UX witryny a zachowania użytkowników

UX witryny a zachowania użytkowników

UX witryny a zachowania użytkowników

Nawet bardzo mała zmiana w UX strony internetowej może wywrzeć znaczący wpływ na konwersję. Jeżeli Twoja strona internetowa ładuje się zbyt wolno i nie jest odpowiednio dostosowana do potrzeb internautów, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że będą oni szukać rozwiązań u konkurencji.

Testy A/B stron www

Testy A/B stanowią skuteczną metodę na poznanie potrzeb internautów oraz wprowadzenie zmian w UX strony, których celem jest zwiększenie zaangażowania oraz konwersji. Aby móc poprawić UX oraz zwiększyć konwersję, zaleca się wykonanie testów różnych elementów witryny, monitorowanie zachowań użytkowników w sieci, upraszczanie procesów, które prowadzą do konwersji, a także wdrażanie atrakcyjnych rozwiązań pod względem UX/UI. Należy pamiętać, iż to właśnie połączenie działań SEO z UX pozwala pozyskać ruch organiczny oraz skutecznie przeprowadzić konwersję.

Wygoda użytkowania UX

Użytkownicy bardzo cenią sobie wygodę oraz personalizację, poprzez co automatyzacja oraz CRM są istotnymi narzędziami w marketingu internetowym. Co więcej? Zdecydowana większość użytkowników dokonuje researchu przed wyborem konkretnego produktu bądź usługi. Właśnie dlatego tak bardzo ważne jest dostarczanie interesujących i wartościowych informacji na temat oferty. Aby znacząco zwiększyć zaangażowanie internautów konieczne jest dostarczanie odpowiedzi na zadawane przez nich pytania, podkreślanie ważnych informacji oraz zachęcanie do pozostawienia oceny bądź opinii. Analizowanie zachowań użytkowników ma bardzo duże znaczenie, ponieważ dzięki niemu można monitorować prawdziwy bounce rate i scroll depth.

Monitoring UX

Istotne znaczenie ma również monitorowanie ruchu na witrynie, bowiem pozwala zrozumieć skąd pochodzą internauci oraz jakie strony internetowe odwiedzają najczęściej. Dedykowane narzędzia takie jak Google Analytics Umożliwiają śledzenie ruchu organicznego, ruchu pochodzącego z wyszukiwarek, a także ruchu z social mediów. To świetne rozwiązanie, dzięki któremu można znacznie lepiej poznać odbiorców oraz dostosować odpowiednią strategię marketingową do ich indywidualnych potrzeb.

Nie należy również zapominać o personalizacji treści na stronie www. Realizując projekt wizualny, agencja marketingowa powinna w sposób spójny przygotować makietę UX/UI. Zastosowanie narzędzi takich jak cookies i remarketing pozwala dostosować content do własnych, indywidualnych preferencji użytkowników. Poprzez takie działanie można zwiększyć zaangażowanie internautów oraz zwiększyć szansę na dokonanie przez nich zakupu określonego produktu bądź usługi.

Monitoring UX

Optymalizacja interfejsu

Oprócz wyżej wymienionych kwestii ważne jest również dbanie o pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google. Profesjonalna optymalizacja treści pod kątem SEO oraz skuteczne pozycjonowanie pozwalają na wzrost widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania, co z kolei przekłada się na większą liczbę odwiedzin oraz większe zaangażowanie internautów.
Reasumując, personalizacja, analizowanie zachowań użytkowników oraz automatyzacja to jedne z najważniejszych narzędzi, jeśli chodzi o marketing internetowy. Dostarczanie wartościowych i merytorycznych treści oraz monitoring ruchu na stronie pozwala lepiej poznać odbiorców oraz dostosować właściwą strategię marketingową do ich potrzeb. Z kolei, optymalizacja SEO oraz pozycjonowanie sprawiają, że wzrasta widoczność witryny w sieci, co przekłada się na większą liczbę odwiedzających oraz zwiększa szansę na dokonanie przez nich zakupu.

Darmowa konsultacja