Remarketing dynamiczny – co to jest?

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny – co to jest?

Zastosowanie remarketingu w reklamach pozwala ratować problem, jaki związany jest z porzuconymi koszykami w sklepach internetowych. Oprócz standardowego remarketingu, Google Ads oferuje również bardziej precyzyjne rozwiązania. Co to jest i jak działa remarketing dynamiczny?

Remarketing dynamiczny – definicja

Remarketing dynamiczny, czyli inaczej reklamy dynamiczne to rozwiązanie marketingu dostępne w Google Ads. Polega na budowaniu potencjalnej i rzeczywistej sprzedaży, poprzez stosowanie przekazu dostosowanego do odbiorców. Tym użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili stronę reklamodawcy wyświetlane są reklamy produktów i usług, które już oglądali. Co istotne? Emisja odpowiednio dobranych reklam ma skłonić internautów do zakończenia rozpoczętego w przeszłości procesu dokonania zakupu produktu bądź usługi.

Remarketing dynamiczny stanowi potężne narzędzie, za pomocą którego można wysyłać Klientom przypomnienie odnośnie dokończenia zakupów na Facebooku.

Jak uruchomić remarketing dynamiczny?

W celu uruchomienia remarketingu dynamicznego należy:

  • zintegrować swoją stronę z Facebook Pixel
  • stworzyć listy remarketingowe zawierające produkty, które użytkownicy oglądali na Twojej witrynie
  • uruchomić dynamiczne reklamy produktowe wyświetlane internautom, w oparciu o ich wcześniejsze interakcje z Twoją stroną
  • określić i ustawić budżet oraz targetowanie dla swoich reklam
  • kontrolować wyniki oraz dostosowywać reklamy według własnych założeń projektowych

Ważne! Pamiętaj, że remarketing dynamiczny wymaga nie tylko zrozumienia narzędzi oraz metod reklamowych, ale również zaawansowanej wiedzy i doświadczenia z zakresu marketingu i analityki. W związku z powyższym, może być konieczne skorzystanie z usług specjalistów takich jak COOLONE, aby móc uzyskać zadowalające wyniki.

Moja pierwsza kampania remarketingowa na FB – na co zwrócić uwagę?

Budując swoją pierwszą kampanię remarketingową na Facebooku pamiętaj, aby skupić się na najważniejszym celu. Rekomendowane jest skoncentrowanie się na ponownym przyciągnięciu Klientów, którzy w przeszłości porzucili koszyk. Ponadto, warto również utworzyć osobną kampanię dedykowaną dla osób, które oglądały dany produkt, lecz nie dodały go do koszyka. Co więcej? Nie należy zapominać także o weryfikacji najistotniejszych elementów reklamy remarketingowej, czyli dynamicznej. Mowa tutaj przede wszystkim o liczbie wyświetleń reklamy oraz podejmowanych działaniach.

Zaleca się też analizowanie współczynnika klikalności (CTR). Jest to kluczowe, bowiem reklama wraz z upływem czasu może zacząć nudzić użytkowników. Dlatego jeżeli zauważysz, że współczynnik klikalności spada, powinieneś zareagować oraz wdrożyć zmiany w swojej kampanii reklamowej.

Dynamiczny remarketing – zalety

Dynamiczny remarketing – zalety

Pośród najważniejszych zalet, jakie wynikają z remarketingu dynamicznego można wymienić m.in.:

  • wysoką skuteczność – dynamiczne reklamy są skuteczne przede wszystkim ze względu na ich spersonalizowany charakter, co prowadzi nie tylko do wyższej konwersji, ale również znacznie niższego współczynnika odrzuceń (bounce rate)
  • większą efektywność budżetu reklamowego – zarówno wysoka skuteczność, jak i personalizacja reklam pozwala na lepsze wykorzystanie budżetu przeznaczonego na reklamę, co w konsekwencji może przyczynić się do otrzymania wysokiego zwrotu z inwestycji
  • mierzalność efektów – wybierając remarketing dynamiczny pamiętaj, aby skonfigurować Pixel Facebook, który pozwala weryfikować skuteczność reklam

Reasumując, w przypadku remarketingu dynamicznego masz możliwość przypomnienia swojemu Klientowi o tym, że był gotowy dokonać zakupów w Twoim sklepie, jednak coś przeszkodziło mu w podjęciu tej decyzji. Zwracając uwagę na fakt, iż zdecydowana większość użytkowników przed zakupem dokonuje wstępnego researchu, takie przypomnienie ma dużą szansę na szczęśliwy finał. W związku z powyższym można stwierdzić, iż odpowiednie działania remarketingowe bezpośrednio przekładają się na wzrost sprzedaży.

Darmowa konsultacja