W obecnych czasach, w dobie szybkiego rozwoju internetu wszyscy walczą o uzyskanie jak najlepszej reklamy w sieci. Nie inaczej jest w branży budowlanej – coraz częściej można zobaczyć usługi z tej kategorii. W poniższym poradniku pokażemy Ci, jakie są skuteczne sposoby reklamowania firmy budowlanej w internecie. Zapraszamy do lektury!
Pierwszym i niepodważalnym krokiem, jeżeli chodzi o strategię reklamową powinno być założenie profesjonalnej strony firmowej. Witryna jako wirtualna wizytówka dociera do znacznie szerszego grona osób, ale to nie wszystko. Jest też fundamentem do tego, aby można było wdrożyć odpowiednią strategię promocji do większości kanałów digital marketingu. Zatem, co powinna zawierać firmowa strona budowlana?
Aby reklama Twojej firmy budowlanej w sieci mogła być skuteczna i przyniosła realny zysk, powinieneś zadbać o jej widoczność oraz o wyróżnienie pośród innych konkurencyjnych przedsiębiorstw. Profesjonalnie i kompleksowo przeprowadzona strategia SEO sprawi, że znajdziesz się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Co więcej? Firmy budowlane, które świadczą usługi lokalnie na określonym terenie powinny zainteresować się pozycjonowaniem lokalnym, a co za tym idzie zwiększeniem widoczności w określonym obszarze geograficznym. To świetne rozwiązanie, dzięki któremu nie tylko zoptymalizujesz koszty, ale skierujesz swój przekaz reklamowy do osób, które są rzeczywiście zainteresowane Twoimi usługami. Decydując się na lokalne SEO, należy zadbać przede wszystkim o:
Podstawą lokalnego pozycjonowania jest wizytówka w Google Moja Firma. To właśnie dzięki niej Twoja witryna będzie mogła wyświetlać się w wynikach wyszukiwania Google Maps, wraz z ze wszystkimi najważniejszymi danymi, czyli adresem, godzinami otwarcia oraz innymi informacjami, które są istotne dla Klientów. Ponadto, Klienci będą mieli również możliwość wyznaczania trasy dojazdu do Twojej firmy.
Kolejnym równie popularnym sposobem na reklamowanie w sieci są płatne kampanie Google Ads. Tego typu reklamy z pewnością pomogą Ci pozyskiwać Klientów. Co więcej? Efekty kampanii Google Ads można zauważyć praktycznie automatycznie po ich uruchomieniu. Lokalne firmy budowlane mogą korzystać z tej strategii – wystarczy, że skierują kampanię do odpowiedniej lokalizacji, dobiorą właściwe frazy i słowa kluczowe oraz określą swój budżet.
Portale ogłoszeniowe to miejsce, gdzie również często można spotkać reklamy firm budowlanych. W dalszym ciągu stanowią one skuteczny sposób na promocję firmy. Swoje przedsiębiorstwa możesz reklamować m.in. na ogólnotematycznych portalach ogłoszeniowych takich jak np. olx.pl, oferteo.pl oraz na stronach internetowych, które poświęcone są tematyce budowlanej. Właściciele firm mają możliwość dodawania wpisów, zdjęć oraz innych treści, które pomagają budować profesjonalny wizerunek marki.
Social media to kolejny obszar, w którym warto reklamować własną firmę budowlaną. Media społecznościowe z roku na rok cieszą się coraz większym zainteresowaniem i przyciągają użytkowników w różnym przedziale wiekowym – m.in. Facebook czy Instagram. Dzięki FB nie tylko zwiększysz świadomość marki wśród potencjalnych odbiorców, ale pokażesz się w pozycji eksperta. Warto skorzystać z tej możliwości szczególnie, iż prowadzenie firmowej strony na portalach zupełnie nic nie kosztuje.
Reasumując, reklama internetowa firmy budowlanej to obecnie must have, aby dotrzeć do szerszego grona Klientów. Firmy budowlane powinny jak najbardziej wykorzystywać tę możliwość. Jeśli zależy Ci na skutecznej reklamie w sieci – podejmij współpracę z dobrą agencją marketingową COOLONE. Doświadczeni eksperci ustalą strategię, najważniejsze priorytety i zaczną działać od razu. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług!