Czy zdajesz sobie sprawę, że możliwe jest wyróżnienie swojej strony www opartej na CMS Drupal, dzięki czemu zyskasz rozpoznawalność wśród użytkowników rozpoczynających zakupy od przeszukiwania Google? Optymalizacja strony umożliwia jej zyskanie widoczności w wynikach wyszukiwania oraz uczynienie jej atrakcyjną dla użytkowników.
Drupal jest systemem CMF (Content Management Framework), który jest specyficznym rodzajem CMS (System Zarządzania Treścią). Ułatwia on tworzenie i zarządzanie stronami internetowymi. Drupal jest otwartoźródłowym oprogramowaniem, z którego korzystają firmy z sektora e-commerce, turystyki, technologii, a nawet instytucje rządowe i pozarządowe. Jest odpowiedni dla stron z informacjami medycznymi, a także jest używany przez media i uczelnie.
CMS Drupal umożliwia dostosowanie strony internetowej do potrzeb użytkownika, oferując różne moduły, w tym te, które wspomagają pozycjonowanie strony. Moduły podstawowe umożliwiają monitorowanie zmian treści, tworzenie wielu wersji witryny, przenoszenie treści i danych z innych systemów na Drupal. Z kolei, zastosowanie dodatkowych modułów pozwala na utworzenie mapy XML (sitemap) lub integrację strony z Google Analytics. Rozszerzenie strony o dodatkowe funkcje ułatwia jej zarządzanie.
Pozycjonowanie stron Drupal, w tym e-commerce, opiera się na tych samych zasadach co SEO dla stron na innych systemach (np. WordPress, Shoper, PrestaShop, Joomla). Cel jest niezmienny – wysoka pozycja w SERP, czyli na stronie wyników wyszukiwania.
Należy zaznaczyć, iż jest to rozwiązanie bezpłatne, ale dostosowanie go do swoich potrzeb może wymagać niektórych umiejętności, takich jak znajomość języków programowania PHP i HTML. System oferuje tysiące darmowych modułów, dzięki czemu e-sklep na Drupal można rozbudowywać i integrować z narzędziami ułatwiającymi komunikację z Klientami i obsługę zamówień. Czy wiesz, że znane marki w Polsce i na świecie korzystają z Drupala? Witryny internetowe stworzone na Drupal to m.in strona Tesli, Komisji Europejskiej i sieci sklepów Jysk.
Optymalizacja sklepów na Drupal jest możliwa dzięki modułom SEO. Oto niektóre z nich:
W COOLONE podchodzimy indywidualnie do każdego projektu SEO i wybieramy strategie odpowiadające aktualnemu stanowi witryny (więcej informacji na temat nieprawidłowości dowiemy się z audytu SEO sklepu na Drupal) i celom, które chcemy osiągnąć. Choć tysiące modułów Drupala mogą być przytłaczające, jednak jeśli znamy nasze cele i problemy do rozwiązania, wybór odpowiednich rozwiązań nie będzie problemem. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!