Strategia pozycjonowania w YANDEX – czy jest to inwestycja warta uwagi?

Narzędzia do pracy podczas pozycjonowania

Strategia pozycjonowania w YANDEX – czy jest to inwestycja warta uwagi?

YANDEX ma 0.82% udziału w globalnym rynku wyszukiwarek, co plasuje go powyżej DuckDuckGo (0.61%) i Baidu (0.58%). Z kolei Google niezmiennie króluje z wynikiem 92.37%, a Bing zajmuje drugie miejsce z udziałem 3.57% (dane: gs.statcounter.com).

W tym kontekście można zapytać – dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie w YANDEX? Odpowiedź jest prosta – to świetne rozwiązanie, jeśli Twoja firma koncentruje swoje działania na rynku rosyjskim. YANDEX jest w Rosji niesamowicie popularny, więc jest nieodzownym narzędziem w przypadku skierowania oferty do rosyjskich Klientów. Pamiętaj, jednak, że aby optymalnie zwiększyć zyski, działania SEO powinny być realizowane równolegle dla Google i YANDEX.

SEO w YANDEX – jakie działania możemy podjąć samodzielnie?

Choć pewne elementy SEO można realizować samodzielnie, w pewnym momencie prawdopodobnie będziesz musiał skorzystać z usług specjalistycznych agencji marketingowych, takich jak COOLONE. W oparciu o aktualne zasady algorytmu Google, które są równie ważne dla YANDEX, powinieneś skupić się przede wszystkim na tworzeniu wysokiej jakości treści skierowanych do potencjalnych klientów.

Jeżeli masz możliwość, możesz również optymalizować swoją stronę pod kątem technicznym, jak i zdobywać wartościowe linki zewnętrzne, które zwiększą autorytet Twojej domeny. Poniżej przedstawiamy trzy etapy, które mogą przyczynić się do osiągnięcia wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania YANDEX:

Tworzenie treści dla YANDEX – jako właściciel sklepu internetowego lub usługowego, powinieneś zacząć od stworzenia wysokiej jakości treści:

  • na główne podstrony
  • do opisów kategorii i produktów
  • na bloga

Pamiętaj o specyfice Twojej grupy docelowej. Jeśli zależy Ci na pozycjonowaniu w YANDEX, prawdopodobnie Twoi „idealni” Klienci są w Rosji. Aby skutecznie do nich dotrzeć, powinieneś skupić się na wartościowych słowach kluczowych. W tym celu możesz skorzystać z narzędzi analitycznych SEO, takich jak:

  • Senuto
  • Ahrefs
  • KWFinder
  • Google Ads Keyword Planner
  • Keywordtool.io

Na samym początku skup się na ogólnych frazach składających się z jednego lub dwóch słów (np. „męskie koszulki”). Aby przyciągnąć stałych i zaangażowanych Klientów, warto również uwzględnić długie frazy kluczowe (np. „czarne męskie koszulki Tommy Hilfiger”). Co ciekawe, według statystyk wordstream.com, ponad 50% wyszukiwań opiera się na co najmniej czterech frazach.

SEO techniczne w YANDEX – aby osiągnąć wysoką pozycję w YANDEX, musisz szczegółowo zadbać o każdy element SEO, w tym o optymalizację techniczną. Zwróć uwagę na:

  • wdrożenie szyfrowania HTTPS (wtyczka SSL chroniąca dane użytkowników)
  • dostosowanie strony do urządzeń mobilnych (ponad 40% transakcji online odbywa się na urządzeniach mobilnych, według thinkwithgoogle.com)
  • wdrożenie przekierowań (aby zminimalizować ilość niedziałających stron, co przekłada się na zmniejszenie bounce rate)
  • optymalizację struktury linków na stronie (zgodnie z zasadą user-friendly URL-s)
  • optymalizację miar Core Web Vitals (szczególnie wskaźniki LCP, FID oraz CLS, które wpływają na interaktywność strony)

Budowanie linków w YANDEX – budowanie linków to długotrwałe działania SEO prowadzone poza Twoją stroną.

Najpopularniejszą metodą zdobywania wartościowych linków zewnętrznych jest stworzenie artykułu sponsorowanego z linkiem dofollow (czyli takim, który ma wartość SEO) i umieszczenie go na tematycznym portalu branżowym.

Weryfikacja skuteczności SEO w YANDEX

Aby ocenić skuteczność działań SEO, możesz skorzystać z narzędzia Senuto (funkcja „Monitoring Pozycji”). Ponadto, warto skonfigurować zakładkę „Zdarzenia” i „Cele” w Google Analytics 4, aby sprawdzić liczbę konwersji w danym okresie.

Jeżeli wyniki nie są zadowalające, rozważ wykonanie bezpłatnego audytu SEO. Dzięki temu dowiesz się więcej o wielu aspektach związanych z SXO Twojej strony, takich jak:

  • struktura adresów URL
  • optymalizacja grafik
  • szybkość strony
  • interaktywność serwisu
  • struktura nagłówków
  • jakość treści
  • poziom optymalizacji technicznej
  • i wiele więcej

W razie jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości – zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem COOLONE. Pamiętaj, że zawsze jesteśmy do Twojej dyspozycji i chętnie służymy pomocą. Zapraszamy!

 

Darmowa konsultacja