Proces optymalizacji SEO dla sklepów online polega na podnoszeniu pozycji strony w naturalnych wynikach wyszukiwania, bazując na kluczowych słowach (np. męskie obuwie, książki o przyrodzie lub damskie koszulki). Implementacja efektywnej strategii SEO przynosi wymierne korzyści, głównie poprzez zwiększenie liczby konwersji oraz budowanie wizerunku marki i relacji z potencjalnymi Klientami. W tym tekście skupimy się na optymalizacji sklepów opartych na platformie Soteshop, czyli SOTE.
Zanim zaczniesz pracować nad SEO dla sklepu SOTE, warto przeprowadzić audyt SEO. Dzięki niemu zidentyfikujesz mocne i słabe strony Twojej strony internetowej, co umożliwi Ci skonstruowanie skutecznej strategii SEO skierowanej na zysk (m.in. poprzez zwiększenie konwersji, zmniejszenie współczynnika odrzuceń, zdobycie nowych Klientów oraz budowanie wizerunku marki i prezentowanie siebie jako eksperta w danej branży).
Zaczynając pracę nad SEO dla sklepu SOTE, skup się na 7 kluczowych elementach:
SEO SOTE może być trudne, biorąc pod uwagę ograniczoną liczbę dostępnych wtyczek ułatwiających działania SEO oraz brak możliwości automatyzacji. Jako doświadczona agencja SEO uważamy, że optymalizacja sklepu Soteshop wymaga wsparcia specjalistów. Proponujemy nawiązanie długoterminowej współpracy z naszą agencją marketingową, która rozdzieli pracę między kilka osób specjalizujących się w: rozwoju webowym, optymalizacji SEO, marketingu treści i copywritingu. Pamiętaj, że developerzy webowi są niezbędni do wdrożenia koniecznych zmian technicznych SEO, a copywriterzy i specjaliści od marketingu treści do planowania i tworzenia treści, takich jak opisy produktów, kategorii, wpisy na blogu czy artykuły sponsorowane. Specjaliści od SEO nadzorują cały proces i zajmują się link-buildingiem, który ma na celu podniesienie wartości Twojej strony dla crawlerów (tzw. robotów Google).
SEO dla sklepu SOTE to proces, który powinien trwać przynajmniej od 6 do 12 miesięcy. W tym czasie nasi Klienci zauważają pierwsze efekty w postaci dodatkowej konwersji. Pod względem wzrostu pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania (np. do TOP 10) – rezultaty są zauważalne już po kilku miesiącach. W ciągu dwóch lub trzech lat możesz stać się liderem w swojej branży, widocznym dla większości kluczowych słów związanych ze sprzedażą.
Ceny za SEO sklepu SOTE zaczynają się od kilku tysięcy złotych netto miesięcznie. Taki budżet jest w pełni wystarczający dla mniejszych sklepów internetowych (do kilkudziesięciu produktów), które chcą zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarkach i konwersję w ciągu około 6-8 miesięcy od wdrożenia optymalnej strategii SEO.
Końcowa cena SEO SOTE zależy od kilku czynników, takich jak:
SEO dla sklepu SOTE powinno trwać co najmniej 12 miesięcy. W tym czasie możliwe jest osiągnięcie zadowalających efektów, takich jak zwiększenie konwersji, budowanie wizerunku marki i tworzenie relacji z potencjalnymi Klientami. SEO pomoże również przedstawić Twoją markę jako lidera w branży. Jeśli zależy Ci na profesjonalnym pozycjonowaniu, koniecznie skontaktuj się z nami. Zapoznaj się z ofertą COOLONE i rozpocznij współpracę z najlepszymi ekspertami! Zapraszamy.