Zależy Ci na wzroście zysków Twojej firmy? Jeżeli tak, to powinieneś zastanowić się nad rozszerzeniem działalności również na niemiecki rynek. Dlaczego? Przede wszystkim jest to świetna szansa na szerszą sprzedaż własnych produktów i usług większemu gronu użytkowników. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, jak zacząć pozycjonować swoją witrynę w niemieckim Google.
Pozycjonowanie stron internetowych w Niemczech stanowi wymagające zadanie, przede wszystkim ze względu na fakt, iż rywalizacja z zagranicznymi firmami wymaga dokładnego zrozumienia charakteru rynku, preferencji Klientów oraz określonych praktyk, które prowadzą do wzrostu pozycji w wynikach Google. Innymi słowy, aby Twoja strona internetowa mogła znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania, musisz zadbać o najważniejsze elementy, czyli:
Ważne! Mimo, iż pozycjonowanie niemieckich witryn nie różni się w dużym stopniu od pozycjonowania polskich stron internetowych, jednak należy pamiętać, że content powinien być pisany w języku niemieckim, a nie przetłumaczony. To bardzo istotne, bowiem słowa kluczowe w języku polskim nie zawsze odpowiadają niemieckim wrażeniom, które są wpisywane najczęściej przez internautów.
Niemiecka strona internetowa a pozycjonowanie
Jeśli kierujesz swoją ofertę do Klientów z rynku niemieckiego, musisz posiadać niemiecką stronę internetową z końcówką „de”. Jeżeli zależy Ci na tym, aby wyróżnić się wśród zachodnich sąsiadów i wzbudzić zaufanie odbiorców oraz zbudować wizerunek eksperta – jest to absolutną koniecznością. Co ciekawe? Mimo, iż nazwa domeny oraz jej końcówka nie wpływają na SEO, jednak jest to bardzo istotne, jeśli chodzi o doświadczenia użytkowników (UX). Prowadząc biznes w Niemczech oraz posiadając końcówkę .pl w niemieckim Google możesz zostać potraktowany jako spammer, poprzez co nawet mimo wysokich pozycji w wynikach organicznych, możesz nie uzyskać wejść na swoją stronę internetową.
Content w języku niemieckim
Jak już wyżej wspomnieliśmy, treści do niemieckich stron internetowych powinny być opracowane wyłącznie w języku niemieckim. To świetne rozwiązanie, dzięki któremu dostosujesz frazy i słowa kluczowe do charakteru danego rynku oraz dopasujesz treści do określenie grupy docelowej.
Stosowanie długiego ogona słów kluczowych to również absolutna konieczność, jeżeli chodzi o wyszukiwarkę niemiecką. W pierwszej kolejności warto zainwestować w SEO fraz ogólnych, a następnie rozwijać je o wyrażenia z długiego ogona. To sposób, który może przyciągnąć bardziej zdecydowanych Klientów, którzy są ukierunkowani na podjęcie konwersji.
Jeżeli chodzi o frazy ogólne, najczęściej składają się one z jednego bądź dwóch wyrazów. To np.:
Z kolei frazy z długiego ogona to co najmniej trzy bądź cztery wyrażenia, takie jak np.:
• buty damskie air max 90 białe
• kolorowanki dla dzieci
• pozycjonowanie sklepów internetowych PrestaShop
Jako specjaliści SEO możemy śmiało stwierdzić, iż niemieccy użytkownicy najczęściej zwracają uwagę na merytoryczne oraz atrakcyjne wizualnie treści. W efekcie układ graficzny strony z końcówką .de powinien być nie tylko prosty, ale również czytelny, intuicyjny oraz zgodny z zasadami SXO.
Reasumując, pozycjonowanie stron w niemieckiej wyszukiwarce to doskonała metoda na dotarcie do lokalnych Klientów, którzy w danej chwili szukają informacji o określonym produkcie bądź usłudze. Warto zatem znajdować się ze swoją witryną jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google, zadbać o odpowiednią optymalizację oraz współpracować z doświadczoną agencją, taką jak COOLONE, która pomoże utrzymać ten wynik jak najdłużej.