Różnorodność reklam internetowych – zestawienie

Reklama internetowa

Różnorodność reklam internetowych – zestawienie

Reklama, mimo swej istotnej roli i wpływu na wybory konsumenckie, nie posiada jednoznacznej definicji. Jest to temat złożony, niepodatny na sprowadzenie do prostego wzoru. Rozwój technologiczny przyczynił się do ogromnej ewolucji interakcji między firmami a rynkiem. Przeczytaj poniższy artykuł i poznaj dostępne formy reklamy online. Zapraszamy do lektury!

Klasyfikacja reklamy online: eksplicytna i ukryta

Akcje promocyjne prowadzone przez firmy można zgrupować według ich bezpośredniości. Np. reklama eksplicytna jest od razu rozpoznawana jako taka przez odbiorców. Widzą oni, że mają do czynienia m.in. z linkami sponsorowanymi. Przykładem wykorzystania tej formy reklamy online są wyniki wyszukiwania Google, które pojawiają się na górze listy, powyżej darmowych wyników. Dodatkowo, linki sponsorowane za pośrednictwem Google Ads mogą się pojawić na milionach stron internetowych należących do tego systemu reklamowego. Najczęściej spotykanym modelem rozliczeniowym dla tego rodzaju reklamy online jest CPC (Cost Per Click). Oznacza to, że reklamodawca płaci za każde kliknięcie w link sponsorowany.

Przykładem ukrytej formy reklamy są artykuły sponsorowane. Na pierwszy rzut oka wyglądają one jak standardowe wpisy na blogu, jednak zawierają sugestię, aby skorzystać z oferty, np. sprzedawcy określonych produktów. Artykuły sponsorowane publikowane online często zawierają również linki, które mogą skierować czytelnika na określoną stronę, wpływając na jej pozycję w Internecie. W kontekście działań SEO (ang. Search Engine Optimization) kluczowa jest zarówno jakość, jak i liczba linków prowadzących do strony. Publikowanie tego rodzaju ukrytej reklamy może więc nie tylko zachęcić użytkowników do odwiedzenia strony internetowej, ale także zwiększyć jej widoczność w darmowych wynikach wyszukiwania. Pamiętając o tym rodzaju reklamy, ważne jest, aby artykuł był interesujący i merytoryczny.

Jeżeli zastanawiasz się nad reklamą online w jednej z dwóch powyższych kategorii, rozważ współpracę z renomowaną agencją marketingu internetowego, taką jak COOLONE. Specjaliści mogą zagwarantować Twojej firmie zarówno eksplicytną, jak i ukrytą formę reklamy.

Formy reklamy — cel

Innym podejściem do klasyfikacji reklam jest uwzględnienie ich celu. Mogą one zachęcać do zakupu konkretnego produktu lub usługi, albo do skorzystania z oferty danej firmy. Pierwsza forma reklamy ma charakter stricte sprzedażowy, mając na celu generowanie konwersji.

Z drugiej strony, komunikacja marketingowa, która przedstawia firmę w dobrym świetle, wpływa również na jej wizerunek. W tym przypadku budowana jest również świadomość marki wśród Klientów. Obie formy komunikacji są wzajemnie uzupełniające. Zarówno pierwszy, jak i drugi rodzaj reklamy mogą mieć formę eksplicytną lub ukrytą, w zależności od tego, czy pojawiają się np. w formie artykułów sponsorowanych, czy linków w płatnych wynikach wyszukiwania.

Lokalizacja reklamy online

Lokalizacja reklam w internecie to kolejny sposób na ich klasyfikację. Pamiętaj, że wiadomości firm mogą pojawiać się zarówno w wyszukiwarkach, jak i mediach społecznościowych, aplikacjach mobilnych, czy na stronach internetowych należących do systemu reklamowego. System reklamowy Google Ads, który obejmuje miliony stron internetowych, jest przykładem ostatniego z wymienionych.

Reklama w wyszukiwarce internetowej może dotyczyć zarówno płatnych linków sponsorowanych (SEM), jak i organicznych wyników wyszukiwania (SEO). Warto pamiętać, że wiele firm wybiera różne kanały do dotarcia do Klientów. Wybór odpowiedniego kanału może zależeć od specyfiki danej branży. Dobra agencja marketingu internetowego, taka jak COOLONE potrafi skutecznie dobierać kanały komunikacji dostosowane do Twoich klientów. Zapraszamy do skorzystania z naszych kompleksowych usług!

 

Darmowa konsultacja