Chociaż analiza psychologii efektywnego marketingu jest intensywnie prowadzona, rozmowy na temat psychologii obrazów fotograficznych jako narzędzi marketingowych są rzadziej spotykane. Jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę nasz wizualny świat!
Obraz potrafi wyrazić więcej niż tysiąc słów. Nie tylko przekazuje wiele informacji, ale też wpływa na interpretację towarzyszącego mu tekstu. Odpowiedni obraz potęguje główne przesłania zawarte w treści, dlatego marketerzy często wykorzystują obrazy. Infografiki są istotnym elementem narzędzi marketingowych od wielu lat. Marki eksperymentują z różnymi strategiami angażowania i odkrywają, że infografiki są efektywnym, oszczędzającym czas środkiem komunikacji, który dostarcza więcej informacji niż inne formy.
Psychologiczne elementy obrazów i infografik są sygnałami, które przekształcają przekaz w oryginalne rozwiązanie. Zrzut ekranu wykonany przy użyciu rozszerzenia Chrome Nimbus lub Awesome Screenshot może być bardzo pomocny, jeśli przekazuje pożądaną wiadomość.
Co istotne? Potwierdzono, że obrazy są kluczowe dla sukcesu treści. Wizualizacja, kolorystyka i ekspresja są kluczowymi elementami, które wzmacniają obrazy w postach i artykułach na blogu. Psychologia to nauka o umyśle i zachowaniach, co oznacza, że infografiki, banery czy inne obrazy w treści wzmacniają przesłanie i ułatwiają wyrażanie myśli. Mimo, że treść pisana jest bardzo ważna, wartość przekazu zawarta w obrazach jest nieoceniona.
Twoje przekonania kształtują Twój punkt widzenia. Używając swojego zdjęcia w treści lub gdziekolwiek indziej, upewnij się, że wyraża pewność siebie, niezawodność i efektywność. Można to zanalizować, dzieląc punkt na podpunkty, aby wyjaśnić stanowisko. Oto kluczowe sygnały, które obrazy, zdjęcia, zrzuty ekranu i infografiki wysyłają, aby ułatwić czytelnikom zrozumienie przekazu:
Stworzenie obrazów za pomocą narzędzi do tworzenia grafiki lub zatrudnienie grafika do projektowania banerów i obrazów, i konsekwentne stosowanie obrazów wysokiej jakości, pomaga budować autorytet
Infografiki są znacznie bardziej klarowne niż zwykłe obrazy. Obrazy sugerują temat lub punkt dyskusji, podczas gdy infografika dostarcza bogatych informacji, odnośników i danych
Zarówno obrazy, jak i infografiki umożliwiają kompleksowe przedstawienie punktu bez konieczności zwiększania ilości tekstu. Aby osiągnąć ten cel, warto współpracować z profesjonalnym grafikiem
Obrazy są silnym wsparciem dla treści. Eksperci SEO i marketingu treści zalecają umieszczanie obrazów w artykułach. Z psychologicznego punktu widzenia obrazy podkreślają kluczowe punkty. Nie tylko wyjaśniają stanowisko, ale także wspierają twórcę treści. Czytelnik, natrafiwszy na artykuł, przeczyta nagłówek i zobaczy obraz umieszczony przed treścią artykułu. Mało prawdopodobne jest, żeby pominął obraz i od razu zaczął czytać. Prawie każdy czytelnik najpierw spojrzy na obraz, aby zrozumieć kontekst
Obrazy i infografiki pomagają czytelnikom zrozumieć istotę problemu lepiej niż zwykłe posty na blogu bez obrazów. Zauważono, że posty na blogu bez obrazów mają niższy współczynnik klikalności, zaangażowania i udostępniania niż posty z obrazami. Obrazy różnych typów dodają głębi treści. Wprowadzanie obrazów dodaje wartość do treści, tworzy wrażenie rzetelności i ciężkiej pracy, co ostatecznie jest korzystne.