Sprzedaż w sklepie online – co i jak sprzedawać przez internet?

Sprzedaż w sklepie online – co i jak sprzedawać przez internet?

Czy wiesz, że według przeprowadzonych badań aż 80% wszystkich kupujących dokonuje transakcji internetowej przynajmniej raz w miesiącu? Oznacza to, że własna firma online jest szansą na dostęp do bazy Klientów, która przekracza 2 miliardy użytkowników. W dzisiejszym artykule podpowiemy, czym warto handlować w internecie oraz jak to robić, aby wykorzystać pełen potencjał e-commerce.

Pomysł na skuteczny sklep internetowy

Rynek e-commerce jest głównym źródłem wielu możliwości oraz zysków. Należy jednak pamiętać, iż sprzedaż produktów w sieci wymaga także rzetelnego planowania przyszłych działań oraz tworzenia wydajnej strategii. Aby zapewnić popularność produktów i usług, konkurencyjne ceny, a w rezultacie wzrost sprzedaży niezbędna jest szczegółowa analiza aktualnej sytuacji oraz wdrożenie właściwych kroków:

Wybór sklepu internetowego

To podstawowy czynnik, który jest warunkiem sukcesu lub niepowodzenia. Co istotne? Atrakcyjny sklep online powinien wyróżniać się mnogością określonych funkcji i atrybutów. Ponadto, sklep internetowy musi charakteryzować się intuicyjnością obsługi tak, aby jak najbardziej ułatwić dokonywanie transakcji. Sprzedaż internetowa oznacza także dostosowanie się do mobilnych urządzeń. Warto przy tym zaznaczyć, iż ponad 70% transakcji internetowych odbywa się właśnie poprzez tablety bądź telefony komórkowe

Grupa docelowa

Określenie własnej grupy docelowej jest świetną taktyką na wzrost sprzedaży. W takiej sytuacji produkty i usługi trafiają do zainteresowanych konsumentów. Identyfikacja konkretnych odbiorców znacznie zwiększa szansę sprzedaży przez internet oraz pozwala dopasować ofertę do nabywcy. Co więcej? Efektywny sklep online adaptuje się do oczekiwań i wymagań swoich Klientów, co przekłada się na budowanie lojalności oraz wierności marce

Idealne produkty

Następnym etapem jest dobór odpowiedniego towaru. To szczególnie istotna część zwłaszcza, że wybór może przysporzyć sporych wątpliwości. Najlepszym rozwiązaniem jest nawiązanie do wcześniejszego punktu. Asortyment sklepu może być dopasowany do wcześniej określonej grupy docelowej, dzięki czemu idealnie wpisze się w zapotrzebowanie. Inna propozycja jest przeznaczona własnym zainteresowaniom. Również indywidualna pasja i hobby jest świetnym sposobem na prowadzenie własnego biznesu online. Ostatnia propozycja zwraca uwagę na panujące trendy oraz przewidywania. Szybka reakcja na popyt rynku stanowi strategię, która może przynieść wymierne korzyści finansowe

Sklep dropshipping

Nawiązanie partnerstwa jest niezwykle pomocne, szczególnie dla osób, które rozpoczynają dopiero swoją przygodę z e-commerce. Hurtownie dropshipping oferują specjalne zintegrowane systemy, które łączą się ze sklepem online. Na czym to polega? Jest to forma kooperacji, która przenosi odpowiedzialność za logistykę na hurtownię, co w konsekwencji pozwala zmniejszyć koszty pakowania oraz wynajmu powierzchni magazynowej. Jeżeli chodzi o wysyłkę zamówienia, odbywa się ona wprost od partnera biznesowego, dzięki czemu właściciel sklepu może skupić się na promocji własnego biznesu.

Jakie produkty warto sprzedawać w internecie?

Jeżeli chodzi o sprzedaż internetową, dystrybuować można praktycznie wszystko. To jeden z głównych powodów, dla którego rynek e-commerce cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Mimo tego istnieją pewne kategorie produktów, którymi szczególnie warto się zainteresować, prowadząc sprzedaż przez internet. To artykuły, które należą do kategorii takich jak:

  • dom i ogród m.in. drobiazgi, ozdoby do domu
  • motoryzacja m.in. opony, części karoserii, pokrowce do samochodów
  • dziecko m.in. zabawki, gry, smoczki, gryzaki, odzież niemowlęca
  • komputery m.in. komputery stacjonarne, laptopy, myszki
  • telefony i akcesoria m.in. telefony komórkowe, karty pamięci, ładowarki, etui, zestawy słuchawkowe

Sklep internetowy – którą platformę wybrać

Sklep internetowy – którą platformę wybrać?

Założenie i prowadzenie własnego sklepu internetowego to nie tylko kwestia asortymentu. Jeżeli chcesz prowadzić własny biznes przez internet na początku musisz zadbać o to, aby Klienci mogli dokonywać transakcji i zakupów w Twoim sklepie. Dzisiaj jedną z najpopularniejszych platform e-commerce jest WooCommerce (wtyczka do WordPress). Właściciele sklepów internetowych chętnie korzystają również z PrestaShop oraz Shoper.

Zanim zdecydujesz się na wybór konkretnej platformy, zastanów się jak duży sklep internetowy będziesz prowadzić. Ponadto, warto również przemyśleć kwestie związane z SEO oraz indywidualne potrzeby biznesowe. Zastanów się, czy działalność gospodarczą chcesz prowadzić sam, czy planujesz zatrudnić dodatkowo web developera.

Sprzedaż w sieci – czy musze posiadać kasę fiskalną?

Rozporządzenie Ministra Finansów dotyczące zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji, przy zastosowaniu kas rejestrujących nie zmieniło limitu obrotów, które powodują konieczność posiadania kasy fiskalnej. Jednakże posiadanie kasy fiskalnej nie jest koniecznością, jeżeli w poprzednim roku obrotowym lub bieżącym roku podatkowym kwota obrotu z tytułu sprzedaży nie przekroczyła 20 000 zł. Warto przy tym zaznaczyć, iż obrót jest rozumiany jako kwota należna z tytułu sprzedaży pomniejszona o kwotę należnego podatku. Branże, które nie mogą skorzystać ze zwolnienia z posiadania kasy przy sprzedaży internetowej to:

  • perfumerie
  • sprzedawcy sprzętu fotograficznego – z wyłączeniem części oraz akcesoriów do sprzętu
  • sprzedawcy części i akcesoriów do pojazdów silnikowych – oprócz motocykli
  • oraz sprzedawcy zapisanych i niezapisanych nośników danych cyfrowych i analogowych

O co należy zadbać prowadząc sklep internetowy?

Prowadząc własny sklep internetowy, a tym samym sprzedaż online rekomendowanym rozwiązaniem jest prowadzenie bloga. Tym sposobem możesz nawiązać relacje z potencjalnymi Klientami a także promować swoją ofertę w treści. Dodatkowo prowadzenie bloga firmowego ma również ogromne znaczenie dla Twojej strategii contentowej oraz SEO. Zalecanym rozwiązaniem jest powierzenie działań z zakresu pozycjonowania oraz prowadzenia bloga doświadczonym ekspertom sprawdzonej agencji SXO – takiej jak COOLONE. Skorzystanie z usług profesjonalistów to pewność i gwarancja, że Twój sklep internetowy pojawi się na najwyższych pozycjach w rankingu Google. To z kolei przełoży się na wzrost ruchu na stronie oraz wzrost liczby kupujących. Rezultatem tego będzie skuteczna sprzedaż produktów w wyszukiwarce Google.
Co więcej? Należy również pamiętać, że do grupy docelowej można docierać różnymi kanałami sprzedaży. W związku z tym, prowadzone działania marketingowe powinny być zróżnicowane a możliwości sprzedaży dostosowane do indywidualnych osób.

Legalny e-commerce – regulamin i reklamacje

Jeżeli prowadzisz własny sklep online bądź jakikolwiek inny biznes internetowy pamiętaj, aby poinformować swoich odbiorców o przetwarzaniu danych osobowych. Poza tym, nabywca musi także posiadać dostęp do regulaminu sklepu. To szczególnie istotny aspekt tego typu działalności, o którym nie wolno zapominać. Wszelkie informacje związane z aktualnymi zmianami w prawach konsumenta znajdziesz na stronie UOKiK.

Dlaczego sprzedaż przez internet się opłaca?

Sprzedaż online to forma zarobku, która łączy ogromne oszczędności a także sposobność generowania stałego zysku. Handel internetowy to m.in. brak kosztów magazynowania, utrzymania pracowników oraz mniejsze rachunki za prąd lub inne media. Sklep internetowy wykorzystuje tzw. efekt skali, a wszelkie oferowane produkty są dostępne dla milionów konsumentów nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Dostęp do tak dużej puli potencjalnych odbiorców jest bardzo dużą okazją do zasilenia budżetu. Biznes internetowy likwiduje też wszystkie ograniczenia, które związane są ze stałymi godzinami pracy sklepu oraz dopasowuje się do codziennego trybu życia użytkowników, co także wpływa na wzrost sprzedaży.

Sprzedaż internetową wyróżnia jeszcze jedna, lecz bardzo istotna cecha. O czym mowa? Otóż wszelkie działania są zarejestrowane i zapisane w systemie, co pozwala analizować zaimplementowaną strategię, kontrolować oraz wdrażać zmiany. Systematyczna i regularna poprawa pracy sklepu internetowego znacząco zwiększa jego atrakcyjność oraz przyciąga wielu nowych Klientów i generuje zyski.

Planujesz założyć własny sklep internetowy, lecz nie wiesz od czego zacząć? Zastanawiasz się, którą platformę wybrać? Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami. COOLONE to sprawdzona agencja marketingowa, która specjalizuje się m.in. w projektowaniu nowoczesnych, funkcjonalnych i responsywnych sklepów internetowych. Zapraszamy do współpracy!

Darmowa konsultacja