YANDEX ma 0.82% udziału w globalnym rynku wyszukiwarek, co plasuje go powyżej DuckDuckGo (0.61%) i Baidu (0.58%). Z kolei Google niezmiennie króluje z wynikiem 92.37%, a Bing zajmuje drugie miejsce z udziałem 3.57% (dane: gs.statcounter.com).
W tym kontekście można zapytać – dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie w YANDEX? Odpowiedź jest prosta – to świetne rozwiązanie, jeśli Twoja firma koncentruje swoje działania na rynku rosyjskim. YANDEX jest w Rosji niesamowicie popularny, więc jest nieodzownym narzędziem w przypadku skierowania oferty do rosyjskich Klientów. Pamiętaj, jednak, że aby optymalnie zwiększyć zyski, działania SEO powinny być realizowane równolegle dla Google i YANDEX.
Choć pewne elementy SEO można realizować samodzielnie, w pewnym momencie prawdopodobnie będziesz musiał skorzystać z usług specjalistycznych agencji marketingowych, takich jak COOLONE. W oparciu o aktualne zasady algorytmu Google, które są równie ważne dla YANDEX, powinieneś skupić się przede wszystkim na tworzeniu wysokiej jakości treści skierowanych do potencjalnych klientów.
Jeżeli masz możliwość, możesz również optymalizować swoją stronę pod kątem technicznym, jak i zdobywać wartościowe linki zewnętrzne, które zwiększą autorytet Twojej domeny. Poniżej przedstawiamy trzy etapy, które mogą przyczynić się do osiągnięcia wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania YANDEX:
Pamiętaj o specyfice Twojej grupy docelowej. Jeśli zależy Ci na pozycjonowaniu w YANDEX, prawdopodobnie Twoi „idealni” Klienci są w Rosji. Aby skutecznie do nich dotrzeć, powinieneś skupić się na wartościowych słowach kluczowych. W tym celu możesz skorzystać z narzędzi analitycznych SEO, takich jak:
Na samym początku skup się na ogólnych frazach składających się z jednego lub dwóch słów (np. „męskie koszulki”). Aby przyciągnąć stałych i zaangażowanych Klientów, warto również uwzględnić długie frazy kluczowe (np. „czarne męskie koszulki Tommy Hilfiger”). Co ciekawe, według statystyk wordstream.com, ponad 50% wyszukiwań opiera się na co najmniej czterech frazach.
Najpopularniejszą metodą zdobywania wartościowych linków zewnętrznych jest stworzenie artykułu sponsorowanego z linkiem dofollow (czyli takim, który ma wartość SEO) i umieszczenie go na tematycznym portalu branżowym.
Aby ocenić skuteczność działań SEO, możesz skorzystać z narzędzia Senuto (funkcja „Monitoring Pozycji”). Ponadto, warto skonfigurować zakładkę „Zdarzenia” i „Cele” w Google Analytics 4, aby sprawdzić liczbę konwersji w danym okresie.
Jeżeli wyniki nie są zadowalające, rozważ wykonanie bezpłatnego audytu SEO. Dzięki temu dowiesz się więcej o wielu aspektach związanych z SXO Twojej strony, takich jak:
W razie jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości – zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem COOLONE. Pamiętaj, że zawsze jesteśmy do Twojej dyspozycji i chętnie służymy pomocą. Zapraszamy!