YouTube, obecnie druga największa wyszukiwarka na świecie, tuż za Google, a jednocześnie najbardziej popularna platforma dla materiałów wideo, posiada olbrzymi potencjał. Niezależnie od sektora, w którym działasz jako przedsiębiorca, powinieneś skorzystać z możliwości marketingowych, jakie oferuje YouTube, by wzmocnić wizerunek swojej marki, zbudować relacje z potencjalnymi Klientami i zwiększyć sprzedaż. Ale aby to osiągnąć, kluczowe jest właściwe pozycjonowanie na YouTube.
Pozycjonowanie na YouTube może być zadaniem skomplikowanym, ale z naszymi wskazówkami cały proces stanie się znacznie prostszy. Ważne elementy, na które powinieneś zwrócić uwagę to:
Co więcej? Tytuł Twojego filmu na YouTube powinien zawierać kluczowe słowo, być intrygujący i nie przekraczać 50-70 znaków ze spacjami. Tytuł powinien przyciągać uwagę potencjalnych widzów, skłaniając ich do wyboru Twojego filmu. Opis pod filmem powinien skrótowo przedstawiać jego zawartość lub uzupełniać ją w odpowiedni sposób. Ważne jest, aby zawierał on dodatkowo kluczowe słowa oraz potrzebne linki (np. do Twoich profili na mediach społecznościowych, bloga lub strony internetowej).
Kluczowe słowo umieszczone w pierwszych 150 znakach ze spacjami wyświetli się internautom w wyszukiwarce wideo. Dzięki temu, jest duża szansa, że Twój film znajdzie się na szczycie wyników wyszukiwania, a użytkownik wybierze go. Przeanalizuj dokładnie filmy konkurencyjnych twórców i określ, jakie tagi możesz umieścić pod swoim filmem. Aby zawęzić zakres wyszukiwania, dodaj konkretny rok (jeżeli treść jest sezonowa) lub specyficzne określenia, z których korzystają Twoi potencjalni Klienci (np. „stare”, „smutne” / „śmieszne”, „nowe”).
Optymalne nazwy plików wideo dla SEO mogą wyglądać tak:
Pozycjonowanie na YouTube jest procesem bardzo podobnym do optymalizacji SEO, którą stosujemy na stronach i sklepach internetowych naszych Klientów. W tym przypadku również należy zwrócić uwagę na użyteczność (UX – User Experience) oraz regularnie zwiększać wartość strony z punktu widzenia algorytmów Google, co oznacza kompleksowy proces SXO (Search Experience Optimization). Należy skupić się przede wszystkim na intrygującym tytule, informacyjnym opisie i tagach związanych z tematem. Nie zapominaj również o stworzeniu filmu wysokiej jakości z merytorycznym kontekstem dostosowanym do określonej grupy docelowej.