Zastosowanie remarketingu w reklamach pozwala ratować problem, jaki związany jest z porzuconymi koszykami w sklepach internetowych. Oprócz standardowego remarketingu, Google Ads oferuje również bardziej precyzyjne rozwiązania. Co to jest i jak działa remarketing dynamiczny?
Remarketing dynamiczny, czyli inaczej reklamy dynamiczne to rozwiązanie marketingu dostępne w Google Ads. Polega na budowaniu potencjalnej i rzeczywistej sprzedaży, poprzez stosowanie przekazu dostosowanego do odbiorców. Tym użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili stronę reklamodawcy wyświetlane są reklamy produktów i usług, które już oglądali. Co istotne? Emisja odpowiednio dobranych reklam ma skłonić internautów do zakończenia rozpoczętego w przeszłości procesu dokonania zakupu produktu bądź usługi.
Remarketing dynamiczny stanowi potężne narzędzie, za pomocą którego można wysyłać Klientom przypomnienie odnośnie dokończenia zakupów na Facebooku.
W celu uruchomienia remarketingu dynamicznego należy:
Ważne! Pamiętaj, że remarketing dynamiczny wymaga nie tylko zrozumienia narzędzi oraz metod reklamowych, ale również zaawansowanej wiedzy i doświadczenia z zakresu marketingu i analityki. W związku z powyższym, może być konieczne skorzystanie z usług specjalistów takich jak COOLONE, aby móc uzyskać zadowalające wyniki.
Budując swoją pierwszą kampanię remarketingową na Facebooku pamiętaj, aby skupić się na najważniejszym celu. Rekomendowane jest skoncentrowanie się na ponownym przyciągnięciu Klientów, którzy w przeszłości porzucili koszyk. Ponadto, warto również utworzyć osobną kampanię dedykowaną dla osób, które oglądały dany produkt, lecz nie dodały go do koszyka. Co więcej? Nie należy zapominać także o weryfikacji najistotniejszych elementów reklamy remarketingowej, czyli dynamicznej. Mowa tutaj przede wszystkim o liczbie wyświetleń reklamy oraz podejmowanych działaniach.
Zaleca się też analizowanie współczynnika klikalności (CTR). Jest to kluczowe, bowiem reklama wraz z upływem czasu może zacząć nudzić użytkowników. Dlatego jeżeli zauważysz, że współczynnik klikalności spada, powinieneś zareagować oraz wdrożyć zmiany w swojej kampanii reklamowej.
Pośród najważniejszych zalet, jakie wynikają z remarketingu dynamicznego można wymienić m.in.:
Reasumując, w przypadku remarketingu dynamicznego masz możliwość przypomnienia swojemu Klientowi o tym, że był gotowy dokonać zakupów w Twoim sklepie, jednak coś przeszkodziło mu w podjęciu tej decyzji. Zwracając uwagę na fakt, iż zdecydowana większość użytkowników przed zakupem dokonuje wstępnego researchu, takie przypomnienie ma dużą szansę na szczęśliwy finał. W związku z powyższym można stwierdzić, iż odpowiednie działania remarketingowe bezpośrednio przekładają się na wzrost sprzedaży.