Real time marketing – jak go wykorzystać?

Real Time Marketing

Real time marketing – jak go wykorzystać?

W ostatnich latach, real time marketing (RTM) zyskał na znaczeniu jako jedna z najbardziej skutecznych i angażujących strategii w marketingu cyfrowym. RTM, który polega na dostosowywaniu strategii marketingowych na bieżąco w reakcji na bieżące wydarzenia i zachowania użytkowników, może przynieść korzyści dla każdej marki, jednak pod warunkiem jeśli jest odpowiednio wykorzystywany. Przeczytaj poniższy wpis i dowiedz się czym tak naprawdę jest real time marketing i jakie niesie ze sobą korzyści.

Czym jest real time marketing?

Zasada RTM jest prosta: reaguj na to, co dzieje się tutaj i teraz. To nie tylko podejście, które jest zawsze „na”, ale także metoda, która wymaga ciągłego monitorowania i analizy trendów oraz zachowań użytkowników w czasie rzeczywistym. Jego celem jest angażowanie się w dyskusje, które są na bieżąco, by budować relacje z konsumentami i podkreślać wartości marki.

Korzyści z real time marketingu

  • Tworzenie głębszego zaangażowania – real time marketing pozwala firmom na zbudowanie silniejszych relacji z Klientami, reagując na ich potrzeby i pytania w czasie rzeczywistym
  • Zwiększanie widoczności – wykorzystanie aktualnych trendów i wydarzeń pozwala markom zwiększyć swoją widoczność w mediach społecznościowych i innych platformach online
  • Zwiększanie sprzedaży – szybka reakcja na potrzeby Klientów może prowadzić do zwiększenia sprzedaży, gdyż marka jest w stanie dostarczyć odbiorcom to, czego szukają, kiedy tego potrzebują

Jak wykorzystać real time marketing

  • Monitoruj i analizujaby skutecznie korzystać z RTM, musisz na bieżąco monitorować co się dzieje. Narzędzia do monitorowania mediów społecznościowych i analityki w czasie rzeczywistym są kluczowe, aby być na bieżąco z trendami, które możesz wykorzystać do swoich działań marketingowych
  • Planuj – mimo, że RTM wymaga szybkiej reakcji, jednak nie oznacza, że nie wymaga planowania. Powinieneś przyjąć odpowiednią strategię na to, jak będziesz reagować na różne rodzaje wydarzeń lub trendów
  • Szybka reakcja – kluczem w RTM jest szybkość. Pamiętaj, że marki, które potrafią szybko zareagować na bieżące wydarzenia i dostarczyć wartościowe treści, zdobywają przewagę nad konkurencją
  • Autentyczność – Twoja marka musi być autentyczna w swojej komunikacji. RTM nie polega na forsowaniu marki na siłę, lecz na naturalnym i autentycznym angażowaniu się w bieżące dyskusje
  • Mierz i optymalizuj – mierzenie skuteczności Twoich działań w ramach RTM jest kluczowe. Korzystaj z dedykowanych narzędzi analitycznych, aby zrozumieć, które działania przynoszą największy efekt. Analizuj swoje działania, ucz się na błędach i stale optymalizuj swoją strategię

Przykłady real time marketingu

Dobre przykłady real time marketingu możesz znaleźć na platformach mediów społecznościowych. Np. firma Oreo zyskała uznanie za swoje działania podczas przerwy w dostawie prądu na Super Bowl w 2013 roku, kiedy to szybko wypuściła post na Twitterze mówiący „Możesz ciemność zdmuchiwać. Wciąż możesz zdmuchnąć Oreo”. Ten szybki i kreatywny sposób reakcji na bieżące wydarzenia przyniósł marce dużą uwagę i uznanie.

Inny przykład to marka kosmetyków Benefit, która w odpowiedzi na pierwszy lockdown z powodu COVID-19, uruchomiła kampanię #AtHomeWithBenefit, oferując codzienne transmisje na żywo na Instagramie, gdzie eksperci marki udzielali porad na temat makijażu i pielęgnacji skóry. Działanie to pozwoliło marce zbudować głębsze relacje z klientami i pokazać swoją wartość w trudnych czasach.

Real time marketing jest potężnym narzędziem dla firm, które chcą zbudować silniejsze relacje z Klientami i zwiększyć swoją widoczność online. Choć wymaga ciągłego monitorowania i szybkiej reakcji, ale korzyści, które można z niego uzyskać, są ogromne. Kluczem do sukcesu jest autentyczność, planowanie i ciągłe optymalizowanie działań. Jeśli masz dodatkowe pytania bądź wątpliwości związane z RTM – skorzystaj z fachowej pomocy doświadczonych specjalistów agencji marketingowej COOLONE. Zapraszamy serdecznie!

 

Darmowa konsultacja