat w nadziei na zwiększenie zysków czy ruchu jest nieefektywne. W zamian tego rekomenduje skupienie wszystkich zasobów na jednej, dobrze zarządzanej stronie, aby maksymalizować wyniki SEO.

Kiedy wiele stron działa na korzyść SEO?

Chociaż zarządzanie wieloma witrynami na różne tematy może być korzystne, kluczowym elementem jest jakość wykonania i zarządzania każdą z nich. Problemy pojawiają się, gdy strony działają w tej samej branży lub gdy ich liczba przekracza możliwości ich skutecznego zarządzania. Optymalizacja SEO wymaga zatem skupienia na jednej, silnie autorytatywnej stronie, która przyciągnie zarówno użytkowników, jak i uznanie algorytmów wyszukiwarek.

 

Darmowa konsultacja