Pozycjonowanie Drupal

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie Drupal

Czy zdajesz sobie sprawę, że możliwe jest wyróżnienie swojej strony www opartej na CMS Drupal, dzięki czemu zyskasz rozpoznawalność wśród użytkowników rozpoczynających zakupy od przeszukiwania Google? Optymalizacja strony umożliwia jej zyskanie widoczności w wynikach wyszukiwania oraz uczynienie jej atrakcyjną dla użytkowników.

Drupal i SEO – co musisz wiedzieć?

Drupal jest systemem CMF (Content Management Framework), który jest specyficznym rodzajem CMS (System Zarządzania Treścią). Ułatwia on tworzenie i zarządzanie stronami internetowymi. Drupal jest otwartoźródłowym oprogramowaniem, z którego korzystają firmy z sektora e-commerce, turystyki, technologii, a nawet instytucje rządowe i pozarządowe. Jest odpowiedni dla stron z informacjami medycznymi, a także jest używany przez media i uczelnie.

CMS Drupal umożliwia dostosowanie strony internetowej do potrzeb użytkownika, oferując różne moduły, w tym te, które wspomagają pozycjonowanie strony. Moduły podstawowe umożliwiają monitorowanie zmian treści, tworzenie wielu wersji witryny, przenoszenie treści i danych z innych systemów na Drupal. Z kolei, zastosowanie dodatkowych modułów pozwala na utworzenie mapy XML (sitemap) lub integrację strony z Google Analytics. Rozszerzenie strony o dodatkowe funkcje ułatwia jej zarządzanie.

Co daje SEO strony na Drupalu?

Pozycjonowanie stron Drupal, w tym e-commerce, opiera się na tych samych zasadach co SEO dla stron na innych systemach (np. WordPress, Shoper, PrestaShop, Joomla). Cel jest niezmienny – wysoka pozycja w SERP, czyli na stronie wyników wyszukiwania.

Ile kosztuje sklep na Drupal?

Należy zaznaczyć, iż jest to rozwiązanie bezpłatne, ale dostosowanie go do swoich potrzeb może wymagać niektórych umiejętności, takich jak znajomość języków programowania PHP i HTML. System oferuje tysiące darmowych modułów, dzięki czemu e-sklep na Drupal można rozbudowywać i integrować z narzędziami ułatwiającymi komunikację z Klientami i obsługę zamówień. Czy wiesz, że znane marki w Polsce i na świecie korzystają z Drupala? Witryny internetowe stworzone na Drupal to m.in strona Tesli, Komisji Europejskiej i sieci sklepów Jysk.

Jakie korzyści przynosi SEO sklepu internetowego zbudowanego na Drupalu?

  • Funkcje przyjazne dla użytkowników – strona dostosowana do ich potrzeb dzięki optymalizacji. To sprawia, że użytkownicy spędzają na niej więcej czasu, co zwiększa ich zaangażowanie, a tym samym wpływa na wyniki sprzedaży
  • Zwiększona sprzedaż i popularność sklepu internetowego, poprzez widoczność w wynikach wyszukiwania Google – im wyższa pozycja strony, tym częściej jest klikana przez użytkowników
  • Rozpoznawalność w regionie dzięki lokalnemu SEO – sklep będzie widoczny na lokalne frazy w wyszukiwarce i na mapach Google, co oznacza, że Klienci w pobliżu lub używający słów kluczowych związanych z lokalizacją otrzymają odpowiednie wyniki
  • Przewaga nad konkurencją i budowanie (jeśli rozpoczynasz biznes) lub wzmacnianie pozycji w branży – marketing, czyli nie tylko reklama sklepu, ale i SEO sprawia, że firma jest dostrzegalna dla potencjalnych Klientów, zwłaszcza w tych branżach, w których trudno jest dotrzeć z przekazem

Pozycjonowanie i optymalizacja stron Drupal

Optymalizacja sklepów na Drupal jest możliwa dzięki modułom SEO. Oto niektóre z nich:

  • SEO Checklist – umożliwia sprawdzanie strony pod kątem SEO, dostarcza listę zadań mających na celu poprawę wyników SEO i raportuje wykonane zadania
  • Pathauto – ten moduł pozwala na automatyczne generowanie alternatywnych adresów URL
  • Content Optimizer – ten moduł umożliwia analizę treści z dowolnej podstrony, dostarcza statystyki związane z treścią i zalecenia mające na celu poprawę pozycji strony w Google
  • Redirect – moduł umożliwiający tworzenie przekierowań ręcznie i utrzymanie kanonicznego adresu URL dla całej witryny
  • Search 404 – ten moduł wyszukuje słowa kluczowe w adresie URL i zamiast błędu 404 wyświetla wynik wyszukiwania
  • Real-time SEO for Drupal – to narzędzie jest przydatne do optymalizacji treści pod kątem słów kluczowych
  • XML sitemap lub Simple XML sitemap – moduł tworzy mapę strony, która pomaga wyszukiwarkom indeksować witryny

W COOLONE podchodzimy indywidualnie do każdego projektu SEO i wybieramy strategie odpowiadające aktualnemu stanowi witryny (więcej informacji na temat nieprawidłowości dowiemy się z audytu SEO sklepu na Drupal) i celom, które chcemy osiągnąć. Choć tysiące modułów Drupala mogą być przytłaczające, jednak jeśli znamy nasze cele i problemy do rozwiązania, wybór odpowiednich rozwiązań nie będzie problemem. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!

Darmowa konsultacja